• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du aldrig säljer!

5366

Omega
Min Asprey Patek Philippe, se avatar. Det skulle mycket till för att den skulle få lämna. Underbar 70 talare i gult guld med blå tavla. Fin att använda på den 6e juni.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Man ska juh aldrig säga aldrig, men min LV lär stanna..........

image.jpeg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag kommer (sannolikt) aldrig att sälja den 114060 jag har på ingång. Nu har jag gjort misstaget att sälja en sådan tidigare och provat runt ett antal andra Rolex och insett att 114060 är en fantastiskt jävla bra klocka som fungerar i alla situationer och aldrig blir tråkig.
 

Rey

Rolex
Finns bara en i dagsläget som jag inte skulle sälja och det är klockan som min mormor gav till min morfar i förlovningspresent 1949, en gammal fin Omega. Alla andra är bara klockor och kan vid lust och behov avyttras :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Denna. Mest för att den är fördjävla snygg. Grymt typsnitt på siffrorna, trevlig struktur på tavlan och går riktigt bra trots att den är över ett halvsekel gammal. Och att det är tämligen meningslöst att sälja då den betingar ett värde på typ 500-1000 kr (helt obegripligt hur de kan vara så billiga:wideyed:). Hade fyra men sålde den fjärde till en fd kollega (försöker dra ned honom i klockträsket...:)). Kanske kan jag tänka mig att sälja en till, men minst två måste jag ha.:D
wfWGHCT.jpg
1129-jpg.222691
0908-1-jpg.185133
lagondor-jpg.319324
 
image.jpg
Min Seiko 7T-59 säljer jag aldrig.
Fick den i present av min far -92 och använde den dagligen i över 10 år. Har kvar original boxen, länkar samt bruksanvisning .
Minns fortfarande när vi köpte den i PUB huset på Hötorget. Man var ju noga med klockor redan då och minns att vi letade länge efter något jag ville ha. Just när när vi ska lämna butiken utan klocka gick jag syn på en reklambild på en 7T-59 och blev kär direkt..
 
Topp