Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle inte personligen köpa en klocka jag inte vågade ha hemma. Skulle kännas som att jag tappade hela syftet med köpet om jag inte kunde bära dem.hur många här har sina klockor hos banken eller kör eget kassaskåp?
själv gör jag inte det, men har ingen betydande dyr samling heller. tycker det mest skulle vara jobbigt att ha dom i bankfack
Inte för att jag sitter i sådan sits men jag har full förståelse att folk som har stora dyrbara samlingar självklart inte vill ha allt i bostaden. Det vore bara idioti med risken för inbrott.Jag skulle inte personligen köpa en klocka jag inte vågade ha hemma. Skulle kännas som att jag tappade hela syftet med köpet om jag inte kunde bära dem.![]()
Absolut! Jag har också full förståelse för dem som sitter i den sitsen. För mig är det dock inte ett problem - det jag värderar mest i min samling är klockorna jag fick av min morfar - och jag har svårt att se att jag skulle äga så många klockor att det skulle bli det.Inte för att jag sitter i sådan sits men jag har full förståelse att folk som har stora dyrbara samlingar självklart inte vill ha allt i bostaden. Det vore bara idioti med risken för inbrott.
Tänk dig själv att bli av med hela sin samling. Dels affektionsvärdet, kanske hade man sin farfars klocka. Och inte minst det ekonomiska värdet.
Ekonomiska värdet är ofta ett mindre problem då hemförsäkringen i många fall täcker ganska höga belopp. Värre att bli rånad på stan där min egen hemförsäkring exempelvis endast täcker ca 50000kr. Stora fördelen med bankfack är att de är anonyma och otillgängliga för en tjuv. Hur bra mitt värdeskåp än skulle vara så är det inte bättre än personen som vet koden och vid ev. påhälsning när man är hemma vill man nog knappast riskera sin eller familjens hälsa utan lär öppna skåpet. Ett bankfack kommer man tekniskt sett inte åt vare sig jag vill eller ej.Inte för att jag sitter i sådan sits men jag har full förståelse att folk som har stora dyrbara samlingar självklart inte vill ha allt i bostaden. Det vore bara idioti med risken för inbrott.
Tänk dig själv att bli av med hela sin samling. Dels affektionsvärdet, kanske hade man sin farfars klocka. Och inte minst det ekonomiska värdet.
Så har jag också förstått det. Och de banker som fortfarande erbjuder tjänsten tar väl ut rätt saftig peng för det? (För de med dyrgripar i samlingen är det så klart värt det.)Fler och fler banker tar väl bort sina bankfack om jag inte är helt ute och cyklar?
Självklart skriver vissa så fastän klockorna förvaras hemma för att minska rånrisk osv. Det är inte så svårt att förståSjälvklart säkrast på banken. En spaning är dock att det är väldigt många utannonserade klockor som förvaras i bankfack och väldigt få banker som faktiskt erbjuder tjänsten...men det kanske bara är klockor som förvaras i bankfack numera?
När jag läser att klockan i annonsen förvaras i bankfack utgår jag ifrån att den inte gör det.Självklart säkrast på banken. En spaning är dock att det är väldigt många utannonserade klockor som förvaras i bankfack och väldigt få banker som faktiskt erbjuder tjänsten...men det kanske bara är klockor som förvaras i bankfack numera?
När jag läser att klockan i annonsen förvaras i bankfack utgår jag ifrån att den inte gör det.
Precis. Vilket jag tror kan bidra till att det är ännu svårare att få bra svar i en sån här trådSjälvklart skriver vissa så fastän klockorna förvaras hemma för att minska rånrisk osv. Det är inte så svårt att förstå![]()
Klockrent. Skaffa dig ett jobb med valv när du pluggat klart så sparar du 3000kr/år.Tur man är student, då slipper man dessa lyxproblem. Eller vad säger du @Widowmaker
Tur man är student, då slipper man dessa lyxproblem. Eller vad säger du @Widowmaker
Tyvärr är bankfack ett måste i dagens samhällsklimat.
Kostar 3 000 kr år för mig för facket. Sen 35 kr i månaden för att jag måste ha banktjänster hos banken med bankfacket som jag annars inte använder. Sen måste jag ha 200 000 kr i sparande också vilket binder upp pengar i onödan.
Sen är det värdelöst att behöva besöka banken varje gång man ska byta klocka. Men jag sover fan så mycket bättre och kan vara på jobbet utan att vara orolig.
Blir jag rånad så täcker försäkringen 100 000 kr och det via min hemförsäkring. Det jag inte får ut på försäkringen om klockan kostar mer får man bara ta.
Hoppas det utbildad fler poliser för just nu är situationen rutten i Sverige.
Det är exakt det som kommer ske. T.o.m. ännu säkrare än ett bankvalvKlockrent. Skaffa dig ett jobb med valv när du pluggat klart så sparar du 3000kr/år.![]()
Vilken bank idag erbjuder bankfack?
Fler än man kan tro. Ring din bank och fråga.Hade jag också vilja veta. Kan såklart själv kolla upp det men kanske är det någon som redan sitter på informationen. Har själv funderat på det nämligen.
Vilken bank idag erbjuder bankfack?
Det var ganska dyrt. Jag betalar 1000 kr/år för ett bankfack i centrala Stockholm hos en storbank. Inga direkta krav på vad du ska ha för tjänster i övrigt eller hur mycket pengar man ska ha hos banken, pensionsspar, aktiedepå och liknade går bra och gärna bolån där om man har det. Men man ska vara en "bra" kund för att få ett fack.Tyvärr är bankfack ett måste i dagens samhällsklimat.
Kostar 3 000 kr år för mig för facket. Sen 35 kr i månaden för att jag måste ha banktjänster hos banken med bankfacket som jag annars inte använder. Sen måste jag ha 200 000 kr i sparande också vilket binder upp pengar i onödan.
Sen är det värdelöst att behöva besöka banken varje gång man ska byta klocka. Men jag sover fan så mycket bättre och kan vara på jobbet utan att vara orolig.
Blir jag rånad så täcker försäkringen 100 000 kr och det via min hemförsäkring. Det jag inte får ut på försäkringen om klockan kostar mer får man bara ta.
Hoppas det utbildad fler poliser för just nu är situationen rutten i Sverige.
Det var ganska dyrt. Jag betalar 1000 kr/år för ett bankfack i centrala Stockholm hos en storbank. Inga direkta krav på vad du ska ha för tjänster i övrigt eller hur mycket pengar man ska ha hos banken, pensionsspar, aktiedepå och liknade går bra och gärna bolån där om man har det. Men man ska vara en "bra" kund för att få ett fack.
Eller flera lättlurade som man kan ta överpris avMycket rikt folk i Götet. Tillgång och efterfrågan.![]()