• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockbrännan 2016

Wellesson

Breitling
Ingen som försöker byta läge på klockan, högre/längre ner på armen för att undvika detta fenomen ?
 

Tobemt

Omega
Jag la en bra grund för året i Januari på Mauritius :D
FullSizeRender.jpg
Skaplig bränna
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Men vi som oavsett säsong nästan alltid har samma färg som en Alvedon, vad gör vi? Brun utan sol ;)
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Fick just en dum idé. Hur ser klockbrännan ut för de som har safirglasboetter på sina klockor? Ta till exempel dessa från RM och Hublot :
ladda ned.jpg

ladda ned (1).jpg

Någon på KS som har för mycket pengar över som vill göra en undersökning av det för att stilla nyfikenheten? ;)
 

tissoter

Audemars
Mitt bilhandlarhäng gör att det flyttar sig hela tiden. Klockan rasslar upp och ner när jag ölar i solen.
 

tissoter

Audemars
Fick just en dum idé. Hur ser klockbrännan ut för de som har safirglasboetter på sina klockor? Ta till exempel dessa från RM och Hublot :
ladda ned.jpg

ladda ned (1).jpg

Någon på KS som har för mycket pengar över som vill göra en undersökning av det för att stilla nyfikenheten? ;)
Frågan är om ljuset reflekteras igenom boetten eller om det stannar på klockan så att säga? Nu har jag iofs läst någonstans att solen även tar i skuggan så det kanske är möjligt att det går igenom.
Intressant reflektion iaf!
 

J.G.L

Omega
Jag har inte riktigt samma "problem" eftersom en stor del av min fritid under sommarhalvåret ägnas åt en sport med klubbor och en liten vit boll. Problemet är istället att hela vänsterhanden förblir vit som ett lakan.
image.jpeg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Patetisk sommar än så länge. Den lilla färg jag fick i början av juni försvann lika snabbt som den kom och som vädret ser ut nu lär den inte komma tillbaka.. Bitter? Ja!
 
Topp