• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrån

willbur

Rolex
2-Faktor
Känns knepigt att lyckas få tag på saker när dem är på klubben för de kan passa det vidare fort. Hoppas det lyckas få tag på lite stulna klockor
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Känns knepigt att lyckas få tag på saker när dem är på klubben för de kan passa det vidare fort. Hoppas det lyckas få tag på lite stulna klockor
De behöver inte vara stulna. De klipper klockan ändå om personen är kriminell och skuldsatt.
Jag tycker det är fantastiskt rätt. Det som lär svida mest är förnedringen när de blir av med grejerna inför krogpolarna.
 
P

Philippe Stern

Guest
De behöver inte vara stulna. De klipper klockan ändå om personen är kriminell och skuldsatt.
Jag tycker det är fantastiskt rätt. Det som lär svida mest är förnedringen när de blir av med grejerna inför krogpolarna.
"Den som är satt i skuld är inte fri"
GP
 

ScubaKing

Audemars
Alla som ser dem tror dem är rika och lyckade (inom som bransch). Saken är den att dessa människor ofta är skuldsatta upp över öronen. Det dem äger har dem på sig, en mellanklass Rolle och en fet guldlänk. Dem betalar inte bolån, underhåll, dem har inte egna bilar, ingen pension o.s.v

Tror det var någon som räknade på det där (Leif GW?), dem tjänar MINDRE än en låginkomsttagare i det långa loppet. Då är bankrån inräknade. Det får ofta sitta långa vändor som inte ger en spänn i fickan.
 

Hugii

Audemars
Det är bra att myndigheterna går "All in" och använder osthyvlingsmetoden :) dvs...skrapar bara lite på ytan ...
Men bättre det än inget.....
Ska man behöva ta med sig cert+box+deklaration nästa gång man går ut och festa för att slippa få klockan beslagtagen :)
 

ScubaKing

Audemars
Det är bra att myndigheterna går "All in" och använder osthyvlingsmetoden :) dvs...skrapar bara lite på ytan ...
Men bättre det än inget.....
Ska man behöva ta med sig cert+box+deklaration nästa gång man går ut och festa för att slippa få klockan beslagtagen :)

Kanske om du brukar festa med en 1% klubb eller dylika..
 
P

Philippe Stern

Guest
De för fan DE!!!

Kan man inte skilja på när man använder "de" eller "dem" skriv "dom" ffs
Inte dom för helvete! Om du är osäker så skriv alltid de. Byt ut "de" mot jag/mig. Om jag passar in ska det vara de, men om mig passar in så ska det bara dem. T ex: Han såg "dom" på stan. De eller dem? Han såg jag på stan? Nej. Han såg mig på stan? Ja. Mig gick in. Alltså ska det vara dem. Han såg dem på stan. Mig=deM
 
P

Philippe Stern

Guest
Det är bra att myndigheterna går "All in" och använder osthyvlingsmetoden :) dvs...skrapar bara lite på ytan ...
Men bättre det än inget.....
Ska man behöva ta med sig cert+box+deklaration nästa gång man går ut och festa för att slippa få klockan beslagtagen :)
Betala dina skulder hos Kronkalle så klarar du dig.
 

paradis

Audemars
En som jag känner skulle ut på natten vid 2 tiden. Blir stannad av polisbil , där dom ser en DD med diamanter . Dom kallade på Kronofogden som tog hans klocka. Vet inte hur det gick senare. Han blev inte glad, ock det hände för 2-3 år sen.
 

Ponlarsson

Panerai
Inte dom för helvete! Om du är osäker så skriv alltid de. Byt ut "de" mot jag/mig. Om jag passar in ska det vara de, men om mig passar in så ska det bara dem. T ex: Han såg "dom" på stan. De eller dem? Han såg jag på stan? Nej. Han såg mig på stan? Ja. Mig gick in. Alltså ska det vara dem. Han såg dem på stan. Mig=deM
Eller vi/oss.
Vi ska åka till Spanien / De ska åka till Spanien

Stern kommer till oss / Stern kommer till dem.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En som jag känner skulle ut på natten vid 2 tiden. Blir stannad av polisbil , där dom ser en DD med diamanter . Dom kallade på Kronofogden som tog hans klocka. Vet inte hur det gick senare. Han blev inte glad, ock det hände för 2-3 år sen.
Hade din bekant skulder hos kronofogden samtidigt som han hade en DD med diamanter?
 

Hugii

Audemars
Kanske om du brukar festa med en 1% klubb eller dylika..
Förr eller senare kommer 1% klubbar att ge resultat.... så man ska söka
Betala dina skulder hos Kronkalle så klarar du dig.
Handlar inte bara om skulder hos kronofogden.... Har du nollat din deklaration i flera år men äger en fin klocka och en bil/mc....och samtidigt kanske dömd för narkotikabrott....."då är du välkommen att redovisa hur du har fått tag i leksakerna". Helt rätt.
 
P

Philippe Stern

Guest
Förr eller senare kommer 1% klubbar att ge resultat.... så man ska söka

Handlar inte bara om skulder hos kronofogden.... Har du nollat din deklaration i flera år men äger en fin klocka och en bil/mc....och samtidigt kanske dömd för narkotikabrott....."då är du välkommen att redovisa hur du har fått tag i leksakerna". Helt rätt.
"Ett rent samvete är bästa huvudkudden"
LS
 
Det här är fint. Snart kanske man kan köpa klockor på exekutiv auktion till rejält underpris med tanke på att kronofogden säljer så fort budet täcker skulden
 

ScubaKing

Audemars
Det här är fint. Snart kanske man kan köpa klockor på exekutiv auktion till rejält underpris med tanke på att kronofogden säljer så fort budet täcker skulden

Aldrig hört att kronofogden gör så. Har varit på en mängd kronoauktioner och dem säljer ALDRIG under värderingspris. Kolla deras klockauktioner i Sundbyberg som ett exempel. Vissa klockor ligger 8-9 stycken auktioner för att inte värderingspriset täcks. Och många gånger är värderingspriset helt galet. Kolla online på deras auktioner så får du se.
 
Topp