• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén - Lördag 14 november 2015 - Kaplans

B62

Panerai
Oj, jäklar vad GMTn stack iväg! Spännande att se var det slutar. Vi hejar på hemifrån soffan!
IMG_20150722_091808.jpg
Klockren bild:)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den var ett vrak? Tråkig boett och väldigt tråkig tavla för 75k plus avgifter. Vansinnigt utrop med tanke på att man hade en mint 1675 från -60 för bara 24k mer. Bägge utropen för all del fel på olika sätt. :)
Du får den att låda väldigt hemsk :) Håller med om att utgångspriset var lite högt men jag hade nog kunnat tänka mig lagt ett bud om den börjat på 65k+prov
 

Daytona96

Rolex
Den var ett vrak? Tråkig boett och väldigt tråkig tavla för 75k plus avgifter. Vansinnigt utrop med tanke på att man hade en mint 1675 från -60 för bara 24k mer. Bägge utropen för all del fel på olika sätt. :)
Okej tack!:)
Jag såg att tavlan var skitig, men boetten tyckte jag såg hyfsad ut på bilderna.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag hade faktiskt först och främst helt missat att följa budgivningen på den den klockan, men jo 6000kr får den över smärtgränsen just nu.
I min värld så är tavlan så skadad att den inte har något direkt värde. Det lämnar en boett som är väldigt alldaglig med ett set gilt-visare i tveksamt skick. För mig så är det inte värt över 50k. Att då vilja ha kring 90k med avgift är för mig relativt tokigt och det förvånar inte att det inte sålde.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vad gjorde att GMTn sprang iväg i pris? (och då menar jag inte att "det var flera som ville ha den")
Otroligt tidigt serienummer vilket gör den till en av de första 1675 som tillverkats. Ovanlig orignal OCC-tavla i bra skick med korrekta visare tillsammans med en helt orörd boett är otroligt ovanligt. Lägg till COSC-papperna som följer med så har du en klocka som är väldigt, väldigt ovanlig. Priset är fullt skäligt med tanke på skicket.

Är det någonting uppenbart jag missar när flinga gick för 48+ prov?
No-date flingor i bra skick är väldigt ovanliga och väldigt eftertraktade. :)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Otroligt tidigt serienummer vilket gör den till en av de första 1675 som tillverkats. Ovanlig orignal OCC-tavla i bra skick med korrekta visare tillsammans med en helt orörd boett är otroligt ovanligt. Lägg till COSC-papperna som följer med så har du en klocka som är väldigt, väldigt ovanlig. Priset är fullt skäligt med tanke på skicket.


No-date flingor i bra skick är väldigt ovanliga och väldigt eftertraktade. :)

Dags för en lunch nap, missade helt no-date haha
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
370 för sista daytonan var imponerande. Fine att den har papper men skadat lum kl3 och en bytt pusher gör den inte direkt mint.
 

Daytona96

Rolex
I min värld så är tavlan så skadad att den inte har något direkt värde. Det lämnar en boett som är väldigt alldaglig med ett set gilt-visare i tveksamt skick. För mig så är det inte värt över 50k. Att då vilja ha kring 90k med avgift är för mig relativt tokigt och det förvånar inte att det inte sålde.
Jag kan hålla med dig om att 90k plus avgifter är väldigt mycket, tavlan är skitig men ändå hyfsad med tanke på sin ålder, det är ju inte så att tavlan är relumad.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag kan hålla med dig om att 90k plus avgifter är väldigt mycket, tavlan är skitig men ändå hyfsad med tanke på sin ålder, det är ju inte så att tavlan är relumad.
Menade 90 inkl avgifter iom utropet var 75. Tavlan är förstörd. En relum hade om möjligt gjort den trevligare. :)

Är en efterfrågad klocka i rätt skick men de är imte direkt så rare att de drar mycket stålar i förstört skick. För all del min åsikt bara men när det börjar handla om 100k för en klocka så tror jag att väldigt få köper vrak bara för att fina är riktigt, riktigt dyra. Jag är inte förvånad att den inte såldes. Hade alla dagar i veckan hellre köpt en fin matt sub för motsvarande peng. Det hade dels varit roligare och dels varit en bättre investering.
 

Daytona96

Rolex
Menade 90 inkl avgifter iom utropet var 75. Tavlan är förstörd. En relum hade om möjligt gjort den trevligare. :)

Är en efterfrågad klocka i rätt skick men de är imte direkt så rare att de drar mycket stålar i förstört skick. För all del min åsikt bara men när det börjar handla om 100k för en klocka så tror jag att väldigt få köper vrak bara för att fina är riktigt, riktigt dyra. Jag är inte förvånad att den inte såldes. Hade alla dagar i veckan hellre köpt en fin matt sub för motsvarande peng. Det hade dels varit roligare och dels varit en bättre investering.
Mm det är sant, för dem pengarna så vill man ju vara nöjd med det man har köpt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Mm det är sant, för dem pengarna så vill man ju vara nöjd med det man har köpt.
Tror att vi framöver kommer att få se väldigt differentierade priser på samma referenser framöver där dåligt skick är svårsålt, alldagligt skick halvbilligt och riktigt bra skick upp till dubbla priset av de i alldagligt skick. Det börjar handla om så mycket pengar at toppex kommer att springa ifrån resten.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En reflektion från auktionen är att vintage Breitling är prisvärt. Fina Navitermers för runt 17000kr och Top time 9700kr. Prisvärt för så fina klockor med i Navitimerns fall en plats i historien. Sen hade vi ju en Breitling som gick för 112 också...
 

poormans

Rolex
undrar hur många som kommer att meka på röd/orange visare på sina 321'or nu å begära 75k
tror jag fick dryga 20k för de jag haft och flera som var intresserade då trodde att de var moddat

risken lär ju vara större nu än för 2-3 år sen när de var billigare än en vanlig 321
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Otroligt tidigt serienummer vilket gör den till en av de första 1675 som tillverkats. Ovanlig orignal OCC-tavla i bra skick med korrekta visare tillsammans med en helt orörd boett är otroligt ovanligt. Lägg till COSC-papperna som följer med så har du en klocka som är väldigt, väldigt ovanlig. Priset är fullt skäligt med tanke på skicket.


No-date flingor i bra skick är väldigt ovanliga och väldigt eftertraktade. :)

Tycker nästan den kändes prisvärd
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
undrar hur många som kommer att meka på röd/orange visare på sina 321'or nu å begära 75k
tror jag fick dryga 20k för de jag haft och flera som var intresserade då trodde att de var moddat

risken lär ju vara större nu än för 2-3 år sen när de var billigare än en vanlig 321
Tror att man får leta efter köpare som vill betala tokiga pengar för dem. :)
 
Topp