Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med, varit sugen på den modellen sen den kom. Skitsnygg!Blev personligen helt förälskad i Daniel Craigs Seamaster som han bar i Glass Onion: A Knives Out Mystery (2022). Kunde inte riktigt identifiera den själv utan tog hjälp: [Källa]
Klockan ska alltså vara en Omega Seamaster 1948. Skickar med lite bilder nedan:
Visste inte ens att jag gillade Seamaster innan jag såg den. Men nu vet jag.Håller med, varit sugen på den modellen sen den kom. Skitsnygg!
Verkligen. Jag brukar känna mig ganska kall inför det mesta av Omegas utbud, men det där var en riktigt härlig dressare. Så clean.Visste inte ens att jag gillade Seamaster innan jag såg den. Men nu vet jag.
Magisk! En sån vore trevlig att få tag på.Blev personligen helt förälskad i Daniel Craigs Seamaster som han bar i Glass Onion: A Knives Out Mystery (2022). Kunde inte riktigt identifiera den själv utan tog hjälp: [Källa]
Brukade känna likadant. Men faktum är att MoonSwatchen fick upp mina ögon för vanliga Speedmaster. Antar att jag gillar Omega på flera fronter nu.Verkligen. Jag brukar känna mig ganska kall inför det mesta av Omegas utbud, men det där var en riktigt härlig dressare. Så clean.
Håller verkligen med men varför de valt att gravera glaset med en båt och ett flygplan övergår mitt förstånd.Blev personligen helt förälskad i Daniel Craigs Seamaster som han bar i Glass Onion: A Knives Out Mystery (2022). Kunde inte riktigt identifiera den själv utan tog hjälp: [Källa]
Mmm, det där ser mest billigt ut. Ett fint graverat baklock hade passat så mycket bättre på en vintagedoftande modell som denna.Håller verkligen med men varför de valt att gravera glaset med en båt och ett flygplan övergår mitt förstånd.
Om jag fått välja skulle den varit manuell och inte massa skit på glaset. Men i övrigt är den väldigt fin
Håller verkligen med men varför de valt att gravera glaset med en båt och ett flygplan övergår mitt förstånd.
Om jag fått välja skulle den varit manuell och inte massa skit på glaset. Men i övrigt är den väldigt fin
För att det är mysigt att skruva. Föredrar alltid manuell om det inte gäller rena sportklockor (dykare osv). högst personligt förstås. Dessutom brukar manuella bli lite tunnare utan rotorn vilket jag också gillar.Varför vill du ha en manuell klocka när du kan ha en automat?
Mest avtändande är ju priset som är helt bonkers. För en tredjedel får man en original vintage i riktigt riktigt bra skick (ok, kanske inte från 1948). Man måste nästan vara nån med sjuklig, gränsande till pervers, kärlek till co-axial verket för att motivera at köpa en re-issue.Mmm, det där ser mest billigt ut. Ett fint graverat baklock hade passat så mycket bättre på en vintagedoftande modell som denna.
För att det är mysigt att skruva. Föredrar alltid manuell om det inte gäller rena sportklockor (dykare osv). högst personligt förstås. Dessutom brukar manuella bli lite tunnare utan rotorn vilket jag också gillar.
Mest avtändande är ju priset som är helt bonkers. För en tredjedel får man en original vintage i riktigt riktigt bra skick (ok, kanske inte från 1948). Man måste nästan vara nån med sjuklig, gränsande till pervers, kärlek till co-axial verket för att motivera at köpa en re-issue.
Var tvungen att kolla upp den. 84k i Omegas webbshop.Mest avtändande är ju priset som är helt bonkers. För en tredjedel får man en original vintage i riktigt riktigt bra skick (ok, kanske inte från 1948). Man måste nästan vara nån med sjuklig, gränsande till pervers, kärlek till co-axial verket för att motivera at köpa en re-issue.
Länka gärna!Var tvungen att kolla upp den. 84k i Omegas webbshop.
Länka gärna!
Hade gärna hämtat hem den där. Men som ni har skrivit tidigare är graveringen underlig. Hade dock kunnat leva med det.Seamaster 1948 Seamaster Stahl Chronometer Uhr 511.12.38.20.02.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Seamaster 1948 38 mm, Stahl mit Lederarmband Uhren - 511.12.38.20.02.002!www.omegawatches.com
Googlade mig till att det skulle kunna vara en Lorus sports diver. Armbandet är lite svårare. https://www.loruswatches.com/Watch/RH939GX9Såg "The Red Sea Diving Resort" häromdagen med bla. Chris Evans. Försökte lista ut vad det var för dykare han bar. Men det gick sådär... Nån som vet?
(På läder dessutom... ajajaj...)
Ahh, ok. Den var okänd för mig.Googlade mig till att det skulle kunna vara en Lorus sports diver. Armbandet är lite svårare. https://www.loruswatches.com/Watch/RH939GX9
Har säsong 3 äntligen börjat visats hemma ?Vad som ser ut att vara en rolex i senaste avsnittet av exit.
Ett smärre problem är att den tickar .