• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till barn?

Hittade den på någon svensk barnbutik men den kostade långt över 1.000:- kanske upp mot 2.000:- så jag handlar från kina istället.
38AE1205-B541-4A84-AFD2-3A7D583B5144.png

Hade själv en sån här när jag var liten, men i blått. Riktigt bra, men tappade bort den ganska snabbt :(
Barn har en förmåga att göra det... vår kille lyckades faktiskt behålla sin tills kardborrebandet var utslitet. Då bytte vi till ett silikonband men strax efter det försvann den. Jag tror att kardborrebandet var för svårt att ta av sig så den var alltid på...

Jag tänkte köpa en Swatch Flikflak till min snart fyraåriga dotter. De finns i massvis med olika färger och diverse Disneyfigurer, och kan t.o.m. personifieras med namn om man så önskar.

Dessutom kan de tydligen maskintvättas i 40° C(hela klockan alltså) också finns det en medföljande ”lära sig klockan app” tillgänglig.

Det tycker jag verkar som en toppenpresent till födelsedagen!

Jag tänkte köpa en Swatch Flikflak till min snart fyraåriga dotter. De finns i massvis med olika färger och diverse Disneyfigurer, och kan t.o.m. personifieras med namn om man så önskar.

Dessutom kan de tydligen maskintvättas i 40° C(hela klockan alltså) också finns det en medföljande ”lära sig klockan app” tillgänglig.

Det tycker jag verkar som en toppenpresent till födelsedagen!
Den bästa! Och ingen farlig plast heller, så det är bara att tuta och köra. Posta bilder i Swatch tråden om sen om det blir någon.

Väcker liv i den här tråden. Min dotter fyller tio i vår och önskar sig en, med hennes ord, ”riktig klocka”. Hon har tidigare haft nån sån där leksaksklocka med ett skavande plastband, men den blev inte använd så mycket. Tänkte mig ett kvartsur för enkelhetens skull, kanske nåt från Swatch?

Har scrollat tråden och fått en del inspiration, men det har ju gått nåt år sen den var aktiv. Nån med nya tips? :)

Väcker liv i den här tråden. Min dotter fyller tio i vår och önskar sig en, med hennes ord, ”riktig klocka”. Hon har tidigare haft nån sån där leksaksklocka med ett skavande plastband, men den blev inte använd så mycket. Tänkte mig ett kvartsur för enkelhetens skull, kanske nåt från Swatch?

Har scrollat tråden och fått en del inspiration, men det har ju gått nåt år sen den var aktiv. Nån med nya tips? :)
En Parchie Pal kanske, om inte det är för lekfullt? Annars kanske något från Casio?

Jag tänker att Casio har många modeller som är riktigt coola för vettiga pengar - drog en snabb googling och fastnade för denna som jag tyckte var rätt ball för 4-500:-, finns i lite olika färger också

3A34ED67-6062-4131-83A5-DBA39E649410.jpeg

LWA-300H-7EVEF​

Jag tänker att Casio har många modeller som är riktigt coola för vettiga pengar - drog en snabb googling och fastnade för denna som jag tyckte var rätt ball för 4-500:-, finns i lite olika färger också

LWA-300H-7EVEF​

Tar tillbaka det där förresten - den jäkeln är tydligen typ 42mm, stod som damklocka så jag utgick bara från att den var typ 10mm mindre. Sorry.

Är inte så insatt i vad som gäller designmässigt i den målgruppen men tänker generellt att det inte får vara för barnsligt, då förpassas den nog snabbt till byrålådan när hon börjar högstadiet. Kanske en DW?

Är hon lite sportigare så kanske en Seiko skx013?

LWA-300H-7EVEF​

Kollade Casio och dom har ju en del fint. Hittade några neråt 35 mm, men det kanske är i största laget ändå på en tunn barnhandled.

Jag lät mina två barn välja varsin barnklocka hos min lokala urmakare/klockaffär :). De valde klockor ifrån märket GUL. Klockorna fungerar fortfarande 6mån senare :)

Min grabb på 13 år fick en Casio F91W, jag hade en likadan när jag var liten. Han använder den i stort sätt varje dag. Rätt kul faktiskt!
Min sambo fick en A158, det är i stort sett samma klocka fast i ”silver” med länkarmband i rostfritt stål. Den används också ganska flitigt.

Passar både barn och vuxna med smalare handleder.

Har en dotter på 2,5 år som älskar klockor. Speciellt om de kan lysa (typ Casio). Någon som har tips på klocka som går att sätta på handleden på en så liten tös? Digital eller analog saknar betydelse eftersom hon inte ens har någon uppfattning om vad tid är ännu

Har en dotter på 2,5 år som älskar klockor. Speciellt om de kan lysa (typ Casio). Någon som har tips på klocka som går att sätta på handleden på en så liten tös? Digital eller analog saknar betydelse eftersom hon inte ens har någon uppfattning om vad tid är ännu
Lyser inte tyvärr men toppenklocka för barn i övrigt. Vattentät till 10 bar är den också. Finns i alla tänkbara färger och tavelmotiv.

E399A4EE-0DE5-444E-A6E4-E6AEDCBFDBA3.jpeg

Nån som kan tipsa om en klocka som har ca 6-8 larm per dag? Sonen har en påminnelseklocka som vibrerar men han märker inte den (obegripligt) så vi vill skaffa en med ljud. Han är 6 år. Kollade på några Casio (exv F91w) men den har ju bara ett larm per dag. Hittar banne mig ingen med flera larm?

Nån som kan tipsa om en klocka som har ca 6-8 larm per dag? Sonen har en påminnelseklocka som vibrerar men han märker inte den (obegripligt) så vi vill skaffa en med ljud. Han är 6 år. Kollade på några Casio (exv F91w) men den har ju bara ett larm per dag. Hittar banne mig ingen med flera larm?
Nu chansar jag här men tror du bör ställa frågan i kobra kai’s g-shock tråd?! Lär ju garanterat finnas flertalet g-shocks med x antal larm?

Tillbaka
Topp