Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är väl lite svårt att definiera med ord, men runda och böljande former.
Inte en enda...Många G-shocks platsar in då.![]()
Nja, du får nog rota längre ner i klocklådan!Mmm, gillar fula ur. Har en hel del här hemma.
![]()
Med vetskap om historien blir detta den naturliga fortsättningen på flightmastern!Definitivt inget jag skulle vilja köpa men den är ju rätt cool, en fet klump är det ju också. Designen kan förefalla obegriplig men blir klart mer begriplig om man kollar Omegas historia med Flightmaster o dyl. Grejen här är borstningen på boetten.
![]()
Förbålt bra pjäser. Kul med inverterad polaris, är länkbitarna med guldinlägg likt boetten?Mmm, gillar fula ur. Har en hel del här hemma.
![]()
Rymd delen kan du ha lite rätt i eftersom den släpptes på juldagen 1969, samma år som man 20.e juli satte första foten på månen. Designmässigt är den snarare ´70tal i sviterna av flowerpower eran innanSer ut som en klocka från någon 80 tals rymd film hehe
Men den där är väl inte ful-snygg?Handgjord i Schweiz med kossor som utsmyckning kommer på ett edelweiss band som standard. Såklart limiterad. Man måste veta sin marknadFörsök att slå det
![]()
Jag har för mig att själva definitionen är att det är former som förekommer i naturen, men man syftar oftast på mjuka former. Tänk Gaudi...Organisk form, hur defineras den? Platsar Frogman in där?
Håller med!Rymd delen kan du ha lite rätt i eftersom den släpptes på juldagen 1969, samma år som man 20.e juli satte första foten på månen. Designmässigt är den snarare ´70tal i sviterna av flowerpower eran innan
Men den där är väl inte ful-snygg?![]()
JodåJag kan inte förstå varför SMP's unika länk får utstå så mkt äckelkänslor? Den är ju inte värre än AP RO.![]()
Fast Cartiern längst ner till höger skulle jag inte kalla ful, tvärtom. Men det är som allt annat - subjektivtMmm, gillar fula ur. Har en hel del här hemma.
![]()
Gammal bild, de flesta är snygga. Cartieruren tillhör helt klart de vackraste som någonsin tillverkats. Främst Omegorna och GG folk tycker är fula. Genta har designat två av tre där.Fast Cartiern längst ner till höger skulle jag inte kalla ful, tvärtom. Men det är som allt annat - subjektivt![]()
Verkligen en av de modellerna som passar in i denna trådCitizen Aqualand JP8000 eller gamla C0023 är praktisk och ful men ack så snygg.
![]()
Länken borde förbjudas! Varje gång jag ser en vill jag slita ut ögonen och stampa på dom!Tycker SMP300 är ett lysande exempel på detta. Ful som stryk, men sedan tänker man på att den såg bra ut på Pierce Brosnan som Bond och då blir den lite små cool trots allt
![]()
Den där seamastern längst till vänster var ju galet ball! Är det en seamaster polaris?Mmm, gillar fula ur. Har en hel del här hemma.
![]()
Neeej, den där är bara cool ju.Seiko Monster måste vara ett bra exempel? Så pass fula att de blir snygga.
(Bild från nätet.)
![]()
Denna då?
![]()