Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Excel-nörd?EDIT: Detta är alltså till Omega-auktionen!
Ok...med risk för att göra bort mig rejält nu så tror jag ändå att jag har fått till en korrekt datumlista.
OBS! Det är endast tillverkningsdatum som jag har tagit med och då de har presenterat det exakta datumet. Bara årtal eller leveransdatum är ej med på listan.
Datumet är följt av auktionsnumret så att det ska gå enkelt att hitta sitt objekt.
Det fanns säkert något mycket enklare sätt att göra det på men nu fick det bli så här så ni får stå ut med mobiltagna bilder...
Så...hoppas någon kanske kan hitta sin datumklocka nu eller varför inte som en present till någon
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Excel-nörd?
Bra lista för övrigt.![]()
Tror dessvärre båda kommer sluta snordyrt .. tänker annars buda på någon av demNågon som har koll på varför dessa till synes lika omegor skiljer så mycket i utrop, dvs 339 o 340.
![]()
Innebär det att jag inte får vara med och buda då? Har full koll på Heuer så du kan vara lugnSilverstonen ligger bra högt ute i världen...
Läs lite tillSe där nu lärde jag mig något nytt. Visste inte om att det fanns något som hette CB men det gick ju snabbt att googla upp .
![]()
Jo det tror jag att du har. Blev lite sugen själv men inser att den lär nog dubblas...plus provis. Verkar som de gått ut försiktigt här som vanligt.Innebär det att jag inte får vara med och buda då? Har full koll på Heuer så du kan vara lugn![]()
Fullt slagsmål antar jag, sen bärs...Hur brukar ni göra efter auktionen, ta en bärs och glädjas åt varandras vinster eller blir det fullt slagsmål på Biblioteksgatan efteråt?![]()
Skulle jag gissa så landar den på 60-70k + prov.Jo det tror jag att du har. Blev lite sugen själv men inser att den lär nog dubblas...plus provis. Verkar som de gått ut försiktigt här som vanligt.
Vad tror du dom kan landa på?Japp, men den svarta ger du fan i!
J
Borde inte bli så högt pga boettmetallen.Vad tror du dom kan landa på?
Oroa dig inte, gillar den gröna![]()
Jag undrar vad dom kommer gå för? Hade inte tackat nej
Helt riktigt, tyckte ändå att dom var rätt roliga pga storlek och skick.Borde inte bli så högt pga boettmetallen.
Jag är väl en surgubbe, men… kändes inte Omegaspecialen lite tråkig? Den kan ju iofs ta sig (mina klockor är ju inte inne än typ), men ingen 2913, 2014, 2998, med mera. Speedysarna kändes… så där. Plopparna och bullheaden kändes roligast (om man nu bortser från alla miljarder dressare som jag inte orkar kolla igenom).
Svårt att se det med fel bezel (och länk) men men vet ju aldrig...Mm, Kändes som det var 200 vintage Seamaster. Blir intressant att se om speedyn med morotsstav går dyrt eller "normalt".
Tycker att resten av klockan var charmig. En ny bezel går säkert att leta upp för några K om man har lust. Sen är det sällan jag ser 145.012 med 1039/516 eller 1116/575, de flesta har den nyare 1171/1/633Svårt att se det med fel bezel (och länk) men men vet ju aldrig...
Absolut, klockan ser fin ut i övrigt. Beror väl på hur anal man är.Tycker att resten av klockan var charmig. En ny bezel går säkert att leta upp för några K om man har lust. Sen är sällan jag ser 145.012 med 1039/516 eller 1116/575, de flesta har den nyare 1171/1/633![]()
HeheAbsolut, klockan ser fin ut i övrigt. Beror väl på hur anal man är.![]()