Trodde jag var ensam om att inte digga 5-loggan! Seikos logo är klassisk och clean, den har jag alltid gillat, men den där femman ser ut som en sämre kopia av Stålmannens märke.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trodde jag var ensam om att inte digga 5-loggan! Seikos logo är klassisk och clean, den har jag alltid gillat, men den där femman ser ut som en sämre kopia av Stålmannens märke.
Kan någon förklara Seiko 5-loggan för mig?
Är det ett ”S”? Ska det likna en femma?
Är det något dolt som man ser om man inverterar blicken likt FedEx-loggan?
Just nu är det där en logga jag vägrar bära på armen.
Pateks logo är ingen höjdare, dessbättre används den inte på urtavlan.
![]()
Till skillnad mot de flesta andra så har väldigt svårt för Tudors ros. Däremot gillar jag deras sköld.
Rolex logo inger förtroende men snygg är den inte.
![]()
Som en krona som Alfred E Neuman skulle kunna ha på huvudetRolex-loggan är fulsnygg. Den ser inte ut som en realistisk avbildning av en krona, utan som en slags skämtteckningsvariant av en krona (lite blandning av en krona och en narr-hatt). Samtidigt är det det som gör den cool - hade den sett ut som realistisk avbildning (tänk Skultuna) hade den nog kännts otroligt mossig.
Många som ogillar den, har aldrig stört mig - däremot den nya Seiko 5-logon som ser ut som någon lämnat ett påbörjat spel av snake på tavlan… jag förstår tanken och det är lite klyftigt men en söndervriden 5a ser bara inte behagligt ut.
Min tre orisar och jag älskar det märket
Som tur är har vissa i t.ex. American Classic-serien en annan logotyp.(Om den är "klassisk" vet jag dock inte.)
![]()
Gått vilt till i båten om man klämt draggen under ankaret..
Hjortron, alla hjortron på klockor går bort.
Ja de kanske har läst denna tråden, mission accomplishedchristopher ward.
Är lite sugen på en ibland, men namnet känns lite b och dom har envisats med att ha det med på tavlan
![]()
![]()
Nu har dom senaste iaf gjort sig av med texten men logon som blev kvar ser ut att höra hemma på en leksakskartong
![]()
Önskar fler tillverkare gjorde som t.ex franska Serica. Inga blaffiga loggor/namn överhuvudtaget med andra ord. Man vet förhoppningsvis vad man har på armen ändå.
![]()
(OT måhända, samma med kläder m.m. Ska man gå runt som en reklampelare ska man få betalt, inte tvärtom)
Jo faktiskt, kunde lika gärna sitta på typ baklocket? Seriöst, en helt steril tavla är ganska trist också så det behöver nog vara nånting där trots alltMen gäller det då inte också djupmärkningen? Har man köpt den för att dyka med så vet man väl förhoppningsvis hur djupt man kan dyka med den.
EDIT
Håller dock med om att den ser ganska bra ut.
Första märket jag tänkte på när jag såg tråden.christopher ward.
Är lite sugen på en ibland, men namnet känns lite b och dom har envisats med att ha det med på tavlan
![]()
![]()
Nu har dom senaste iaf gjort sig av med texten men logon som blev kvar ser ut att höra hemma på en leksakskartong
![]()
Ja de gör ju det på vissa reteomodeller, att de inte gör det på alla klockor är ett mysterium.Tag Heuer peakade helt klart 1860 med sin logga. Att ta bort pilarna hjälper lite men att gå tillbaka till originalet skulle vara ett lyft.![]()