• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockan som inte flög...

Rangern....i efterhand förstår jag till fullo varför jag inte klickade med den.
IMG_20180901_150250.jpg
Ser väldigt plain ut på ett sätt som inte bara är positivt. Vad var det som inte fungerade?

Ser väldigt plain ut på ett sätt som inte bara är positivt. Vad var det som inte fungerade?
Ja den är först o främst för stor för sin typ (40mm) av ur. Tunn glasring, med ren o svart tavla. Sedan tycker jag designmässigt att länken o klockan inte funkar ihop och detta förstärks av de raka ändlänkarna. Tavlan är lite för"plain" även om det är en field inspirerad modell och timvisaren är lite lik ett o%%on. Och tja... lite tjock är den också. Sammanfattningsvis inte ett rätt faktiskt! Men det roliga är att jag inte alls såg det på det viset när jag ägde klockan. Jag kände bara att den inte var riktigt "rätt" men 30 klockor senare kan jag lättare förklara för mig själv var som var fel. (Fel för mig alltså! Klockan är ju superfin på många sätt och många gillar den ju med rätta. "To each his own" osv)

9EAB59A0-B7B3-42C1-9768-692CCD14C86C.jpeg

denna klocka har jag ägt 2 gånger..bägge gånger höll ”kärleken” dryga 2 veckor..men ibland funderar man på 3:e gången gillt..

• Like
Reactions: HSK
114060
Det går inte att skoja bort länken men bandhornen växte för varje dag..

Omega Aqua terra 8500 38,5mm
Skitfin klocka men det krävs att man är OWG för att äga den och älska den på riktigt.
Är det ett sport ur? Då finns bättre..
Är det dress ur? Då finns bättre
Osv osv
Tudor 76200
Som en prisvärd DJ/DD Men också sämre på precis alla punkter...
Seamaster 300 trilogy
Länken förstörde hela klockan men vi gick i terapi ihop länge innan jag släppte taget

14060 och 16610 ( nu får jag väl stryk )
Tror jag haft 3 av varje och de senaste var sista års exemplar.. men kvalitetskänsla saknades i länk osv.. inte heller känns de vintage.. gillade dock 16613LB starkt så jag hann med två sånna också.. kan enligt mig vara den vackraste rollen som gjorts..

114060

Skitfin klocka men det krävs att man är OWG för att äga den och älska den på riktigt.
Osv osv
Tudor 76200
Seamaster 300 trilogy
Länken förstörde hela klockan men vi gick i terapi ihop länge innan jag släppte taget

Tror jag haft 3 av varje och de senaste var sista års exemplar.. men kvalitetskänsla saknades i länk osv.. inte heller känns de vintage.. gillade dock 16613LB starkt så jag hann med två sånna också.. kan enligt mig vara den vackraste rollen som gjorts..
Ha - klockrent. Precis vad jag tyckte om AT och SUB.

114060

Osv osv
Tudor 76200
Seamaster 300 trilogy

Exakt mitt intryck av ATn. Den är liksom inte riktigt bra på någonting, men samtidigt absolut inte dålig

Panerais Mare Nostrum. Har haft 2 st vid olika tillfällen.....låt säga en 6 år emellan. Den absolut koolaste och hårdaste klockan jag ägt, men den sitter som ett spikäpple på handleden. Värre åbäke har jag adrig burit........gav den ett ärligt försök i alla fall....

IMG_1898.JPG

Sjöö & Sandström Worldtimer 41
Klockan som borde vara antingen 5k billigare eller dyrare för att bli riktigt bra. Om den var billigare kunde man ha överseende med vissa finish-problem, om den var dyrare hade man kunnat putsa bort dem. Som det är just nu snurrar klockan på ett rätt horribelt mittfält och försvann ifrån mig rysligt fort.

Sjöö & Sandström Worldtimer 41
Klockan som borde vara antingen 5k billigare eller dyrare för att bli riktigt bra. Om den var billigare kunde man ha överseende med vissa finish-problem, om den var dyrare hade man kunnat putsa bort dem. Som det är just nu snurrar klockan på ett rätt horribelt mittfält och försvann ifrån mig rysligt fort.
Håller med - jag var uttråkad redan då jag lämnade affären. Hade inte ens lust att fira den med en sushi.

Samtliga Rolex jag ägt.. Bara en har stannat längre än ett halvår.

214270
Min första Rolex, OWG-Klockan. Sålde Min PO och Min speedy för att köpa denna ny från AD. Kändes bra.. Ett tag. Sen fick jag kämpa. Till slut hatade jag den, för den skulle ju vara så bra, men det var den inte. För bred glasring, för prålig, för stor tavla..

116200
Nice tänkte jag, men för liten.. Bondande aldrig med den.

216570
Bästa Rollen jag haft.. Men även denna var för stor. Den satt inte bekvämt, skavde, och dessutom oroade jag mig för att sabba borstningen på glasringen. 40mm skulle den varit, eller? Hade nog sålt ändå.

114270

Nytt försök med Explorer.. Tänkte först att det här var det bästa köpet. Men sen var den liksom inte rolig, jag gladdes aldrig riktigt av att bära den..

116234

Fick för mig att jag inte givit Datejust en riktig chans. Så jag köpte en till, och det var nice. Men har insett att moderna Rolex är bäst på bild, eller på någon annans handled.. Hos mig blir det inte bra.

Men det är väl egentligen bra, slipper hajpen.. Men inte heller det är sant.. Suktar ju efter dyra Rollar ändå, trots att det bara kommer sluta i besvikelse.

Tillbaka
Topp