• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Tiitar på serien Försvunna människor på SVT. Måste väl vara en Sjöö Sandström royal capital? För övrigt bra serie.
ED33B1F7-924B-4B6E-9817-E390C9803FC7.jpeg

Såg nyss denna i säsong 4 av Doom Patrol, klockskada som man är pausade jag på en gång filmen, tog en bild och tog min lilla tid att postar denna innan jag får går tillbaka till filmen igen :D

Blev personligen helt förälskad i Daniel Craigs Seamaster som han bar i Glass Onion: A Knives Out Mystery (2022). Kunde inte riktigt identifiera den själv utan tog hjälp: [Källa]

Klockan ska alltså vara en Omega Seamaster 1948. Skickar med lite bilder nedan:

bb1.jpg

bb2.jpg
Håller verkligen med men varför de valt att gravera glaset med en båt och ett flygplan övergår mitt förstånd.
75F97F9B-CFE8-4960-BBB6-921389EA1A5A.jpeg

Om jag fått välja skulle den varit manuell och inte massa skit på glaset. Men i övrigt är den väldigt fin

Håller verkligen med men varför de valt att gravera glaset med en båt och ett flygplan övergår mitt förstånd.
75F97F9B-CFE8-4960-BBB6-921389EA1A5A.jpeg

Om jag fått välja skulle den varit manuell och inte massa skit på glaset. Men i övrigt är den väldigt fin
Mmm, det där ser mest billigt ut. Ett fint graverat baklock hade passat så mycket bättre på en vintagedoftande modell som denna.

Mmm, det där ser mest billigt ut. Ett fint graverat baklock hade passat så mycket bättre på en vintagedoftande modell som denna.
Mest avtändande är ju priset som är helt bonkers. För en tredjedel får man en original vintage i riktigt riktigt bra skick (ok, kanske inte från 1948). Man måste nästan vara nån med sjuklig, gränsande till pervers, kärlek till co-axial verket för att motivera at köpa en re-issue.

Mest avtändande är ju priset som är helt bonkers. För en tredjedel får man en original vintage i riktigt riktigt bra skick (ok, kanske inte från 1948). Man måste nästan vara nån med sjuklig, gränsande till pervers, kärlek till co-axial verket för att motivera at köpa en re-issue.
Var tvungen att kolla upp den. 84k i Omegas webbshop. 😳

Såg "The Red Sea Diving Resort" häromdagen med bla. Chris Evans. Försökte lista ut vad det var för dykare han bar. Men det gick sådär... Nån som vet? :)

Red Sea Diving resort.png

(På läder dessutom... ajajaj...)

Har vi några fina klockor från svenska filmer? Jag minns en del från filmen Ego men har också för mig att huvudrollsinnehavaren är en klockfantast, samma skådspelare som rockar en AP Royal Oak i Mr Robot

Tillbaka
Topp