• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockpriser i Italien ?

Någon som har koll på klockpriser i italien/Rom och vet någon bra AD i rom ?

Gärna adress eller nått :)

Tacksam för all hjälp ja kan få :)

Senast ändrad:
Någon som har koll på klockpriser i italien/Rom och vet någon bra AD i rom ?

Gärna adress eller nått :)

Tacksam för all hjälp ja kan få :)
Har inga konkreta tips, men beror väl i viss utsträckning på vad du är ute efter.. Exempelvis Rolex har väl ett överflöd av AD:s i Italien vilket innebär att det ska finnas en del förhandlingsutrymme. Att det finns så många AD:s i kombination med att den italienska ekonomin inte är den bästa är ju anledningar till det finns så gott om italienska gråhandlare..

Vad jag hört så ska man passa sig för Italienarna. de gör fula affärer! beställde en klocka av en handlare på Chrono 24 en rolex datejust som påstods vara i mycket bra skick. Frågade om den var relumad de sa nej helt originalskick från fabrik. det var bara skräp när den kom fram.
I Italien så måste du veta exakt vad du gör för att inte bli lurad. det är vad jag hört av andra vänner.
Det var någon som hade köpt en datejust från 91 och de hade lurat honom i butik att det var en 2015! förvisso så kunde han inget.
Passa er för chrono 24 och passa er för Italien.

Det var vad jag hade att säga! :)

Om du ändå ska vända dig till auktoriserade ställen varför åka till rom? Varför inte förhandla priset hos svensk ad?
Stödja svensk ekonomi och tillväxt? En butik där de tar hand om dig som du kan vända dig till.

Om du ändå ska vända dig till auktoriserade ställen varför åka till rom? Varför inte förhandla priset hos svensk ad?
Stödja svensk ekonomi och tillväxt? En butik där de tar hand om dig som du kan vända dig till.
Good point! Men i mitt fall var jag där ändå och tjänade 15 brak mot svensk AD. Och JA. Kollade innan...
Då låg en 116610 på 65´i Sverige och jag betalade 50'. Dock var euron mycket lägre...

Grattis! Jag är fortfarande säker på att svensk AD skulle kunnat matcha det priset :)
No hard feelings ;)
Inte en susning, allra minst på en så pass populär Rolex.

Vacker tanke och jag är givetvis också för att vi ska främja vår lokala handel och våra lokala AD:s.
TS är dock ute efter ny (?) AP. Vi har en (1) AD för AP i Sverige och som dessutom får en begränsad tilldelning. Italien har högvis och dessutom ett för närvarande sisådär starkt (givetvis ur ett relativt perspektiv) kundkollektiv. Det kan röra sig om ett femsiffrigt belopp TS kan spara in..

Ville köpa en breitling hos en ad som ja ringde å de ville ha 90k för den och ville i te rubba sig en krona, kan köpa samma för 50k i utlandet. Bara ennsinnessjuk människa skulle betala 40k mer bara för att stödja sverige och svenska ad.

Ville köpa en breitling hos en ad som ja ringde å de ville ha 90k för den och ville i te rubba sig en krona, kan köpa samma för 50k i utlandet. Bara ennsinnessjuk människa skulle betala 40k mer bara för att stödja sverige och svenska ad.
Ja nu tänkte jag Rolex och AP! Jag kan ordna 40% rabatt hos svensk AD på Breitling.

IMG_5362.JPG
Ja nu tänkte jag Rolex och AP! Jag kan ordna 40% rabatt hos svensk AD på Breitling.
Låter bra. Fixar du denna så tar ja den :) och evigt tacksam.
Breitling chronomat 41 med digitalt garantikort.

Är sugen på audemars piguet :)
Var där i våras och fick en extra länk monterad på min 15300.
Liten butik, med litet utbud på stålmodeller men lite mer i ädelmetall.
Mailade med butikschefen Fabio innan jag åkte dit, och det var också han som monterade länkbiten.
Se kontaktinformation nedan:
Fabio Rinaldo
Boutique Manager
Audemars Piguet Boutique
Piazza San Lorenzo in Lucina, 20
00187 Roma
tel: +39 06 94 36 84 90/1
www.audemarspiguet.com

Vad jag hört så ska man passa sig för Italienarna. de gör fula affärer! beställde en klocka av en handlare på Chrono 24 en rolex datejust som påstods vara i mycket bra skick. Frågade om den var relumad de sa nej helt originalskick från fabrik. det var bara skräp när den kom fram.
I Italien så måste du veta exakt vad du gör för att inte bli lurad. det är vad jag hört av andra vänner.
Det var någon som hade köpt en datejust från 91 och de hade lurat honom i butik att det var en 2015! förvisso så kunde han inget.
Passa er för chrono 24 och passa er för Italien.

Det var vad jag hade att säga! :)
Tråkigt att ditt köp slutade tråkigt, man vill tro gott om folk men tyvärr så drar sig inte Italienarna för att luras särskilt om det är extra knapert i kassan!. Förra sommaren var jag sugen på en vintage Rolex 1530 på Chrono24 och den prutade jag från ca 100k till runt 68k och självklart bad jag om bilder och synade klockan noggrant. Referenser från handlaren kontrollerades och han verkade reko. Han hävdade att allt var original och att han säljer den åt en kund som också hävdade att den var helt original.
Jag la ner många timmar på att jämföra skicket, urtavlan, rehaut, visarna etc med andra 1530 och det kändes trovärdigt att den var original, dock lite väl mint i urtavlan och rehauten och priset var lite för bra men jag var för blåögd och köpte den ändå på trusted checkout. En fråga som återkom till mig var: Varför blev det just jag som lyckades köpa denna och varför har ingen knipit den före med tanke på skicket?.
När klockan var i mina händer så började jag undersöka den noggrant, hade ju ca 2-veckor på mig och jag fick tag på en vänlig själ på Rolex forums som var 90% att urtavlan och rehauten var utbytt då det var vanligt att det blev nött av solljus. Han hade själv en helt original 1530 att jämföra med. För pengarna var jag inte nöjd och jag fick erkänna att man ska göra sin läxa väldigt noggrant innan man köper vintage iaf. av en Italiensk handlare. Det är alltid en god ide' att fråga på forum och känns magkänslan inte rätt=SKIT I DET!. Det finns andra erbjudanden!. Klockan fick skickas tillbaka för 1,8k via DHL, fullt försäkrad och skriven som:" Tidmätarinstrument/Reservdel". Då lärde jag mig att man nästan lika bra hade kunnat ta flyget ner dit och skälla på skitstöveln!. Självklart skyllde butiksinnehavaren på att kunden som säljer klockan via honom hävdar bestämt att den är original vilket han också "tror" på!.
Mannen i butiken var snabb på att svara och är till mötes men jag kommer aldrig mer att handla där, inte ens en sprillans ny. Butiken är: Giocobbazzi Unipersonale SRL

När det kommer till vintage och Italienska handlare så får man lägga ner tid om köpet ska göra en nöjd och att skaffa referenser, gärna många som är mycket positiva är både a och o. Nya klockor är lättare å köpa men man ska se till så att man får allt som ska ingå så även där är det vettigt att fråga!.

Senast ändrad:
Tråkigt att ditt köp slutade tråkigt, man vill tro gott om folk men tyvärr så drar sig inte Italienarna för att luras särskilt om det är extra knapert i kassan!. Förra sommaren var jag sugen på en vintage Rolex 1530 på Chrono24 och den prutade jag från ca 100k till runt 68k och självklart bad jag om bilder och synade klockan noggrant. Referenser från handlaren kontrollerades och han verkade reko. Han hävdade att allt var original och att han säljer den åt en kund som också hävdade att den var helt original.
Jag la ner timmar på att jämföra skicket, urtavlan, rehaut, visarna etc med andra 1530 och det kändes trovärdigt att den var original, dock lite väl mint i urtavlan och rehauten och priset var lite för bra men jag var för blåögd och köpte den ändå på trusted checkout. En fråga som återkom till mig var: Varför blev det just jag som lyckades köpa denna och varför har ingen knipit den före med tanke på skicket?.
När klockan var i mina händer så började jag undersöka den noggrant, hade ju ca 2-veckor på mig och jag fick tag på en vänlig själ på Rolex forums som var 90% att urtavlan och rehauten var utbytt då det var vanligt att det blev nött av solljus. Han hade själv en helt original 1530 att jämföra med. För pengarna var jag inte nöjd och jag fick erkänna att man ska göra sin läxa väldigt noggrant innan man köper vintage iaf. av en Italiensk handlare. Det är alltid en god ide' att fråga på forum och känns magkänslan inte rätt=SKIT I DET!. Det finns andra erbjudanden!. Klockan fick skickas tillbaka för 1,8k via DHL, fullt försäkrad och skriven som:" Tidmätarinstrument/Reservdel". Då lärde jag mig att man nästan lika bra hade kunnat ta flyget ner dit och skälla på skitstöveln!. Självklart skyllde butiksinnehavaren på att kunden som säljer klockan via honom hävdar bestämt att den är original vilket han också "tror" på!.
Mannen i butiken var snabb på att svara och är till mötes men jag kommer aldrig mer att handla där, inte ens en sprillans ny. Butiken är: Giocobbazzi Unipersonale SRL

När det kommer till vintage och Italienska handlare så får man lägga ner tid om köpet ska göra en nöjd och att skaffa referenser, gärna många som är mycket positiva är både a och o. Nya klockor är lättare å köpa men man ska se till så att man får allt som ska ingå så även där är det vettigt att fråga!.

Ännu en tråkig historia från chrono24 med ITALIENSK handlare!
Blir arg bara jag läser detta.
MITT RÅD ÄR HÅLL ER BORTA FRÅN CHRONO 24 OCH ITALIEN. Själv skulle jag inte ens köpa nytt där.

Har också handlat vintage klocka från Italien. Aldrig mera. :mad: De lovade mycket, men när klockan väl var hemma hos mej, var det hur tydlig som helst att C24 säljaren ljugit om skicket.

Synd att dra alla över en kam, men på basen av andras erfarenheter så verkar det inte vara en obefogad kännsla.

Tillbaka
Topp