Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer nog rätt bra, gav 57% av listpris för en Ingy fullset med 1 1/2 års garanti kvar.
Betyder detta drastiska värdetapp på de flesta klockor att försäljningspriset är satt 20-50% för högt - om nu tillverkaren vill maximera försäljningen? Och borde de då inte sänka priset?
Jag vet att lyxmarknaden är speciell och att premiumtillverkare stryper tillgången. Men har alla klocktillverkare denna filosofi? Jag tänker på Seiko, FC, Tissot och de som kämpar på i de lägre nivåerna? Sjunker deras andrahandsvärde också 40-50%? Och är det då inte fel prissättning från början?
Fast det är lite klurigt med list. Jag köpte en ny Ingy (inte den jag har nu) i NYC för 40 när den listade typ 60 här...
Haha jag är nog fortfarande full, skulle ändra mitt felstavade men citerade mig själv. Får stå kvar som en varning för er ungdomar hur det blir när man tar alla chanser till en fylla!
Nope, de delar däremot arv så att likheten finns är knappast så förvånande.Nästan löjligt hur lika Rolex många av Tudors klockor är...
Du vet väl att Tudor är ett dotterbolag till Rolex och går man tillbaka i tiden så var idén i stort att använda tredjeparts verk istället för inhouse i ett Rolex case för att få en "budget-Rolex". Så ingen slump att det finns stora likheter, framförallt på äldre klockor medan det idag är mera uppdelning mellan företagen och designen.Nästan löjligt hur lika Rolex många av Tudors klockor är...
North Flagen är ju bra mycket roligare på alla sätt om det är den typen av klocka man kan tänka sig.Kollade i skyltfönstret hos en handlare i Bamberg häromdagen på North Flag och kände att den där ser ju riktigt trevlig ut! Faktiskt trevligare än BB36:an bredvid.
Trevligare än BB36. Jaha? Den är trevligare än Denguefeber också.Kollade i skyltfönstret hos en handlare i Bamberg häromdagen på North Flag och kände att den där ser ju riktigt trevlig ut! Faktiskt trevligare än BB36:an bredvid.
Skulle jag köpa en Tudor så skulle det antagligen bli en sån här. Inte asful. Är den reptålig?Ingen sjunkbomb här inte, snarare en smällkaramell
![]()
Till skjorta utan slips då?North Flagen är ju bra mycket roligare på alla sätt om det är den typen av klocka man kan tänka sig.
Dock blir den ganska fläskig med sina integrerade länkar samt så är den ganska tjock så den är inget jag rekommenderar
för den som klär sig i skjorta och slips, dock riktigt schysst till en mer avslappnad klädsel.
Den är ju i keramik...Skulle jag köpa en Tudor så skulle det antagligen bli en sån här. Inte asful. Är den reptålig?
Får man bära skjorta utan slips?Till skjorta utan slips då?
Ja, om man är under 80 år.Får man bära skjorta utan slips?
Fast då faller det väl in under mer avslappnad klädsel?Ja, om man är under 80 år.
Du vet väl att Tudor är ett dotterbolag till Rolex och går man tillbaka i tiden så var idén i stort att använda tredjeparts verk istället för inhouse i ett Rolex case för att få en "budget-Rolex". Så ingen slump att det finns stora likheter, framförallt på äldre klockor medan det idag är mera uppdelning mellan företagen och designen.
Keramik.Skulle jag köpa en Tudor så skulle det antagligen bli en sån här. Inte asful. Är den reptålig?