• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockköp på eBay

Betalning via banköverföring är ett rätt dåligt tecken men inte en garanti för att det är en bluff. Varför inte Paypal? Har han någon vettig anledning?

Jag har bara ninjatryckt på köp nu-knappen än så länge och provat att ringa honom. Ska skriva nu och fråga om han accepterar PayPal. Jag tycker mig i och för sig se att det är vanligt förekommande på flera säljforum att det inte accepteras PP om det inte är från välrenommerade medlemmar. Antar att det finns en viss blåsningsrisk även som säljare om jag skulle påstå att det kom en sten i paketet. Och det är väl även en avgift med PP? Tycker at det ofta står +3,5% på priset om PP eller liknande.

Har köpt både min Sinn 101B och en Tissot från eBay med banköverföring.

Jag har bara ninjatryckt på köp nu-knappen än så länge och provat att ringa honom. Ska skriva nu och fråga om han accepterar PayPal. Jag tycker mig i och för sig se att det är vanligt förekommande på flera säljforum att det inte accepteras PP om det inte är från välrenommerade medlemmar. Antar att det finns en viss blåsningsrisk även som säljare om jag skulle påstå att det kom en sten i paketet. Och det är väl även en avgift med PP? Tycker at det ofta står +3,5% på priset om PP eller liknande.

Har köpt både min Sinn 101B och en Tissot från eBay med banköverföring.
Banköverföring i sig är inget konstigt om allt annat känns hundra. Jag köper också en del på det viset. Man får skaffa en sammantagen bild och fundera på hur stor risken är. Problemet är att utan Paypal är det mycket svårare att få tillbaka pengarna om det väl är en bluff.

Skillnad på säljforum och Ebay dessutom. På Ebay är det mer eller mindre standard med Paypal medan det varierar mycket mer på andra ställen. Som privatsäljare finns det massor av nackdelar med Paypal.

Banköverföring i sig är inget konstigt om allt annat känns hundra. Jag köper också en del på det viset. Man får skaffa en sammantagen bild och fundera på hur stor risken är. Problemet är att utan Paypal är det mycket svårare att få tillbaka pengarna om det väl är en bluff.

Det känns ju relativt säkert med eBay money back guarantee. Har försökt läsa på vad som gäller och hittar iofs inte riktigt där de skriver att man blir ersatt, mer att de kliver in och ar över caset.

Det känns ju relativt säkert med eBay money back guarantee. Har försökt läsa på vad som gäller och hittar iofs inte riktigt där de skriver att man blir ersatt, mer att de kliver in och ar över caset.
Har aldrig behövt testa det men du kanske har rätt. Ett par gånger har det blivit strul när jag betalat med Paypal och då har jag alltid fått tillbaka pengarna i alla fall.

Om magkänslan är bra är det bara att köra. Men exakt hur mycket "för billig" var klockan? Har du testat att bildgoogla och se om bilderna i auktionen är stulna från någon annanstans?

Har aldrig behövt testa det men du kanske har rätt. Ett par gånger har det blivit strul när jag betalat med Paypal och då har jag alltid fått tillbaka pengarna i alla fall.

Om magkänslan är bra är det bara att köra. Men exakt hur mycket "för billig" var klockan? Har du testat att bildgoogla och se om bilderna i auktionen är stulna från någon annanstans?

26 istället för ca 45, men då är de ofta i bra skick. Plus att här ser man inte ens om en vital del bara är riktigt sliten eller saknas. Får ingen träff när jag bildgooglar.
Skickar ett PM. Om du har tid att titta så skulle det vara kalas.

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!! Kan någon snälla hjälpa till att reda ut om jag riskerar en blåsning eller inte? Ok, så här är förutsättningarna.
  1. Drömklocka i slitet skick till ett pris som nästan är liiiiite för bra för att vara sant. Ja, jag vet...redan här borde man dra öronen åt sig och lägga ner.
  2. Kort auktion men med en länk till ett ”Köp nu-pris”. Följer man länken hamnar man på eBay Store. Jag hör er, det Är förbannat misstänksamt.
  3. Säljaren erbjuder retur och pengarna tillbaka.
  4. Jag fyllde i på eBay Store och har fått en bekräftelse på mail och en faktura.
  5. Auktionen är dock fortfarande igång på eBay.
  6. Det står att paketet kommer från Tyskland, men säljaren är engelsman och nu har han lagt ner butiken och flyttat till Italien. Haha, JAG VET...det inte bara osar utan bolmar bluff :)
  7. Finns ett telefonnummer men ingen som svarar för tillfället.
  8. Här kommer det som i sammanhanget gör att det sätter griller i mitt huvud att det ändå kan stämma. Säljaren har varit med på eBay sedan 2004, har över 2200 gjorda affärer, 260 positiva omdömen, 1 neutralt och 1 dåligt.
  9. Säljs med "eBay money back guarantee", se bild längst ner
Nedan kommer lite printscreens. Hjäääääääääälp! :heart: @JensBP Du är den jag vet som har gjort köp från de mest vågade delarna av klotet, skulle vara intressant att höra din åsikt :)

Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.55.04.png

Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.47.41.png
Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.47.54.png
Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.48.04.png

Skärmavbild 2018-10-20 kl. 12.04.07.png

Dega med PP eller skippa.

Vann tidigare idag en auktion på en klocka som köparen nu vägrar att posta, eftersom han "inte är nöjd" men slutpriset. Så klart inget att göra förutom att ge negativ feedback, men vafan, om men är så nervös för slutpriset kanske en rak auktion inte är bästa sättet att sälja sin klocka?

Tillbaka
Topp