• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockletande i Japan

SwedishMade

Cartier
Ett imponerande land och stad.

Tänk om vi kunde hålla den nivån på säkerhetsarrangemangen i Sverige, känns som Svensk landsort 1950-tal :-(

Personligen gillade jag sista butiken. Finns något liknande i Sverige? Butik med gott om 0-20 år gamla klockor till ok (?) priser?
 

fc2

Rolex
Ett imponerande land och stad.

Tänk om vi kunde hålla den nivån på säkerhetsarrangemangen i Sverige, känns som Svensk landsort 1950-tal :-(

Personligen gillade jag sista butiken. Finns något liknande i Sverige? Butik med gott om 0-20 år gamla klockor till ok (?) priser?

Jag känner inte till någon motsvarande. Visst kan du gå in på Kaplans och liknande men det är ändå klar skillnad om du frågar mig.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Helt rundpolerad! :shifty: Fast länken är ju värd 4 k... Det verkar faktiskt märkligt billigt, just 1016 är extremt poppis i Japan med priser som lätt matchar de internationella i vanliga fall.

TS: Verkligen kul tråd! Man blir sjukt sugen på att åka till Tokyo och snoka runt. Tack för att du tar dig tid att dela med dig!
11k för en 1016?
Kul tråd. :)
Ser ut som en Precision-tavla, och då är det helt troligt en ref 5500 (Air-King). Och om det inte är orginaltavla, så är priset ganska beskrivande.
 

SwedishMade

Cartier
Jag känner inte till någon motsvarande. Visst kan du gå in på Kaplans och liknande men det är ändå klar skillnad om du frågar mig.

Kaplans har mycket "sönderslitet" och dyrt i butiken, det är ju det som inte säljs på auktion som hamnar där.

Denna butiken då, någon som varit där?:
http://luxurywatches.se/om.html
Har de klockorna på hemsidan i butiken, eller i bankfack (dvs boka tid om du vill se något) av säkerhetsskäl?
 

hannes1988

Cartier
Riktigt kul läsning! även då jag inte planerar någon resa till Japan. fanns ju ett par tudor där till bra priser :)
 
Topp