• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Hehe såg precis klart avsnittet. Undrar hur han haft råd med den?! :lol: Förövrigt härligt med en riktigt skön skurk igen! Rekommenderar filmen "Kill the Irishman" om ni gillar skådisen som spelar Isaak Sirko.
 

Målarn

The Steak
Fryken skrev:
Hehe såg precis klart avsnittet. Undrar hur han haft råd med den?! :lol: Förövrigt härligt med en riktigt skön skurk igen! Rekommenderar filmen "Kill the Irishman" om ni gillar skådisen som spelar Isaak Sirko.

Jag ska precis påbörja avsnitt 7 ;) !! Haha jadu, riktigt smutsig snut är han :lol: ..
TACKAR!!! Hade fan glömt den filmen, skall se på den imorrn ;)
 
Kollar serien 'American Horror Story' nu och lade märke till att Dylan McDermott ser ut att sporta en Rolex Sub och det verkar stämma...

American-Horror-Story-Dylan-Mcdermott.jpg
 

Ricrob

Patek
Kollade Sons of anarchy s5e9 igår (jag vet, lite sen..) och såg att sköningen Nero Padilla kör Panerai Luminor!

Hittade ingen bild på den men håll till godo med ett manligt citat.. ;)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    20.8 KB · Visningar: 759

Aron

Omega
Jag såg en högst tveksam film för ett tag sen, tror att den hette "Transporter" eller nåt sånt, handlar om nån snubbe som transporterar saker utan att fråga vad det är, i sin BMW 735, och alla som kört en sån bil och sen ser filmen förstår snart att den är en aningens överdriven... men en sak har dom smak för i alla fall, för föraren bär en Panerai! :D Hittar inte nån bild nu men minns att den zoomades in ganska tydligt vid nåt tillfälle.
 

Målarn

The Steak
Fan vad dem använder Panerais i filmer då :lol: !!

Aron bilder från Transporter 1
Transporter5.jpg

Transporter-Panerai1.jpg

Transporter-Panerai3.jpg


Bild från Transporter 3
xine_snapshot-1s.jpg


Daylight (Stallone)
Daylight5.jpg


Och sist The Rock :cool:
TheRock2.jpg
 

Ricrob

Patek
Kollar just nu på filmen "Looper" där det flashas en del ur. Fickuret återkommer i hela filmen men jag känner inte igen det.. Snyggt är det iaf! Känner ngn igen klockan som sitter på den skadade handen?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    111.9 KB · Visningar: 649
  • image.jpg
    image.jpg
    57.2 KB · Visningar: 639

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ricrob skrev:
Kollar just nu på filmen "Looper" där det flashas en del ur. Fickuret återkommer i hela filmen men jag känner inte igen det.. Snyggt är det iaf! Känner ngn igen klockan som sitter på den skadade handen?

Perfekt. Nu har jag någonting att sysselsätta mig med i kväll också.
 

Målarn

The Steak
Fan va mycket klockor man får se när man kollar på Pawn Stars!! Grabbarna har klockor!!! Well inte undra, dem äger ju pantbank :D haha

Någon som vet vilken märke/modell denna är??
pawn.png


AP
ap.png


Rolex
rolex-2.png


Svärden går på $15000 och Rolex igen right..
rolex-1.png
 

Ricrob

Patek
HeliDive skrev:
Målarn skrev:
Ricrob skrev:
Kollade Sons of anarchy s5e9 igår (jag vet, lite sen..) och såg att sköningen Nero Padilla kör Panerai Luminor!

Hittade ingen bild på den men håll till godo med ett manligt citat.. ;)

Menar du denna :D ???
panna.png

På tal om Sons of anarchy... Har för mig att den gode Clay bär en guld DayDate om jag inte minns fel...

Visst är det så men det är så att säga yesterdays news, no offence! :D
 

Målarn

The Steak
Hade ju missat helt och hållet att Brad Pitt har en guld GMT med gröna tavlan i Oceans 13 :mrgreen: :mrgreen: !!
bradgmt2.png


Märken?? Högra ser ju ut och vara nån form av Tag Heuer?? Iaf om man kollar på länken right??
oceans13.png


Rolex Explorer
oceans13a.png


Och sen har Al Pacino en klocka jag har Ingen Aning om vad det är för nåt??
oceans13b.png
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Varken film eller serie men i senaste avsnittet av Schulman Show bär Ison en AP i roséguld. Tror jag. :D
 

Bilagor

  • ison2.png
    ison2.png
    38.8 KB · Visningar: 905

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
Varken film eller serie men i senaste avsnittet av Schulman Show bär Ison en AP i roséguld. Tror jag. :D

Mja, har noterat den där och tror mer på något från ur och penn. AP har ju annan infästning av gummit.

Är det inte från ur och penn är min teori att det är något som Andreas Carlsson tröttnat på under något avsnitt av X-factor och gett bort...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Gavve skrev:
Fryken skrev:
Varken film eller serie men i senaste avsnittet av Schulman Show bär Ison en AP i roséguld. Tror jag. :D

Mja, har noterat den där och tror mer på något från ur och penn. AP har ju annan infästning av gummit.

Är det inte från ur och penn är min teori att det är något som Andreas Carlsson tröttnat på under något avsnitt av X-factor och gett bort...

Har du rätt i. Men den såg fasen schyst ut iaf, vad det nu är! Sitter dock med datorn och upplösningen talar sitt tydliga språk.
 

Ricrob

Patek
Fryken skrev:
Gavve skrev:
Fryken skrev:
Varken film eller serie men i senaste avsnittet av Schulman Show bär Ison en AP i roséguld. Tror jag. :D

Mja, har noterat den där och tror mer på något från ur och penn. AP har ju annan infästning av gummit.

Är det inte från ur och penn är min teori att det är något som Andreas Carlsson tröttnat på under något avsnitt av X-factor och gett bort...

Har du rätt i. Men den såg fasen schyst ut iaf, vad det nu är! Sitter dock med datorn och upplösningen talar sitt tydliga språk.
Som sagt, taskig upplösning men jag skulle främst gissa på Hublot?
 
Topp