• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocksnack 2.0

En fråga...man kan ju blocka medlemmar för att skippa inlägg från vissa man anser man inte orkar med eller såna som ständigt är negativa/missnöjda/uttråkade osv, men borde man inte kunna blocka medlemmar från att se vad man själv skriver eller postar?
Ping @hook

Senast ändrad:
Har säkert lyfts tidigare men hittade inget vettigt via sökfunktionen.

Varför har vi Kobra Kai? Varför är de asiatiska klockorna undangömda i ett eget undangömt hörn? Tycker de förtjänar att få lyftas fram i den stora delen av forumet, Diskussion, där de allra flesta hänger.

Varför har vi Kobra Kai? Varför är de asiatiska klockorna undangömda i ett eget undangömt hörn? Tycker de förtjänar att få lyftas fram i den stora delen av forumet, Diskussion, där de allra flesta hänger.
Se det som en elitdel för de som förstår. ;) :D
Den enkla anledningen var att det blev ett alldeles för stort flöde i diskussionsdelen.

Går det att enkelt se alla sina annonser på ett och samma ställe eller måste man leta runt med sökfunktionen? Om det inte finns någon sådan sida, skulle man inte kunna ordna det? Vore ju toppen att lättare kunna hålla reda på annonser.

Går det att enkelt se alla sina annonser på ett och samma ställe eller måste man leta runt med sökfunktionen? Om det inte finns någon sådan sida, skulle man inte kunna ordna det? Vore ju toppen att lättare kunna hålla reda på annonser.
Om du inte skapar en massa nya trådar varje dag hittar du ju dem enkelt via "find all started threads" om du klickar på din avatar. Däremot har jag inte funnit något lätt sätt att hitta den sammanställningen förutom via just avataren

Guds gåva till mig. Nu ska vi bara börja diskriminera Panerai och Breitling så är jag nöjd.

ELLER..... introducera en funktion så att man dölja vissa trådar. Fy helvete vad skönt att kunna dölja trådar som ständigt ligger på förstasidan och som man aldrig varit inne i.

Guds gåva till mig. Nu ska vi bara börja diskriminera Panerai och Breitling så är jag nöjd.

ELLER..... introducera en funktion så att man dölja vissa trådar. Fy helvete vad skönt att kunna dölja trådar som ständigt ligger på förstasidan och som man aldrig varit inne i.

Det håller jag verkligen med om och har föreslagit tidigare. Det är egentligen en mer rimlig feature än att ignorera medlemmar. Det finns ju de medlemmar, säkert inklusive jag själv :) , som skriver vettiga saker i vissa trådar men går bananas i andra.

En annan sak som jag har tänkt på flera gånger men som kanske inte är tekniskt möjligt, är om det gick att sökoptimera vissa trådar.

Om jag till exempel vill ställa en fråga om Hamilton eller Sinn och skriver in det i sökfältet så kommer den ”officiella” Hamilton-tråden först upp på sida tre medan Sinn-tråden dyker upp på sida 2. Det är inte alltid heller helt enkelt att veta vilken av alla trådar som är den där märkesägarna företrädelsevis samlas.

Jag tror att om man kunde boosta upp de stora samlingstrådarna till att hamna överst så skulle man slippa hyfsat många nystartade trådar som oftast ändå bara får ett par inlägg innan det i bästa fall kommer en hänvisning till rätt/bästa stället för frågan.

En annan sak som jag har tänkt på flera gånger men som kanske inte är tekniskt möjligt, är om det gick att sökoptimera vissa trådar.

Om jag till exempel vill ställa en fråga om Hamilton eller Sinn och skriver in det i sökfältet så kommer den ”officiella” Hamilton-tråden först upp på sida tre medan Sinn-tråden dyker upp på sida 2. Det är inte alltid heller helt enkelt att veta vilken av alla trådar som är den där märkesägarna företrädelsevis samlas.

Jag tror att om man kunde boosta upp de stora samlingstrådarna till att hamna överst så skulle man slippa hyfsat många nystartade trådar som oftast ändå bara får ett par inlägg innan det i bästa fall kommer en hänvisning till rätt/bästa stället för frågan.
Instämmer. Det alternativ som finns är avancerad sökning -> sök rubrik. Lite meckigt. skulle vara smidigt för köp & sälj också.

Hmm. Om jag däremot Inte kryssar i "sök på rubrik" så kommer både Sinn- och Hamilton-trådarna upp topp 4 på första sidan. Strange :)

Jag var otydlig i mitt förra inlägg. Det är alltså om jag kryssar i ”sök rubrik” som samlingstrådarna kommer upp först på sida 2 och 3.
Ah, Jag hade dessutom fel. Man kan ju kryssa sök rubriker direkt, behöver inte köra avancerat. Jag får iaf upp en hamiltontråd först om jag söker på rubriker, annars denna tråd.
Edit: anyway, det vore bra om det var lätt att hitta de "officiella", eller åtminstone mest aktiva/längsta trådarna om resp märke eller modell.

Ah, Jag hade dessutom fel. Man kan ju kryssa sök rubriker direkt, behöver inte köra avancerat. Jag får iaf upp en hamiltontråd först om jag söker på rubriker, annars denna tråd.

Om jag söker på Hamilton och kryssar i ”sök rubrik” så kommer den upp nästan längst ner på sidan 3. Sen kan det ju vara så att vissa trådar inte har de bästa namnen för att hamna överst, men jag har ingen aning om hur sådant fungerar. Inget jätteproblem hur som helst, mer en liten bonus om det gick att ordna :)

https://klocksnack.se/threads/den-alldeles-lagom-stora-hamilton-tråden.56773/

Se det som en elitdel för de som förstår. ;) :D
Den enkla anledningen var att det blev ett alldeles för stort flöde i diskussionsdelen.

Tycker det ändå är lite trist att de inte får komma fram i rampljuset. Som det är nu så är det ju mest schweiziska ur och många nykomlingar kanske missar helt de japanska.

Tycker det ändå är lite trist att de inte får komma fram i rampljuset. Som det är nu så är det ju mest schweiziska ur och många nykomlingar kanske missar helt de japanska.

Men varför ska en klocka som inte är en Rolex ligga på förstasidan!? Rolex är ju världens bästa klocka. Jag förstår inte hur man kan leva utan en Rolex. Jag älskar Rolex.

Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex.

:)

Smaken är som baken, själv är Rolex självklart en klocka att ha med i spelet, men det är oftast ingen frontfigur i klockboxarna :)

Men varför ska en klocka som inte är en Rolex ligga på förstasidan!? Rolex är ju världens bästa klocka. Jag förstår inte hur man kan leva utan en Rolex. Jag älskar Rolex.

Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex Rolex.

:)
Det finns utrymme för alla! Även Rolex!

Tycker de finns i rampljuset mer nu när de har en alldeles egen avdelning där de exponeras än om de låg under Diskussion och försvann bland alla de andra. Eller hur menar du? Och "Diskussion" är en otympligt stor avdelning redan ändå.

Tycker de finns i rampljuset mer nu när de har en alldeles egen avdelning där de exponeras än om de låg under Diskussion och försvann bland alla de andra. Eller hur menar du? Och "Diskussion" är en otympligt stor avdelning redan ändå.
Jag tror väldigt många missar att den avdelningen finns eller glömmer bort att den finns.

Förstår inte. Står en rubrik på första sidan med fetstil precis på samma sätt som Diskussion och de andra.
Ja jag vet, ändå glömmer jag ofta bort att kika i Kobra och i Vintage av ngn anledning. Om man nu tvunget måste ha en egen avdelning, varför inte lägga den som en underavdelning till Diskussion iaf? Likaså med Vintage. Så som vi gör med K&S för tillbehör.

HELVETE! jag skulle rensa lite i mina bevakningar och lyckades ta bort allt istället för de jag markerat.

Är jag helt körd då? Jag skulle ju precis kolla allt gammalt i arkivet :(

@hook snälla säg att de inte är kört? Hade 8 sidor med bevakade ämnen. Varför finns de ens en radera allt knapp!? :nailbiting:

Senast ändrad:
Möjligheten att filtrera Köp och Sälj är smidig, men den hade varit ännu bättre om det hade gått att sätta mer än ett filter i taget (t.ex Säljes + Säljes/Bytes).
Är det möjligt att ordna?
menar dessa knappar:
screenshot.348.jpg

@hook

Tillbaka
Topp