• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror du får två rätt av två där. Har sett lite olika svar i forumvärlden på vad Dexter har, men Timex är nog det mest logiska.
 

Målarn

The Steak
yonsson skrev:
Tror du får två rätt av två där. Har sett lite olika svar i forumvärlden på vad Dexter har, men Timex är nog det mest logiska.

Japp det där med Dexters klocka är inte helt 100... Men Batista har ju Hamilton Ventura, en väldigt Udda klocka om du frågar mig haha :D !!

Har du nån aning om vad det är för klocka på bilden jag la in nyss??
Finns 2 bilder till på första sidan som ingen verkade veta :lol:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vete 17 faktiskt. Batistas är rätt ful, ja! Tycker de borde ha billiga praktiska klockor, typ g-shocks. Det hade jag haft om jag hade varit polis i alla fall.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här är en bättre bild på Homelandklockan

557489d1321341065-help-identify-watch-worn-homeland-sgt-brodys-watch-homelandwatch.jpg


Här en gammal klassisk post om Seikos i filmer förresten:
http://forums.watchuseek.com/f281/seiko ... 07229.html
 

Målarn

The Steak
yonsson skrev:
Vete 17 faktiskt. Batistas är rätt ful, ja! Tycker de borde ha billiga praktiska klockor, typ g-shocks. Det hade jag haft om jag hade varit polis i alla fall.

Eller en guldrolle eller liknande :cool: !! Har inte en av snutarna nån fetare Rolle i serien??
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju du som är guld-rolex-experten. ;)
Jag kan googla på ämnet, men that's it. Your on your own... :oops:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
NÅGON måste ju posta den här...

Vem den tillhör är lätt att lista ut. Clue is in the bracelet.
tnts-dallas-styles-j-r-s-wristwatch.jpg
 

Urtur

Cartier
Peter Dalle och Siduna Precigraph

himlen-ar-oskyldigt-bla-poster_zps9fca9097.jpeg


DSC_3036_zps9c73a982.jpg


En Siduna Precigraph 60-tal, som Peter Dalle bar hela filmen. Man skymtar klockan på hans vänsterhand, precis ovanför hans namn "Peter Dalle". Klockan på bilden är samma klocka!

Anledningen att jag vet är, för jag sålde den klockan till scenografen för filminspelningen, som var på jakt efter gadgets till filmen!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Känns löjligt att göra en egen tråd för detta. Träffade Bruce Dickinson i fredags. Han var inte så pratglad men jag lyckades iaf ta en bild där han inte ens behagar kolla in i kameran. :lol: Går det att utröna vad han har på armen? Jag var för speedad för att tänka på det.

bruced.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
Känns löjligt att göra en egen tråd för detta. Träffade Bruce Dickinson i fredags. Han var inte så pratglad men jag lyckades iaf ta en bild där han inte ens behagar kolla in i kameran. :lol: Går det att utröna vad han har på armen? Jag var för speedad för att tänka på det.

bruced.jpg

Hehe Brucan alltså... Coolt!

Hans smak på klockor kan man ifrågasätta (även den musik han framför ;) ), det ser onekligen ut som en pulsklocka
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Känns löjligt att göra en egen tråd för detta. Träffade Bruce Dickinson i fredags. Han var inte så pratglad men jag lyckades iaf ta en bild där han inte ens behagar kolla in i kameran. :lol: Går det att utröna vad han har på armen? Jag var för speedad för att tänka på det.

bruced.jpg

Utmanade du honom på duell? Värja!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Charles_ skrev:
Henrik Lundqvist hade på sig en Hublot Classic Fusion i stål när Berg flyttade in (TV4) :)

Synd ändå, han skulle lätt kunna bära upp en A Lange & Söhne i roséguld som är en miljon gånger coolare än Hublot.
 
Topp