• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockförsäkring av Lloyds/Brookfield Underwriting AB?

Låter saftigt med 12k för ett försäkringsbelopp på 94k! De måste ju räkna med en risk på nästan 1/8 att du blir av med den på ett år, för att komma upp i den premien. Låt vara att de har vissa driftskostnader, men ändå.
Kan de ha höjt priserna med tanke på klockrånen som det nu rapporteras om så när som dagligen?
Någon annan här som fått en så hutlöst dyr offert?
Brookfield är väl en "avdelning" eller vad vi ska kalla det hos Lloyds?

Och hos Lloyds försäkringar så kan du ju faktiskt FÖRSÄKRA dig om att "Elvis kommer att landa ett rymdskepp på din garageuppfart ett specifikt datom och tid.

Dock blir ju såklart försäkringskostnaderna därefter också.

Men att betala lika mkt som klockans fulla värde, i försäkring på 8 år, det tycker jag är saftigt om man inte bor i valfri trasig förort och dessutom är nån typ av semikändis som öppet stilar med klockor mm..

Känns som om.man kommer ganska långt med wn utökad hemförsäkring..?

Och hos Lloyds försäkringar så kan du ju faktiskt FÖRSÄKRA dig om att "Elvis kommer att landa ett rymdskepp på din garageuppfart ett specifikt datom och tid.

Det där är en del missuppfattningar om Lloyds. Lloyds är inte ett försäkringsbolag. Lloyds är snarare en marknadplats där en mäklare/agenter (som Brookfield) kan teckna försäkringar hos andra försäkringsgivare som "bjuder på" olika paket av försäkringar - vem ger bäst villkor för att försäkra ett visst objekt eller en kombination av objekt. Det finns många sådana mellanhänder som kan teckna försäkringar "på Lloyds". Brookfield själva säger också att de använder inte bara Lloyds utan också "andra utvalda internationella försäkringsgivare. "

De har en imponerande vinstmarginal: https://www.allabolag.se/5567995351/brookfield-underwriting-ab

Däremot delar jag uppfattningen om att det kan verkar som om många överförsäkrar sig för relativa småsaker här. Detta kan väl inte avsett att vara en drulleförsäkring där varje mindre reparation kan tas utan borde väl vara nåt med hög gräns innan man blandar in dem? Om de ska ersätta en klocka för en kvarts miljon eller mer som stulits eller tappats på havets botten så kan man förstå om skaderegleringen inte sker över natten.

Hemförsäkring med rätt utökning, inklusive drulleförsäkring ("allrisk") är kanske mer lämpligt i många fall. Lite mer massmarknad med snabba puckar liksom. :)

Senast ändrad:

Dock blir ju såklart försäkringskostnaderna därefter också.

Men att betala lika mkt som klockans fulla värde, i försäkring på 8 år, det tycker jag är saftigt om man inte bor i valfri trasig förort och dessutom är nån typ av semikändis som öppet stilar med klockor mm..

Känns som om.man kommer ganska långt med wn utökad hemförsäkring..?
Hur många semikändisar tror du bor i valfri trasig förort som flashat med sina klockor i sociala medier?

Hur många semikändisar tror du bor i valfri trasig förort som flashat med sina klockor i sociala medier?

Varenda gangsterrappare med miljoner spelningar på Spotify till exempel. Kan räkna upp ett tiotal som går omkring med klockor för många hundra tusen och bor i Husby, Jordbro, Tensta, Rinkeby, Bergsjön...

För övrigt aldrig sett så mycket diamant Rolex som när jag jobbade brottsförebyggande i Sthlms, Göteborg och Malmös värsta ghetton.

Varenda gangsterrappare med miljoner spelningar på Spotify till exempel. Kan räkna upp ett tiotal som går omkring med klockor för många hundra tusen och bor i Husby, Jordbro, Tensta, Rinkeby, Bergsjön...

För övrigt aldrig sett så mycket diamant Rolex som när jag jobbade brottsförebyggande i Sthlms, Göteborg och Malmös värsta ghetton.
Jag tvivlar inte på det, men är mer skeptisk till att de tillhör kategorin som betalar ockersummor för en klockföräkring, eller så är det just den kategorin som är normalkunden hos Brookfields? Jag antar att Brookfield kollar upp klockorna de försäkrar och dessutom har rutiner för att undvika penningtvätt? Det måste vara ett speciellt liv man lever och man tycker att dessa föräkringspremier är prisvärda.

Jag tvivlar inte på det, men är mer skeptisk till att de tillhör kategorin som betalar ockersummor för en klockföräkring, eller så är det just den kategorin som är normalkunden hos Brookfields? Jag antar att Brookfield kollar upp klockorna de försäkrar och dessutom har rutiner för att undvika penningtvätt? Det måste vara ett speciellt liv man lever och man tycker att dessa föräkringspremier är prisvärda.

Du har givetvis rätt, dem är inte kunder hos Brookfield. Om jag får gissa så är dessa klockor så snodda/bedragna som något någonsin kan bli så dem är troligen oförsäkrade.

Du har givetvis rätt, dem är inte kunder hos Brookfield. Om jag får gissa så är dessa klockor så snodda/bedragna som något någonsin kan bli så dem är troligen oförsäkrade.
Det dar ar ju bara fordomar om vara hart arbetande ungdomar ifran (for)orten......Naturligtvis har de sjungit om an falskt (rappat om det harda livet inom tjanstesektorn som leverantorer av bestallningar)och tjanat sina arliga beskattade sekiner pa sina musikaliska talanger. Att de sedan vill visa sina framgangar ar val inte sa konstigt?
Redan pa 40talet sa gjorde svingpjattarna likadant. En helsvensk foreteelse alltsa!
Min Herre har inte ratt vardegrund .....

Tillbaka
Topp