Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja måste hålla med dig på sätt och vis, priserna har skenat för mycket. Hade ju älskat att ha en men vill inte lägga så mycket på en rolex tyvärr.. så jag sitter och är avundsjuk på folket som har såna iställetMånga modeller från Rolex.
Kostar för mycket jämfört med vad man får enligt mig.
RM är ju riktigt sjuka men säger som du att stilen är otroligt svårt att matcha till ens egna stilRichard Mille - fantastiska ur men inte min stil
Hublot - pissiga ur och inte min stil![]()
Det har väl alltid varit populärt att hata på Hublot? Eta-verk, ingen anrik historia osv...Intressant att det går mode i att klocknördar hatar på Hublot. Tycker de gör många fina modeller och har en given plats i klockhistorien. Min första egna är på ingång.
Haha japp indeed!Är det här man släpper alla sanningar som inte får nämnas, t ex att Omega Speedmaster är för stor?
Klart det inte alltid varit så. Men har säkert pågått många år. Mode går det helt klart i det iaf. Kan hålla med om att de är lite dyra, resten förstår jag inte alls.Det har väl alltid varit populärt att hata på Hublot? Eta-verk, ingen anrik historia osv...
Intressant att det går mode i att klocknördar hatar på Hublot. Tycker de gör många fina modeller och har en given plats i klockhistorien. Min första egna är på ingång.
Det är självklart inte riktiga skruvar ovanpå AP bezel, annars hade de aldrig fått dem att linjeraKlockor med skruvhuvuden som pekar åt alla möjliga och omöjliga håll går helt bort för mig, tycker det ser slarvigt och billigt ut.
![]()
![]()
Nej nej urs och tvi. Det ska vara ordning och reda på skruvskallarna som nedan:
![]()
![]()
Fast de satsar stort på inhouse urverk sedan flera år tillbaka, UNICO urverket exempelvis får anses som ett av de tekniskt mest avancerade inhouse urverken i serieproduktion på marknadenDet har väl alltid varit populärt att hata på Hublot? Eta-verk, ingen anrik historia osv...
Jag säger inte att jag håller med, bara att jag tycker att jag hört om fenomenet under de 10 år jag sysslat med klockor...Klart det inte alltid varit så. Men har säkert pågått många år. Mode går det helt klart i det iaf. Kan hålla med om att de är lite dyra, resten förstår jag inte alls.
Givet, de hade inte gått att skruva ner heller pga utformningen men mitt ordningssinne skriker när skruvhuvuden pekar åt olika håll, särskilt med spårskruv då det så tydligt syns. Mer torx i klockor vore någotDet är självklart inte riktiga skruvar ovanpå AP bezel, annars hade de aldrig fått dem att linjera
Fair enough, själv gillar jag när det är lite oordning på bezelskruvar, lite industriellt stuk och inte för tillrättalagt perfekt på en sportklocka.Givet, de hade inte gått att skruva ner heller pga utformningen men mitt ordningssinne skriker när skruvhuvuden pekar åt olika håll, särskilt med spårskruv då det så tydligt syns. Mer torx i klockor vore någotjust Hubloten hade jag mer än gärna haft om det inte vore för skruvarna.
De skruvarna som sitter på baksidan kan jag under protest köpa att de inte linjerar men de slipper jag se för det mesta.
Alla är vi olika, jag har lite problem med länkskruvarna också på de flesta av mina klockor… borde vara stift så man slipper se oordningen. Eller så är är det kanske jag själv som är lite i oordningFair enough, själv gillar jag när det är lite oordning på bezelskruvar, lite industriellt stuk och inte för tillrättalagt perfekt på en sportklocka.
Kollar du på baksidan på många AP modeller ser det likadant ut där de använder äkta skruvar för att fästa baklocket i boetten
Haha, tänkte skriva exakt samma sak om industriellt stuk och funktion före utsmyckning. Tack!Fair enough, själv gillar jag när det är lite oordning på bezelskruvar, lite industriellt stuk och inte för tillrättalagt perfekt på en sportklocka.
Kollar du på baksidan på många AP modeller ser det likadant ut där de använder äkta skruvar för att fästa baklocket i boetten
Haha, då fattar jag din synpunkt mycket bättreAlla är vi olika, jag har lite problem med länkskruvarna också på de flesta av mina klockor… borde vara stift så man slipper se oordningen. Eller så är är det kanske jag själv som är lite i oordning![]()
Skönt att vi är några som tycker lika i denna frågaHaha, tänkte skriva exakt samma sak om industriellt stuk och funktion före utsmyckning. Tack!
Det är också väldigt svårt att tillverka "riktiga" skruvar som linjerar perfekt (läs nästan omöjligt), det är därför dessa med perfekt linjering antingen är helt och hållet fejkskruvar eller kantiga/Skönt att vi är några som tycker lika i denna fråga![]()
Grym ju!Skulle aldrig köpa en Hublot.
![]()
Guld?Intressant att det går mode i att klocknördar hatar på Hublot. Tycker de gör många fina modeller och har en given plats i klockhistorien. Min första egna är på ingång.
Rolex är fortfarande en sån klocka som lever rätt mycket på dem ses som en status symbol tyvärr.. därför så många youtubers och C-kändisar ska ha såna, för det är sån klocka man ska ha om man är något typ.. tycker inte rolex har levererat något speciellt utan känns som samma klocka du kan köpa för 10.000 kr men det inte står rolex på den..Kul tråd ändå, finns utrymme att faktiskt utmana sina egna preferenser något.
Jag skulle aldrig (i nuvarande marknadsläget) köpa en Rolex. Dels för att hela grejen är så överblåst och fånigt för något som rent ut sagt är ganska tråkigt. Sen att jag gärna skulle vilja ha några av deras modeller får mig att fundera på om det är hypen eller om det faktiskt är så att de är bra? Men just nu, aldrig köpa Rolex!
Rolex är fortfarande en sån klocka som lever rätt mycket på dem ses som en status symbol tyvärr.. därför så många youtubers och C-kändisar ska ha såna, för det är sån klocka man ska ha om man är något typ.. tycker inte rolex har levererat något speciellt utan känns som samma klocka du kan köpa för 10.000 kr men det inte står rolex på den..
Jag skulle aldrig (i nuvarande marknadsläget) köpa en Rolex. Dels för att hela grejen är så överblåst och fånigt för något som rent ut sagt är ganska tråkigt.
Må så vara.Tycker ovan kommentarer bevisar @v0n ’s inlägg att var det är trevligare att diskutera vad man vill ha än att bara sitta och gnälla över vad man inte vill ha.