Skitsnygg!![]()
Lite svårt att se tiden!, men är du viktig nog väntar folk på dig..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skitsnygg!![]()
Lite svårt att se tiden!, men är du viktig nog väntar folk på dig..
Jag tänker båda typerna, generellt att det bör finnas alternativ oavsett, framför allt i de övre segmenten av kvalitetsur där varumärket har en stark symbolik.Är det sportklocka du vill ha eller typ dressare?
Det är ingen inställning. Det är en reflektion. En reflektion kring något som vi bara inte tänker på men ändå påverkas av dagligen. Ska vi inte kunna köpa en bra klocka utan att tvingas göra reklam för den? Ska inte jag som kund få avgöra om jag vill visa varumärket eller inte?Tycker du har en ganska skev inställning men tror jag vet en klocka som passar dig. Nämligen en Hublot Big Bang UNICO Sapphire. Klockan är ju typ osynlig så du behöver inte oroa dig att den ska synas!
![]()
![]()
Bilder lånad från internet.
Du säger reklam jag säger yrkesstolthet.Det är ingen inställning. Det är en reflektion. En reflektion kring något som vi bara inte tänker på men ändå påverkas av dagligen. Ska vi inte kunna köpa en bra klocka utan att tvingas göra reklam för den? Ska inte jag som kund få avgöra om jag vill visa varumärket eller inte?
Den klockan har helt klart sin charm. I det fallet är varumärket nödvändigt för att få köpare med tanke på att den kostar mer än den skulle ha gjort om toys´r us skulle sålt den, i övrigt ingen jämförelse. Den är definitivt inte my cup of tea, men jag tror jag förstår din poäng.
Det är en bra idé, men jag tänkte inte på mig. Jag tänker allmänt vad varumärken förmedlar och påverkar och att branschen inte erbjuder alternativ.Jag skulle köpt en klocka jag gillade och beställt en extra tavla, sedan lämnat in tavlan för ommålning utan logga (kan ju även göra någonting udda och eget motiv). När du om du senare vill sälja är det bara för den nya ägaren att lämna in den för ett tavelbyte.
Denna tråd är alltså inte startad för att du vill ha en klocka utan loggor - utan bara för att debatera tanken runt det?Det är en bra idé, men jag tänkte inte på mig. Jag tänker allmänt vad varumärken förmedlar och påverkar och att branschen inte erbjuder alternativ.
Yrkesstolthet har ingenting med reklam att göra. Yrkesstolthet bär du inom dig. Jag hoppas att det framgår tydligt att jag inte förringar yrkesstolthet.Du säger reklam jag säger yrkesstolthet.
Det är en bra idé, men jag tänkte inte på mig. Jag tänker allmänt vad varumärken förmedlar och påverkar och att branschen inte erbjuder alternativ.
Ja mestadels, men jag skulle själv välja en utan logga om alternativet fanns.Denna tråd är alltså inte startad för att du vill ha en klocka utan loggor - utan bara för att debatera tanken runt det?
Nej, skulle säga klockor är mer som konst än kläder. Men det är ju min åsikt.Yrkesstolthet har ingenting med reklam att göra. Yrkesstolthet bär du inom dig. Jag hoppas att det framgår tydligt att jag inte förringar yrkesstolthet.
Det behöver inte vara svart eller vitt. Det finns flera dimensioner kring det här. Det är klart att branschen vill att alla ska göra reklam för dem. Det mer relevanta är var kunderna står och hur viktigt varumärket är för dem. Det kanske visar sig att det är viktigare för kunden med varumärket än allt annat som gör klockintresset lustfyllt?Men det är väl bara att låta bli att köpa om man ogillar något. Branschen tycker inte som dig kan vi slå fast.
Det behöver inte vara svart eller vitt. Det finns flera dimensioner kring det här. Det är klart att branschen vill att alla ska göra reklam för dem. Det mer relevanta är var kunderna står och hur viktigt varumärket är för dem. Det kanske visar sig att det är viktigare för kunden med varumärket än allt annat som gör klockintresset lustfyllt?
Jag håller med dig på ett sätt, även om det finns kläder som också är konst. Det blir lite tokigt i diskussionen att bara nämna klockor som enda begrepp. Det finns ju fler parametrar som komplicerar. Vintage är för mig konst. Nya klockor kan också vara det. Min tanke i den här tråden ligger nog i segmentet vanliga klockor som klassas ha god kvalitet. Historiskt har klockor oftast haft sitt varumärke på tavlan så det kanske är svårt för mig att få en kundgrupp som efterfrågar diskretion och integritet.Nej, skulle säga klockor är mer som konst än kläder. Men det är ju min åsikt.
Jag förstår din poäng, är nog mest beroende på produktkategori detta. Aldrig funderat på det själv innan. Stör mig rent estetiskt på klockor utan logga eller namn på tavlan, men är säkert invant.Jag håller med dig på ett sätt, även om det finns kläder som också är konst. Det blir lite tokigt i diskussionen att bara nämna klockor som enda begrepp. Det finns ju fler parametrar som komplicerar. Vintage är för mig konst. Nya klockor kan också vara det. Min tanke i den här tråden ligger nog i segmentet vanliga klockor som klassas ha god kvalitet. Historiskt har klockor oftast haft sitt varumärke på tavlan så det kanske är svårt för mig att få en kundgrupp som efterfrågar diskretion och integritet.
Jag nämnde bilen. Det närmaste bilbranschen har kommit är att de iaf går att beställa bil utan skylt om vilken motor som sitter i, i alla fall på BMW. Tesen gäller lika mycket för bilar.
Samma här men då av estetiska skäl.Jo, jag avskyr kladd på bakluckan och beställer alltid utan emblem för egen del.
Vänligen
Forumets undersköterska
Samma här men då av estetiska skäl.
Jag oroar mig inte. Jag funderar mer kring vilka konsekvenser det för i det lilla och i det stora, att vi kategoriseras in i fack. Visst, jag köper det jag gillar, men ingen kan ta bort det faktum att varumärken talar. Klart jag kan skita i vad andra tycker men som psykologisk individ påverkar jag andra och andra påverkas av mig så frågan är om varumärket ljuger om mig och vill berätta något som inte stämmer. Jag pratar om en klocka i vardagen där vi interagerar med andra, inte om den ingår i en klockintresserads samling.Jag är ingen motståndare till klockor och annat utan synligt varumärke. Jag tycker dock att du oroar dig för mycket över vad andra ska tycka om din klocka eller för all del dina kallingar av dyrare varumärke. Köp det du gillar och skit i vad andra tycker, det blir enklare så.
Varför skulle du få välja om företaget har sin logga på sin produkt? Klart de vill göra reklam, eller skriva ut vem som gjort produkten för att få briljera. Helt orimligt att inte ha sin logga/namn på en produkt.Det är ingen inställning. Det är en reflektion. En reflektion kring något som vi bara inte tänker på men ändå påverkas av dagligen. Ska vi inte kunna köpa en bra klocka utan att tvingas göra reklam för den? Ska inte jag som kund få avgöra om jag vill visa varumärket eller inte?
Den klockan har helt klart sin charm. I det fallet är varumärket nödvändigt för att få köpare med tanke på att den kostar mer än den skulle ha gjort om toys´r us skulle sålt den, i övrigt ingen jämförelse. Den är definitivt inte my cup of tea, men jag tror jag förstår din poäng.
Jag oroar mig inte. Jag funderar mer kring vilka konsekvenser det för i det lilla och i det stora, att vi kategoriseras in i fack. Visst, jag köper det jag gillar, men ingen kan ta bort det faktum att varumärken talar.