• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockan du aldrig skulle köpa, och varför.

K.Halden

Basic
Godmorgon!
Tycker det fattas en tråd här där man kan lägga fram argument för varför man inte skulle köpa en viss klocka/ visst märke på klocka baserad på individuella anledningar.

Kanske man har dåliga erfarenheter att dela med sig utav eller helt enkelt smakmässigt osv.

Klockmärket jag aldrig skulle köpa t ex är ju en Philip Patek…
Anledning?
Har helt enkelt inte såna pengar att lägga på en klocka även om man tjänar bra 😂
Men är någon sugen på att donera en till mig är det helt okej 😁

Senast ändrad:
Kul tråd! Kan nog bli en rolig diskussion här!

Själv skulle jag säga alla klockor med 2824 eller 7750 som säljs nya för galna summor. Typ vissa Hublot.. Någonstans måste man dra en gräns ;)

9C4E2FE2-9B2C-40F4-840C-B9DEFD388257.png

Kul tråd! Kan nog bli en rolig diskussion här!

Själv skulle jag säga alla klockor med 2824 eller 7750 som säljs nya för galna summor. Typ vissa Hublot.. Någonstans måste man dra en gräns ;)
Tänkte det kunde bli det! 😁 finns ju väldigt många anledningar till varför man inte skulle köpa en viss klocka/märke..

Aha Hublot har ju enligt många gjort sig förtjänta utav att hamna på no go listor!😜

Har väldigt svårt att se att jag någonsin skulle köpa en modern Breitling eller Tag Heuer. Stora, vulgära och osmakliga.

Inte alla som har en Breitling är dryga, men alla som är dryga har en Breitling…
Förstår vad du menar!

Men gillar ändå Breitling. Tror jag blivit påverkad av min far som alltid pratat om att han ville ha en under typ hela min uppväxt.

Men nu sitter vi med varsin! :D

Är det inte enklare att fokusera på klockor man vill ha istället?
Absolut men tanken med med tråden är ju dock att främja sina egna tankar/erfarenheter utav klockor för att kan kanske till och med hjälpa andra t ex eller bara trevlig diskussion.
T ex om jag har haft problem med en klocka, jag skriver vad jag har haft för problem med klockan, smakmässigt/kvalitet/överpris osv och sen ser Kalle mitt inlägg och Kalle tänkte precis köpa den klockan som jag har haft problem med då kanske han funderar en extra gång och kanske inte har lust att ta chansen att råka ut för samma problem som jag mött 🙂 eller som sagt en trevlig diskussion 🙂

Absolut men tanken med med tråden är ju dock att främja sina egna tankar/erfarenheter utav klockor för att kan kanske till och med hjälpa andra t ex eller bara trevlig diskussion.
T ex om jag har haft problem med en klocka, jag skriver vad jag har haft för problem med klockan, smakmässigt/kvalitet/överpris osv och sen ser Kalle mitt inlägg och Kalle tänkte precis köpa den klockan som jag har haft problem med då kanske han funderar en extra gång och kanske inte har lust att ta chansen att råka ut för samma problem som jag mött 🙂 eller som sagt en trevlig diskussion 🙂
Vad för slags problem menar du då?
Smak är som vanligt högst subjektivt, jag väljer i alla fall att lägga energi på min egen smak istället för andras, inte mer med det.

Smak är som vanligt högst subjektivt, jag väljer i alla fall att lägga energi på min egen smak istället för andras, inte mer med det.
Min främsta tanke är ju kvalite, många mindre märken som kanske har problem med kanske tätning utav verket, man badar och sen är klockan fylld utav vatten även då den t ex ska vara 300m dyksäker, att klockorna inte följer tiden osv.

En del kanske tycker det är skönt att veta kring andras problem och liknande för att kunna göra ett informativt beslut kring klockor dem funderar på.

Finns olika saker, och smak är subjektivt absolut men det finns olika trådar om olika saker här på klocksnack och då kanske detta inte är rätt tråd för dig. 🙂

Själv tycker jag det är roligt att höra andras tankar och idéer om design, pris, urverk och allt annat som går att gilla och ogilla med klockor.

Men fattar filosofin med att fokusera på det positiva

Min främsta tanke är ju kvalite, många mindre märken som kanske har problem med kanske tätning utav verket, man badar och sen är klockan fylld utav vatten även då den t ex ska vara 300m dyksäker, att klockorna inte följer tiden osv.

En del kanske tycker det är skönt att veta kring andras problem och liknande för att kunna göra ett informativt beslut kring klockor dem funderar på.

Finns olika saker, och smak är subjektivt absolut men det finns olika trådar om olika saker här på klocksnack och då kanske detta inte är rätt tråd för dig. 🙂
Nej, det är verkligen inte rätt tråd för mig men jag har varit här längre än dig och råkar veta att det redan finns bra trådar för allt du nämner.
Jag ser bara ytterligare en gnälltråd i mängden, men du får gärna motbevisa mig.

Nej, det är verkligen inte rätt tråd för mig men jag har varit här längre än dig och råkar veta att det redan finns bra trådar för allt du nämner.
Jag ser bara ytterligare en gnälltråd i mängden, men du får gärna motbevisa mig.
Ändå så spenderar du din tid här i tråden.
Är folk intresserade så finns tråden, är dem inte intresserade så försvinner den bland mängden ändå. Finns ju fortfarande folk som söker vissa saker som dem kanske hittar i denna grupp så då finns den. Bättre att det finns än tvärtom.
Söker tyvärr inte att motbevisa dig, som sagt syftet med gruppen är vad det är staterat redan, intresserar det dig så stanna kvar eller sök vidare till intressantare grupper för dig 🙂

Svarar med en twist. Förr hade jag aldrig tittat åt klocka med kvadratisk boett. Sen såg man en Bell & Ross, och helt plötsligt blev man lite sugen på en Tag Heuer Monaco.
Kul att smak kan förändras… och skönt att slippa såga någon annans drömklocka här 😉

Ändå så spenderar du din tid här i tråden.
Är folk intresserade så finns tråden, är dem inte intresserade så försvinner den bland mängden ändå. Finns ju fortfarande folk som söker vissa saker som dem kanske hittar i denna grupp så då finns den. Bättre att det finns än tvärtom.
Söker tyvärr inte att motbevisa dig, som sagt syftet med gruppen är vad det är staterat redan, intresserar det dig så stanna kvar eller sök vidare till intressantare grupper för dig 🙂
Tack för att du säger till mig vad jag ska göra, uppskattas verkligen!
Tippar på att du jagar 50 inlägg för att komma åt säljavdelningen men ha det nu så trevligt i din lilla "grupp" vad det nu innebär 😂

Svarar med en twist. Förr hade jag aldrig tittat åt klocka med kvadratisk boett. Sen såg man en Bell & Ross, och helt plötsligt blev man lite sugen på en Tag Heuer Monaco.
Kul att smak kan förändras… och skönt att slippa såga någon annans drömklocka här 😉
Riktigt grym klocka enligt mig, såg klockan första gången på breaking bad och blev lite halvkär.
Jo att smak förändras är ju något som är bra 😁

Har väldigt svårt att se att jag någonsin skulle köpa en modern Breitling eller Tag Heuer. Stora, vulgära och osmakliga.

Inte alla som har en Breitling är dryga, men alla som är dryga har en Breitling…
Skapliga generaliseringar.
Visst kan en Bretiling vara stor men det finns även mindre modeller av detta märke som är riktigt fina.
Som ex Chronomat 36, superocean 36 mfl.
Även om dom marknadsförs som womens watch så tycker jag att dom är i unisex storlek.
Tycke och smak givetvis.

Blev nyfiken på hur folk som bär Breitling är och hur vet du att dom är dryga ?

Senast ändrad:
Skapliga generaliseringar.
Visst kan en Bretiling vara stor men det finns även mindre modeller av detta märke som är riktigt fina.
Som ex Chronomat 36, superocean 36 mfl.
Även om dom marknadsförs som womens watch så tycker jag att dom är i unisex storlek.
Tycke och smak givetvis.

Blev nyfiken på hur folk som bär Breitling är och hur vet du att dom är dryga ?
Vet att du diggar Breitling och är allt annat än dryg, det räcker väl så?
Haters gonna hate, vet inte vad mer man kan säga...

Vet att du diggar Breitling och är allt annat än dryg, det räcker väl så?
Haters gonna hate, vet inte vad mer man kan säga...
Må så vara men det väcker en del frågor.
Det kan vara intressant att veta om ett påstående är baserat på fakta utifrån ens egna erfarenheter, research eller om det grundar sig i något annat.
Oavsett märke och blev mest nyfiken.
Min erfarenhet från tillverkaren är tvärtom mycket bra både genom vänner, bekanta och folk som jobbar hos Breitling.
Over and out Mr Von och trevlig helg!

Tillbaka
Topp