• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan som inte flög...

EWEA

Cartier
För mig är det nog också GMT-C. Har ägt både BLNR och helsvart. De polerade mittlänkarna gillade jag, men störde mig som fan på de feta siffrorna på bezel, alldeles för blaffigt :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Skakar liv I min gamla tråd igen. En riktigt brandfackla - men kan inte vänja mig vid Rolex GMT-c. Kan vara att jag gillar Pepsin så mycket, men GMT-c känns för mig själlös och för blank med sina mittlänkar och keramiska ring. Har prövar BLNR och den svarta, har ägt båda varianter två gånger men funkar inte. MM300 fungerar inte heller kan jag konstatera nu. Fel dimensioner - för hög i kobination med att glasdiametern är för liten...
Kan det vara så enkelt som Maxi Caset? Hade själv ett par nyare rollar med Maxi, numera har jag ingen med Maxi case och helt plötsligt känns det helrätt. Kanske på sin plats med en YM eller Daytona? Alt äldre Rolex. Tror skon klämde där för min del.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Min första riktiga klocka 114060 var jag glad i ett par veckor. Sedan började de enorma bandhornen/biffiga caset skava mer och mer för varje dag som gick så den fick lämna.
 

Zose

Omega
2-Faktor
Gick aldrig igång på denna:
Rolex8.jpg
 

PCB

Audemars
Alla klockor med datum. De har sett fantastiska ut på bild och när andra burit dem och jag har verkligen velat älska dem. Men det har slutat med flipp efter nån/några veckor.
sant faktiskt,,en 114060 och en speedy ,så är man hemma,,
vågar dock inte köpa bägge,då jag är rädd att man är "färdig " då;)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Klockor med svart urtavla (och i vissa fall vridringsinsert i samma "färg")...kan se bra ut på bild, men i verkligheten är de flesta bara...jättetråkiga.:bored:
 
Senast ändrad:

AMG63

Cartier
Den här blev inte gammal, skulle ha den som beater.
Den såg sådär lagom fulsnygg ut på bild, men i verkligheten flög den inte:)
20170530_191942.jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Instämmer. Skulle samtidigt aldrig få för mig att köpa en dj41 pga taniga handleder. Men tycker dock att den ser konstig ut i sina proportioner.. Något som ser fel ut haha. Sedan vet väl alla att en DJ ska vara 36mm ;)
Märkligt ändå att man ska behöva pröva två gånger för att varje gång inse samma sak... Piuh.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Aquatimer. Väldigt tilltalande, speciellt den blå tavlan. Men tyvärr så är den för hög och "klumpig" för min smak och arm. Den fick flyga bort redan efter några veckor .

59692E9B-245C-4D72-A42F-62125754A08B.jpeg
 

Laplander

Rolex
Min Speedmaster .006 Sapphire Sandwich. Försökte länge intala mej själv att den egentligen var ”bättre” än Hesaliteversionen men nej... Den fick gå till slut. Skulle valt Hesalite .005 med facit i hand.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Terroristen F-91W
287D6D0E-1065-4B17-9CC2-82CD278238A2.jpeg

Billig, cool och har en intressant story och en bra nod till slutet av 80-talet.
Tyvärr alldeles för liten för min 18.5 handled så den fick gå till brorsdottern istället som avgudar den och använder den bara vid ”speciella tillfällen”... :D
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Terroristen F-91W
287D6D0E-1065-4B17-9CC2-82CD278238A2.jpeg

Billig, cool och har en intressant story och en bra nod till slutet av 80-talet.
Tyvärr alldeles för liten för min 18.5 handled så den fick gå till brorsdottern istället som avgudar den och använder den bara vid ”speciella tillfällen”... :D
Underbart ju. Värmer :)
 

Wadman

Breitling
:):)
Terroristen F-91W
287D6D0E-1065-4B17-9CC2-82CD278238A2.jpeg

Billig, cool och har en intressant story och en bra nod till slutet av 80-talet.
Tyvärr alldeles för liten för min 18.5 handled så den fick gå till brorsdottern istället som avgudar den och använder den bara vid ”speciella tillfällen”... :D
Känner att F-91 har något speciellt med sin story men varje gång jag ser den på min handled så inser jag att den bara är cool på någon annan. Väntar på att dottern ska uppskatta den :):)
 
Topp