• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som är partner "tvingat" er att sälja.

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hon bryr sig föga vad jag har för klockor. Hon kan säga att klockan är fin men det är bara för att vara snäll.
 

Rey

Rolex
Nu har jag för närvarande ingen respektive men jag har i alla fall svårt att föreställa mig en tjej som skulle kalla mina 48mm dinkor för tjejklockor haha :) Jag tror nog att om jag skulle vara ärlig så vore jag högst nöjd om min tjej brydde sig om klockor över huvud taget, mina senaste har inte gjort det alls så man får hoppas på bättre tur i framtiden även om man skulle få några jobbiga kommentarer om klockorna :D
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Den enda kommentar min fru fällt är att hon tycker guldklockor signalerar fåfänga/fjollighet. Men vad göra? Man blir ju lite fjollig med åren :D

GOD JUL
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Happy wife happy life gäller. Men med det sagt så har min fru aldrig sagt flaska im min klockor, hon är helt ointresserad. Spelar ingen roll om jag visat upp en rolex sub, en casio pro trek eller rolex DJ så säger hon bara "den ser lika dan ut som de andra".
Så jag sköter mitt och hon bryr sig inte, så nämner jag inget om de miljoner handväskor hon släpar hem...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Min fru fäller alltid två kommentarer. Visar jag en bild säger hon ofelbart "Den ser ju ut som den du har." och om jag visar ett nytillskott säger hon "Fin, den är väl till mig. Tack!". Det är egalt om det är en reverso, dj eller ploprof. Hon gillar klockor och sportar sub och Sinn samt lånar friskt av mina.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Både jag och frugan har ett stort klockintresse, och skulle aldrig tvinga varandra att sälja någon klocka.
Tvärtom så brukar vi ge varandra klockor i födelsedagspresent och julklapp. Undrar vad det blir imorgon :)
 

Mangusta

Cartier
Den enda kommentar min fru fällt är att hon tycker guldklockor signalerar fåfänga/fjollighet. Men vad göra? Man blir ju lite fjollig med åren :D

GOD JUL

Håller med din fru. Jag tappar all respekt och attraktion om jag ser en man med en guldklocka. :wtf: :D Den enda som skulle kunna komma undan med en guldklocka och hedern i behåll är någon 85-årig gammal krösus i Monaco kanske. ;)

God jul vänner! :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Är jag ledig och hon gissar vad jag gör så säger hon. Du kollar på klockor eller hur.

Jag har inte råd att köpa massa klockor nu vid bröllop och flytt utomlands, men vi är överens att om vi har råd får jag köpa vad jag vill för klockor. När hon är färdig med sin Phd så får jag välja en klocka så får jag den eftersom jag stöttat henne och uppmuntrat henne.

Hon har börjat bli riktigt klockintresserad själv vilket är riktigt kul. Tyvärr vill hon ha Rolex. Så tänkte köpa en DD till henne.
Hon gillade även blå sub i helguld, men jag har inte råd med det nu.

Skickat från min LG-P500 via Tapatalk 2
You had me at hallo!;) ( att du köper en dd, thumbs up!)
 
Får kommentarer/påhopp flera gånger i månaden ang priser på de klockor jag vill ha i min ägo.
Försökte få henne med på vagnen genom att köpa en Seiko för ett par k till henne, men icke.. :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Sond

Patek
images-14.jpeg
images-13.jpeg
Unknown-3.jpeg
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hon gillar mina klockor men har uttryckt en stark önskan om att "avbryt planerna på guldklocka till sommaren, det är inte fresh!"
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hon gillar mina klockor men har uttryckt en stark önskan om att "avbryt planerna på guldklocka till sommaren, det är inte fresh!"

Haha. Samma här. Jag är sugen på en TT, men fruns reaktion (eller kanske rättare sagt milda kväljningar) varje gång samtalsämnet tas upp gör att jag har "gått vidare"... :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Kom precis på att jag har ett delvis omvänt problem! En klocka som inte känns 100%-ig, men som frun säger att jag inte får göra mig av med för "det är den snyggaste du har"... :)
 
Topp