Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror på bolag. Har man IF så är det separat specialförsäkring som gäller och värdet ska styrkas av ett värderingsintyg.Du kan koppla en tilläggsförsäkring på din hemförsäkring som specifikt skyddar din klocka extra. Kontakta därför försäkringsbolaget där du har din hemförsäkring för att diskutera vilka möjligheter du har. De kan även ge tips om hur du bör skydda klockan och vad som krävs av dig om en skada inträffar. Kan vara värt att kolla först
Beror på bolag. Har man IF så är det separat specialförsäkring som gäller och värdet ska styrkas av ett värderingsintyg.
Skulle konta typ samma att göra det hos min hemförsäkring. Och hemförsäkringen hade betydligt sämre villkor.
Brookfeeld har ingen självrisk och täcker hela beloppet man köpte den för utan frågor (typ). Omfattade mer situationer osv. fick ett väldigt bra intryck av dom.
Beror på bolag. Har man IF så är det separat specialförsäkring som gäller och värdet ska styrkas av ett värderingsintyg.
Har jämfört hemförsäkring med Brookfield. Brookfield är överlägset prismässigt, dessutom helt utan självrisk!! Tecknade själv en sådan försäkring tidigare i veckan.
Märkligt, när jag gjorde exakt samma sak förra veckan ringde de upp kort därefter. Ringde fram och tillbaka under dagen och det var inga problem att komma fram direkt.De verkar inte vilja sälja försäkringar. Jag fyllde i uppgifter online för en offert i onsdags. Inte fått något svar. Ringde dem igår, hamna hos växeln. Hon tog mina uppgifter. Men inte hört något från dem.
Jag försöker kontakta dom för en offertfråga. Men får till svar "de nummer du försöker nå är inte i bruk"? Det känns inte så stabilt. Någon som vet mer....
Upplevde samma idag när jag försökte ringa.Jag försöker kontakta dom för en offertfråga. Men får till svar "de nummer du försöker nå är inte i bruk"? Det känns inte så stabilt. Någon som vet mer....
De kan ha helgstängt! Dock inte troligt om de säger så när man ringer.Upplevde samma idag när jag försökte ringa.
Nej, håller med.De kan ha helgstängt! Dock inte troligt om de säger så när man ringer.
Folksam är väldigt speciella att ha att göra med vad gäller försäkring av klockor. Struntsamma att man får olika bud varje gång man pratar med kundservice, men man kan tydligen inte försäkra sina klockor om de saknar certifikat, som ju "styrker att klockorna är äkta", värderingsintyget från Kaplans till trots. Fick höra detta från någon som jobbar på avdelningen som hanterar skadeärenden för föremål som specialförsäkrats.Går oxå i tankarna på teckna ny tilläggsförsäkring nu när man har ett gäng rolex liggandes hemma, ska snacka med folksam i veckan men kolla upp brookfield också. Någon som har dna-märkt sina klockor? Hur fan blir det vid eventuell vidare försäljning i framtiden?