• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som ej är värda sitt pris.

sjobbe

Cartier
Instämmer i Hublotkören, iallafall vad det gäller den mekaniska biten - har däremot hört att de erbjuder en enormt bra service i övrigt.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Apropå Hublot och material.
Magic Gold verkar tufft:
http://www.hublot.com/en_US/materials/detail/154/magic-gold

hublot-magic-gold-1.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag älskar dig.... din okunskap gör dig till till KS största tomte....from time to time.... men bli inte sur nu.... för jag skrivet det med kärlek....

Jag skulle aldrig dra på mig drumstruten och utmana dig på GS.....så gör din hemläxa på Hublot innan du kör fingrarna i halsen för en bulimifantasi....

Men det roliga är ju att det inte ens går att provocera fram information om tillverkningsprocess eller dylikt från dig, vilket är en ganska bra indikation på att du inte vet något om det så frågan är vem som är mest okunnig. Det är för övrigt ett ganska klassiskt sätt att argumentera här på KS, i synnerhet när det gäller vissa medlemmar. Bemöt dumma påståenden med argument och information istället då om mina påståenden är så dumma.

Lite roligt att du drar en parallell till GS. Jag skulle våga påstå att GS-ägare generellt är ganska kunniga om sina klockor och även om Rolex inte direkt är prisvärda utifrån hur de tillverkas så är i alla fall Rolex ett märke som uppskattas på grund av andra faktorer som exempelvis historik. Det vore ju roligt att få argument för varför Hublot inte är överprisade. Att bli upplyst för en gångs skull, men det kommer väl knappast hända.
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Jacob o Co känns som en kandidat bland de dyrare märkena och bland de billigare Armani, Theorema, Triwa...

Tror inte jag behöver skriva någon motivering... :)


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Men det roliga är ju att det inte ens går att provocera fram information om tillverkningsprocess eller dylikt från dig, vilket är en ganska bra indikation på att du inte vet något om det så frågan är vem som är mest okunnig. Det är för övrigt ett ganska klassiskt sätt att argumentera här på KS, i synnerhet när det gäller vissa medlemmar. Bemöt dumma påståenden med argument och information istället då om mina påståenden är så dumma.

Lite roligt att du drar en parallell till GS. Jag skulle våga påstå att GS-ägare generellt är ganska kunniga om sina klockor och även om Rolex inte direkt är prisvärda utifrån hur de tillverkas så är i alla fall Rolex ett märke som uppskattas på grund av andra faktorer som exempelvis historik. Det vore ju roligt att få argument för varför Hublot inte är överprisade. Att bli upplyst för en gångs skull, men det kommer väl knappast hända.

Vill du att jag ska argumentera för Hublots existensberättigande och varför de är prisvärda?????Det finns ju inget egenvärde för mig att läxa upp dig på Hublot. Har du inget eget intresse att ta reda på fakta innan du går ut och gör bort dig......så är det knappast en argumentationsteknik från min sida att påpeka det. Du missar hela grejen här. Dock är det desto roligare att konstatera......du framstår inte direkt som upplyst......men det är och andra sidan inget nytt med det heller....
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
En sak är säker iaf, hatare av GS och Hublot kommer nog aldrig erkänna respektive märke de hatar. Men jag ser mig ändå som ganska så öppen för märken så länge det handlar om klockor som tilltalar mig designmässigt, och har en historia som tilltalar och är av bra kvalitet. Som så många gånger nämnts är ju inte inhouseverk per automatik "bättre" - men det ger en mera genuin känsla.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Davvan - yonsson
Blir lätt sandlådenivå på det här, min pappa är starkare än din pappa.. Och för oss som läser tråden tillför det ingenting, så gärna fakta från er båda som bygger upp er argumentation och lyfter tråden eller så kanske ni kan ta era meningsskiljaktigheter via PM. Har stor respekt för att ni båda kan era saker och tar gärna del av det istället för att läsa om att den ena är mindre upplyst än den andre. :)
 
C

China

Guest
Davvan - yonsson
Blir lätt sandlådenivå på det här, min pappa är starkare än din pappa.. Och för oss som läser tråden tillför det ingenting, så gärna fakta från er båda som bygger upp er argumentation och lyfter tråden eller så kanske ni kan ta era meningsskiljaktigheter via PM. Har stor respekt för att ni båda kan era saker och tar gärna del av det istället för att läsa om att den ena är mindre upplyst än den andre. :)

Vadå sandlådenivå?

Jag hade sett fram emot en ärlig fight med lite fakta på bordet, men nu så stack "pussycat" svansen mellan benen innan diskussionen hann bli intressant. Du kanske inte tycker att den här sortens diskussioner tillför noll och ingenting, själv hade jag gärna sett en utveckling av ämnet och argument från debattörerna. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vadå sandlådenivå?

Jag hade sett fram emot en ärlig fight med lite fakta på bordet, men nu så stack "pussycat" svansen mellan benen innan diskussionen hann bli intressant. Du kanske inte tycker att den här sortens diskussioner tillför noll och ingenting, själv hade jag gärna sett en utveckling av ämnet och argument från debattörerna. :)

Är Davvan pussycat?
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Alla har nog en egen uppfattning om vad som är ett motiverat pris på en klocka. Ointresserade personer kan tycka att 5000 är sjukt dyrt för ett armbandsur. Medans entusiaster/klockintresserade, som många av oss på forumet är, är beredda att lägga långt mycket mer pengar för att få något som man verkligen uppskattar.

"Man får vad man betalar för" kan tillämpas till viss del även på klockor. En Rolex kostar inte 50000 enbart för att det står Rolex på tavlan, det finns många fler faktorer som motiverar priset.

Personligen så tycker jag att om jag får ut en glädje av att bära klockan så är den värd sitt pris.
 
Topp