Hej, Jag har alltid varit intresserad av klockor med en historia. Därför har sen ett par år tbx ganska klart för mig vad min klocksamling kommer bestå av när den för mig är ”komplett”. klockorna jag velat ha i samlingen är flygar klocka från laco (så lik original så möjligt men mer bärbar storlek) speedmaster och bulova moonwatch. Alla dessa klockor tycker jag har en mer intressant historia kring sig än vad klockan kanske är intresant i sig själv...
Bulova köpte jag direkt när den kom ut
Speedmastern har jag inte råd med än
Och nu till problemet, jag har ca 13k att köpa klocka för...alltså dax att köpa laco. Men det är ofta jag rent stilmässigt saknar en vit/silvrig mer dressad klocka än vad bulovan är. Och laco n tycker jag själv knappt är snygg. så funderar på om jag ska ta och göra en avstickare från min samling plan för att istället skaffa något annat. Så då till frågorna..
Vad köper man för klocka för mellan 8-13k?
Finns det andra klockor som kan passa i min samling, helt enkelt klockor med intresant historia?
Bulova köpte jag direkt när den kom ut
Speedmastern har jag inte råd med än
Och nu till problemet, jag har ca 13k att köpa klocka för...alltså dax att köpa laco. Men det är ofta jag rent stilmässigt saknar en vit/silvrig mer dressad klocka än vad bulovan är. Och laco n tycker jag själv knappt är snygg. så funderar på om jag ska ta och göra en avstickare från min samling plan för att istället skaffa något annat. Så då till frågorna..
Vad köper man för klocka för mellan 8-13k?
Finns det andra klockor som kan passa i min samling, helt enkelt klockor med intresant historia?