• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor är till för att användas

Träffade en Stockholmare i Göteborg som hade nästan exakt en sådan sleten stackare på armen, vi snackade ett tag och jag visade då min 14060 i "nyskick" om man skall jämföra dessa. Stockholmaren berättade även att armbandet släppte i länklåsningen flertal gånger per dag, men det var något man fick vänja sig vid tyckte han.

manligt, säger bara det, manligt!!!

Applåderar användandet av saker och ting och uppenbarligen är dessa klockor byggda för att hålla. Sen kan jag inte låta bli att känna att en tvåtons eller guldklocka aldrig får riktigt samma charm vid slitage som en stålklocka. Hade det vart en stålsub hade jag älskat den men tror inte det är så farligt som det först ser ut.

På med ett nytt insert/bezel och skicka länken för "Refurbishing" till Michael Young i HK. Tar lite tid men länken kommer tillbaka i nyskick och det är KLART billigare än att byta till ny länk hos AD.

Träffade en Stockholmare i Göteborg som hade nästan exakt en sådan sleten stackare på armen, vi snackade ett tag och jag visade då min 14060 i "nyskick" om man skall jämföra dessa. Stockholmaren berättade även att armbandet släppte i länklåsningen flertal gånger per dag, men det var något man fick vänja sig vid tyckte han.

manligt, säger bara det, manligt!!!
Manligt med TT och att inte klara böja till låset själv?

Nöjda nu putsnördar?

image.jpg

Nu har den dock tjänat klart och ska vidare inom familjen.

Nästa klocka att slita på:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Tillägnat Aurum och Gavve fast av helt olika anledningar. Tack ministern och Rob. E

Vidare till dig hoppas jag?
Kul att se att din svärfar hittat sin modell. Köpa en identisk =)

Tillbaka
Topp