• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor som är så fula att de blir snygga

Definitivt inget jag skulle vilja köpa men den är ju rätt cool, en fet klump är det ju också. Designen kan förefalla obegriplig men blir klart mer begriplig om man kollar Omegas historia med Flightmaster o dyl. Grejen här är borstningen på boetten.
sp_spacemasterz33_32592437901001_vuec_1600x900.jpg

Mmm, gillar fula ur. Har en hel del här hemma.
9B1E7FE8-31EC-4F83-80FD-8A20C4964D64.jpeg
Nja, du får nog rota längre ner i klocklådan!
Den enda av dom klockorna som möjligen kan Gentaklockan kallas, eh, annorlunda!
Omegorna är fullständigt fantastiska!
Vem kan inte gilla Cartier, enda klockan i världen som kan bära romerska siffror utan att skämmas!

Definitivt inget jag skulle vilja köpa men den är ju rätt cool, en fet klump är det ju också. Designen kan förefalla obegriplig men blir klart mer begriplig om man kollar Omegas historia med Flightmaster o dyl. Grejen här är borstningen på boetten.
sp_spacemasterz33_32592437901001_vuec_1600x900.jpg
Med vetskap om historien blir detta den naturliga fortsättningen på flightmastern!

Ploprof och Doxa Subs tycker jag passar in i kategorin fulsnygg - dvs attraktiva trots att de bryter mot de traditionella skönhetsnormerna. 70-talet skapade mycket fult och ett och annat fulsnyggt. 90-talet skapade mest fult - som den där Bondklockan..

Ser ut som en klocka från någon 80 tals rymd film hehe
Rymd delen kan du ha lite rätt i eftersom den släpptes på juldagen 1969, samma år som man 20.e juli satte första foten på månen. Designmässigt är den snarare ´70tal i sviterna av flowerpower eran innan :D
Handgjord i Schweiz med kossor som utsmyckning kommer på ett edelweiss band som standard. Såklart limiterad. Man måste veta sin marknad :facepalm: Försök att slå det
Screenshot_20190927-141620_Gallery.jpg
Men den där är väl inte ful-snygg? :p

Jag tycker att den Air King är klockvärldens motsvarighet till BMW Z3 Coupe. Ful, udda och påträngande cool.

Vad många det är som hatar på SMP, har ingen själv men jag tycker nog om den allt. Länken är ju unik och går att spotta från 20 meters avstånd - gillar't
Men smaken är ju som baken som man brukar säga :)

Ploprof håller jag med om att den är fulsnygg, i montern är den ful, på armen är den faktiskt rätt så cool :p

Squale onda tycker jag är lite ful men också lite snygg :)

Tillbaka
Topp