• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Viggo Mortensen bär JLC Master Control Date i Eastern Promises

1625030734014.png

Jodå, DD kunde fås med Jubilee men inte tvåton som på denna.
Det fanns ju även en tvåtons-Daydate som kallades Tridor men den kom såvitt jag vet endast på presidentlänk.
Ser stenfejk ut :) ... det är en kvarts också. man ser den ticka om man kollar noga
Har inte sett serien, men klockan ser inte bra ut. Synd att de inte ansträngde sig mer än så här om de ändå tyckte det var viktigt att han bar en Rolex.
Det är tyvärr vanligt att man använder fejk-klockor i film och serier, om inte skådespelaren själv äger äkta vara.
Jag tänker på Bobby Axelrod (Damian Lews) fejk AP i Billions vs Marty Byrde (Jason Bateman) i Ozark som jag har för mig bär en Daytona (eventuellt Batemans privata) och i flashbacks bär en Tag Heuer Link (innan han började tjäna en massa deg på pengatvätt).

EDIT: det var ett tag sen jag såg Ozark så jag kan minnas fel om Daytonan. Kanske var det nån scen där han råkade bära sin privata klocka.. Enligt internet så gick han över till att bära en Timex Weekender, men det var definitivt en Tag Link tidigare.

Christian Bale kör med TT guldplätterad Seiko i American Psycho. Har alltid trott att han kör med TT DJ, men det stämmer inte då Rolex inte ville associeras till filmen
5B97656F-3480-4037-966E-A01F15A689CD.jpeg

63A47919-9DAD-4DAE-9E3B-71DF427BA6C3.jpeg

F791705D-2B7A-4B9D-BC56-B761AE0E68F8.png

De fick väl panik med tanke på hur många gånger hans DJ nämns i boken och insåg att det inte var rätt skyltfönster. Synd att de inte har lite mer distans bara med tanke på hur fantastisk både boken, filmen och Bale är.

De fick väl panik med tanke på hur många gånger hans DJ nämns i boken och insåg att det inte var rätt skyltfönster. Synd att de inte har lite mer distans bara med tanke på hur fantastisk både boken, filmen och Bale är.
Exakt, sedan är filmen väldigt nedtonad i jämförelse med boken. Som kuriosa kan nämnas att Leo Di Caprio erbjöds rollen först, men han tackade nej då han trodde det skulle skada hans karriär

Exakt, sedan är filmen väldigt nedtonad i jämförelse med boken. Som kuriosa kan nämnas att Leo Di Caprio erbjöds rollen först, men han tackade nej då han trodde det skulle skada hans karriär

Boken är väl lite magstark emellanåt kanske 😁
Men satiren är ju än mer tydlig där ihop med de komiska inslagen. Sedan är ju inblicken i hans huvud och tankar helt underbara där i.
Avsnittet med maneten är helt underbart.

Det enda jag reagerade på var att tavlan var vit i filmen, i boken var den tapestry sundust har jag för mig. Tack för upplysningen, äntligen vet man sanningen, verkligen viktigt. Som du skriver kul 😀

Kollade på The Card Counter igår kväll och blev överraskad av att se Oscar Isaac bära en Piaget Polo S
Vad tycker ni om den?

Skärmklipp.JPG
Piaget-Mens-Watch-of-Oscar-Isaac-as-William-Tell-in-The-Card-Counter-2021.jpg

Jag har ingen bild ur serien , men det bärs typ en Tag Heuer Carrera caliber 16 likt denna
1633814169100.png

i säsong 2 av "det som göms i snö" med Robert Gustafsson.
För oss som minns den lökiga reklamkampanjen där klockan bars som knogjärn blir det en bonus att klockan använts just som ett knogjärn i serien, och att det är en TH. Kan ju inte vara annat än att Leif GW inspirerats av reklamen

Tillbaka
Topp