• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Ja snubben måste ju vara hur tät som helst. Världens största hus och tar 9 ungar till Paris. :)

Klart han ska ha en Cartier! 😁
New York Times gick till botten med det häromdagen: ”economists also determined the home would have been affordable to a household with an income of $305,000 in 1990 (about $665,000 in 2022).”
😬

Dassig bild men vad är det Bruno Anderhage har på handleden? Daydate?
17036241859945581252599921933408.jpg

Dassig bild men vad är det Bruno Anderhage har på handleden? Daydate?
17036241859945581252599921933408.jpg
Jag vill säga guld-Datejust från ett minne några år tillbaka när jag såg filmen.
Vänligen rätta mig om jag har fel!

Menar ni att Bruno inte har DD? Jag har aldrig ens reflekterat över att det inte skulle vara det då han känns DD personifierat. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till nu, nån som kan bekräfta?!

IMG_6192.png

Nån slags dykare på ena programledaren i nya Top Gear Australia. Ser ut att ha två kronor. I ett annat inslag var samma klocka på ett nato

20240529_012341.jpg
20240529_012654.jpg

Brunnberg känns ju som en man som inte drar sig för att handla dyrare märken, men å andra sidan kanske Heuer inte var så hett då?
Vet inte hur stor skillnad det var i pris. Inte så mycket om jag ska gissa. Men jag tänkte inte på priset, utan på mitt intryck av det man ser av loggan på fotot. Men det är ju jäkligt suddigt. Jag vill inte utesluta Heuer eller något annat realistiskt alternativ.

Är Seiko 5 Datejust SNXJ90 verkligen American Psycho klockan? I boken vill jag minnas att han bar Rolex. Men i filmen körde de på en Seiko förstår jag det som. Men har någon verifierat detta?

1717069990112.png

Är Seiko 5 Datejust SNXJ90 verkligen American Psycho klockan? I boken vill jag minnas att han bar Rolex. Men i filmen körde de på en Seiko förstår jag det som. Men har någon verifierat detta?

1717069990112.png
Korrekt, Rolex nämns 26 gånger i boken men aldrig i filmen. Rolex ville inte associeras med den karaktären. De skrev tillochmed om repliken ”don’t touch the Rolex” till “don’t touch the watch” när han är i sängen med de prostituerade och en av dem råkar nudda klockan

Tillbaka
Topp