• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockpriser 2020-2021

Vet någon vad en ny Rolex submariner på stål går för hos AD 2021?
124060 (svart utan datum) = 87.500kr
126610LN (svart med datum) = 98.900kr

Fast det spelar egentligen ingen större roll då de i stort sett är omöjliga att få tag i. 🤷‍♂️

Fast det spelar egentligen ingen större roll då de i stort sett är omöjliga att få tag i. 🤷‍♂️

Det förvisso, men tänker att det är en bra referens vid eventuellt köp av en beggad. Stort tack!

Inte alls omöjligt ifall man under bordet ger AD en bunt med såna där röda lappar som Birgit Nilsson är avbildad på.

Ja, jag mer så. Det är en helt annan marknad. Klockbutiker finns fortfarande kvar så den kostnaden finns kvar och har ökat. Internet är knappast gratis. Det läggs stora pengar på att synas på nätet. Det är därför jag inte tror det går att jämföra rakt av med hur det såg ut förr, men visst har du en poäng i att folk är beredda att betala mer för märket. Vi lever i en märkeshysteri som är värre än någonsin tidigare. Folks självförtroende sitter ibland i att de bär vissa märken och det är väl den gruppen som legitimerar att priserna når nya höjder. Sen finns det fler människor som har mycket pengar och då saknas prismedvetenheten. Vissa modeller av vissa märken har bara värdet så länge de är eftertraktade. Det finns mest luft i värdet m.a.o. Klockor är många gånger investeringar även om de samtidigt tillfredställer flera andra behov. Det är väl det som är det roliga med klockor, att man kan prova runt genom att köpa och sälja utan att förlora alltför mycket pengar. Det finns ju så mycket som man vill prova och då är det inte ett alternativ för mig, att köpa nytt varje gång.
Volvo har ju gjort en liknande "klassresa" i bilvärlden och betraktas nu som lyxmärke, känns som att Omega varit framgångsrika på samma sätt. Svårt att ta ett gammalt pris och räkna upp indexvärdet och säga att det "ska" ligga här, som du säger, det handlar ju om marrknadsföring till största del. Men jag hade iofs gärna sett att Speedyn kostade runt 15 papp men nu får jag väl trösta mig med att det lyfter mitt självförtroende ännu mer om den dagen dyker upp ;)

High-end-klockor är nu inte enbart det utan skall även betraktas en lyxvara. Därav prisbilden. Inte ens en j-vla pandemi lyckades bryta trenden.

High-end-klockor är nu inte enbart det utan skall även betraktas en lyxvara. Därav prisbilden. Inte ens en j-vla pandemi lyckades bryta trenden.
Kan bero på detta 😬

E63E1EA3-4A6B-464E-9B92-7BD91829FBF4.png

Alla har en men de är omöjliga att få tag i.. :)

Tillbaka
Topp