Arcticreef
Silver
Tydligen är dyra klockor uppskattade av gangsterrappare. Vilka märken/modeller är det som gäller i dessa kretsar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rolex. AP, Patek, Richard Mille.Tydligen är dyra klockor uppskattade av gangsterrappare. Vilka märken/modeller är det som gäller i dessa kretsar?
Haha! Ungefär samma smak som min egen, således. Dock glad att de har lämnat mitt eget favoritmärke, A Lange, ifred. Likaså överlåter jag med varm hand RM till dem. Huvva!Rolex. AP, Patek, Richard Mille.
i praktiken Rolex Submariner, Daytona, Day-date.
AP Royal Oak
Patek Nautilus och Aquanaut.
Valfri Richard Mille.
Sen finns det några mindre märken men jag är ingen expert på Rappers.
Jag gillar faktiskt RM, även Hublot. Över tid så börjar man uppskatta andra saker än man gjorde från början.. eller, vissa fastnar ju på Rolex och kommer aldrig vidare. Men egentligen där det där akademiskt då jag aldrig kommer äga nån RM, knappt en Hublot heller då jag mest gillar de dyrare och knäppare modellerna.. men kanske nån dag..Haha! Ungefär samma smak som min egen, således. Dock glad att de har lämnat mitt eget favoritmärke, A Lange, ifred. Likaså överlåter jag med varm hand RM till dem. Huvva!
Har har vi ett tydligt exempel pa vad som ar inne....Tydligen är dyra klockor uppskattade av gangsterrappare. Vilka märken/modeller är det som gäller i dessa kretsar?
Det finns ju en ganska välbesökt egen Paneraiavdelning här på KS. Hur många olika unika medlemmar som postar vet jag inte, men här är det populärt vad det verkar.Har bott många år utanför Sverige nu, upplever här i Hongkong att märken som IWC, JLC, Panerai, Channel, Cartier är betydligt mer uppskattade än i Sverige. Överlag verkar Sverige ha betydligt snävare grupper av klockmärken, väldigt mycket Rolex/Tudor/Omega. Väldigt få köper riktigt dyra klockor och när man väl gör det är det mer safe bets som PP och AP. Delvis beror det väl på den mer platta ekonomiska strukturen där alla har råd med en fin klocka, men få har råd med riktigt dyra klockor. Jag upplever även Sverige som extremt trendkänsligt och de flesta följer trenden. Någon som minns när alla skulle ha en Barbour jacka?
Men förstår ändå inte riktigt varför märken som IWC/JLC/Panerai inte är mer populära, då dessa borde den bredare massan med klockintresse ha råd med även i Sverige. På något sett når dessa märken inte fram i Sverige då trendkänsligheten gör att man stannar inom Rolex/Tudor/Omega sfären.
Har bott många år utanför Sverige nu, upplever här i Hongkong att märken som IWC, JLC, Panerai, Channel, Cartier är betydligt mer uppskattade än i Sverige. Överlag verkar Sverige ha betydligt snävare grupper av klockmärken, väldigt mycket Rolex/Tudor/Omega. Väldigt få köper riktigt dyra klockor och när man väl gör det är det mer safe bets som PP och AP. Delvis beror det väl på den mer platta ekonomiska strukturen där alla har råd med en fin klocka, men få har råd med riktigt dyra klockor. Jag upplever även Sverige som extremt trendkänsligt och de flesta följer trenden. Någon som minns när alla skulle ha en Barbour jacka?
Men förstår ändå inte riktigt varför märken som IWC/JLC/Panerai inte är mer populära, då dessa borde den bredare massan med klockintresse ha råd med även i Sverige. På något sett når dessa märken inte fram i Sverige då trendkänsligheten gör att man stannar inom Rolex/Tudor/Omega sfären.
Har bott många år utanför Sverige nu, upplever här i Hongkong att märken som IWC, JLC, Panerai, Channel, Cartier är betydligt mer uppskattade än i Sverige. Överlag verkar Sverige ha betydligt snävare grupper av klockmärken, väldigt mycket Rolex/Tudor/Omega. Väldigt få köper riktigt dyra klockor och när man väl gör det är det mer safe bets som PP och AP. Delvis beror det väl på den mer platta ekonomiska strukturen där alla har råd med en fin klocka, men få har råd med riktigt dyra klockor. Jag upplever även Sverige som extremt trendkänsligt och de flesta följer trenden. Någon som minns när alla skulle ha en Barbour jacka?
Det finns ju en ganska välbesökt egen Paneraiavdelning här på KS. Hur många olika unika medlemmar som postar vet jag inte, men här är det populärt vad det verkar.
IWC har fått rykte om sig att vara överprisade ETA klockor och JLC är mest kända för sina dressade klockor. Cartier är en ständig favorit när det ska tipsas om dam-ur, kanske spelar det in i populäriteten, eller det faktum att alla har romerska siffror? På forum vill man som du säger följa trender, och trenden har sagt dykare i ganska många år, och på senare år "inhouse". Jag har ingen koll på vad man är intresserad av i Kina och inte generellt i Sverige heller, men Rolex är ju Rolex över hela världen och forum representerar ju inte tillverkarnas försäljningssiffror...
Du har nog rätt att olika märken satsar på olika marknader och vinner därefter position.IWC, Panerai och JLC har inte inte samma tradution och skyltfönster här. Rolex varumärke och dess igenkänningsfaktor behöver ju inte diskuteras men Omega har exempelvis enorm draghjälp i både Bond och återförsäljare. Sedan har Omega alltid varit högt säljande i Sverige.
Men sedan har olika tillverkare olika ställningar geografiskt.
I östeuropa hittar du Franc Muller, Ulysse Nardin och Chopard i större utsträckning.
I södra Europa är exempelvis Vacheron starkare.
I Asien har Panerai ett galet uppsving.
Tror inte att det har så mycket med trendkänsligheten utan snarare att vi är ett litet land där marknadsunderlaget är begränsat och det finns inte så mycket nyförsäljning att vinna för en tillverkare.
Det räcker ju med att titta på hur många unika Boutiques tillverkarna har här.