Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror ju på vad som betalatsJag säger det innan nån annan säger det..
Grand Seiko.
Hur ska jag annars tolka din like... du håller ju med????...... du har ingen aning om hur mkt hantverk det är.... tror du det skiljer sig mot andra märken .... läs tex AP.....
Chanels urverk tillhör denna kategori anser jag. Inte sällan juvelbesatta och med en insida och finish som är föga imponerande. Där jag befinner mig ser jag ofta dessa urverk på yngre damer, ofta med en tilllhörande väska från samma märke.
Så vitt jag vet är deras samarbete med AP gällande endast för modellen J12 3125.Sitter juu AP verk i några Chanel nuförtiden? Typ J12
Som
Så vitt jag vet är deras samarbete med AP gällande endast för modellen J12 3125.
Jag hade en känsla att det var mycket handpåläggning på Hublot, har jag fel?
Davvan, jag har egentligen inget emot Hublot som tillverkare. Det jag misstycker är att deras modeller ser så lika ut till designen, sen gillar jag inte deras design överhuvudtaget. Sen tilltalar inte användandet av modifierade Eta-verk i den utsträckningen i så pass högt prissatta klockor, - jag vet att inhouse inte betyder "bättre" men du förstår nog vad jag menar. Men det finns några modeller som jag tycker är riktigt coola, b.l.a. den med dödskallen.
Först nu ser jag att du fått en ny titel och avatar; I love it!!Sportrolex. Dock är de värdebeständiga och lättsålda, men de kostar alldeles för mycket pengar i inköp.
Så passande. Grattis till en kanontitelFörst nu ser jag att du fått en ny titel och avatar; I love it!!
Inget illa menat.Ledsen om jag trampat någon på tårna...
Den där frasen är det bästa jag läst från dig, håller med dig fullständigt!Tror det skiljer sig minimalt mellan större tillverkare.... Inte fan uppfinner de hjulet allihopa....
Ja, jag tror det skiljer ganska mycket med tanke på att AP får sin finish för hand på både länk och boett+ring medans Hubbarna oftast är maskinarvete med "gummi"band.Hur ska jag annars tolka din like... du håller ju med????...... du har ingen aning om hur mkt hantverk det är.... tror du det skiljer sig mot andra märken .... läs tex AP.....
Ja, jag tror det skiljer ganska mycket med tanke på att AP får sin finish för hand på både länk och boett+ring medans Hubbarna oftast är maskinarvete med "gummi"band.
Kom att tänka på en modell jag såg och fotade i Paris.. Som dessutom ger dig både rätt och fel och för hela duskussionen ännu knepigare.. Sån är jag.Davvan
Det är du som kastar igelkottar i ballongfabriken! Många APs säljs ju med länk som bearbetas för hand. Finns det ens länkar till hubbarna? Och menar du att kolfiber är ett klurigt material? Eller keramik? Det är två material som i princip uteslutande bearbetar av robotar, inte för hand. Eller vilka kluriga material åsyftas? För mig är Hublot en g-shock med mekaniskt urverk. I alla fall nästan.![]()
Davvan
Det är du som kastar igelkottar i ballongfabriken! Många APs säljs ju med länk som bearbetas för hand. Finns det ens länkar till hubbarna? Och menar du att kolfiber är ett klurigt material? Eller keramik? Det är två material som i princip uteslutande bearbetar av robotar, inte för hand. Eller vilka kluriga material åsyftas? För mig är Hublot en g-shock med mekaniskt urverk. I alla fall nästan.![]()
Halda....Vilka märken är det som inte massproduceras?
Passande!Först nu ser jag att du fått en ny titel och avatar; I love it!!