• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrån Östermalm

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vid ett av dessa rån så bar offret en ganska så stor guldkedja synligt. Tror att klockan som han också blev av med bara var ren bonus.

Som polisen säger i artikeln så bör man vara försiktig med att visa dyra saker på stan. Annars är väl det klassiska att det spanas på krogen eller att offret bara är för full och ensam på fel plats.

Ah ok, ja guldkejda är ju betydligt lättare att se än en klocka under manchetten. Det jag tänker specifikt på är att detta har skett systematisk på dagtid, och inom samma område. Det känns lite mer utstuderat än ett fyllerån.
 
Ah ok, ja guldkejda är ju betydligt lättare att se än en klocka under manchetten. Det jag tänker specifikt på är att detta har skett systematisk på dagtid, och inom samma område. Det känns lite mer utstuderat än ett fyllerån.
De som skett nu på Östermalm har skett på dagtid vardagar så det är nog troligare att det bara är någon som hängt i området och scoutat offer. Det andra var mer generellt.
 
Mkt tråkigt, hoppas det löser sig för den drabbade! Tyvärr tror jag nog man bara får acceptera att samhället har fått denna karaktären och att riskpremien för att röra sig ute gått upp. Bara gilla läget och vara lite mer försiktig generellt så klarar man sig nog normalt sett. Eller så skaffar man sig vid behov en trevlig digitalare med lågt införskaffningsvärde typ casio f91w och låter saken bero om man blir nerslagen och rånad. En ny kostar ju inte mer än runt tvåhundringen på ebay.
 
Mkt tråkigt, hoppas det löser sig för den drabbade! Tyvärr tror jag nog man bara får acceptera att samhället har fått denna karaktären och att riskpremien för att röra sig ute gått upp. Bara gilla läget och vara lite mer försiktig generellt så klarar man sig nog normalt sett. Eller så skaffar man sig vid behov en trevlig digitalare med lågt införskaffningsvärde typ casio f91w och låter saken bero om man blir nerslagen och rånad. En ny kostar ju inte mer än runt tvåhundringen på ebay.
Tyvärr har du nog rätt, men det skall inte behövas om folk bara lärde sig mitt och ditt. Får ett sådant pump påslag varje gång jag läser sånt här. Hoppas det gick bra för den drabbade förutom råntraumat.....
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...rjar-pa-ostermalm--star-och-vantar-i-trapphus

698AF49F-2322-4C5B-8608-D4AEF7F5FE16.jpeg
 
1. Köp Rolex-kopia 2. Installera apparatur som gör skiten kraftigt strömförande remote 3. Utforska trappuppgångar på Östermalm
 
Trist, men väntat med tanke på samhällsutvecklingen. Har svårt att se att det kommer bli bättre tyvärr, snarare värre.
 
  • Like
Reactions: SGB
”I 4 av 5 fall har det rört sig om äkta vara”

Lite kul att en av stekarna bar en kopia.
Trist det som sker oavsett.
 
Så som jag ser det:
1. Någon AD som fått kundregister stulet
2. Anställd som sålt information om kunder
3. De har helt enkelt följt efter folk på stan.

Vad känns mest troligt?
 
Så som jag ser det:
1. Någon AD som fått kundregister stulet
2. Anställd som sålt information om kunder
3. De har helt enkelt följt efter folk på stan.

Vad känns mest troligt?
Sista. Samt at det står folk på stan som kollar efter klokker som säljer/gir informasjonen vidare til personer som rånar personen hemma eller på gatan.
 
Att det är i samma område talar starkt för att de går runt i en eller annan butik i området och väntar, och sedan följer efter dem hem. Att det inte finns en videofilm är dock ganska märkligt i det sammanhanget.

Spaningen sker sannolikt i krogmiljö. Det räcker med att vara halvt insatt på exklusiva ur och sätta sig en kväll i någon bar kring början av Birger Jarlsgatan så kommer man se åtskilliga hundratusen på gästernas handleder.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp