• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockreklam, tidskrifter och broschyrer.

Pictor

Audemars
93AE9FE3-76B5-4312-9B4B-97E80DE87FB7.jpeg
Lite som Klocksnacks riksarkiv, tidskriftsreklam från förr, broschyrer, strikt vintagerelaterad presentreklam. Som gammal racingfanatiker startar jag med det svenska stålet....
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Verkligen en bra och efterlängtad trådstart @Pictor! Fyller på med det jag har tillgång just nu.

Gamla Omegor
ejym.jpg
ww0f.jpg

Seikos första dykare, tidslinje
Seiko-diver-150.200-history.jpg


Panerai time machine, tidslinje
170613-panerai-timeline.jpg

Breitling 12 meter serie, från tidskriften Yachting 1983
Breitling 12 meter Yachting 1983_3.JPG
Breitling 12 meter Yachting 1983_4.JPG
Breitling 12 meter Yachting 1983_2.JPG

En simpel Rolex
ladda ned (1).jpg

Hur du reglerar kalendern på ett valjoux 72c-verk
3726b6425bf40d27801a7b2b1ae795e7.jpg
 

Bilagor

  • Breitling 12 meter Yachting 1983_3.JPG
    Breitling 12 meter Yachting 1983_3.JPG
    115.3 KB · Visningar: 10
  • Breitling 12 meter Yachting 1983_4.JPG
    Breitling 12 meter Yachting 1983_4.JPG
    190.2 KB · Visningar: 9
  • Breitling 12 meter Yachting 1983_3.JPG
    Breitling 12 meter Yachting 1983_3.JPG
    115.3 KB · Visningar: 11

Pictor

Audemars
Härligt flyt!! Tidsandan, alla avsomnade urmärken, ibland även prislistor. Reklammakarna, illustratörerna, fotograferna. Här kan man säkert hitta godingar som man drömde om, eller det där lilla udda märket . Jag har redan fått se en hel del.... Vi är alla en del av Klocksnacks ”Riksarkiv”.
 

Pictor

Audemars
Vi väntar på ASUannonser som jag vet finns hos några av oss, har sett dom tidigare på forumet. Passerade deras Stockholmsbutik på Götgatan varje dag på väg till plugget. (Jag är 73 år). Dom hade Rolex, Ebel m.m och sina egna , Atlantic, Lagonda. Klockintresset startade tidigt under min toppluva.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Om tanken är att tråden ska bli ett referensbibliotek så tycker jag att det är en bra idé att skriva lite märken och modeller i inläggen, inte bara bilder. Blir ju sökbart då!
 
Topp