• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack 20.000 medlemmar

Simon.x

Rolex

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Grymt och grattis till oss alla som gör det här forumet till en rolig plats att vara på. Stort tack till grundarna och ledningen.
 

Igge

Panerai
Detta är ju helt otroligt. Jag gick med för ca 4,5 är sen och är medlem 2474, vilken galen tillväxt.
Stort tack till er alla som engagerar er för detta fina forum, både det gamla och det nya teamet, bra jobbat :D
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tjena.
Det vet jag inte då jag inte har något med den sidan att göra ang drift eller liknande.
Letade lite på SH ser inte Forumstatistik på start sidan.

Men hittade detta ---> https://www.sporthoj.com/sida/kontakt
Se even ---> http://gantrack6.com/t/pm/1177636708701/ (nyhetsbrev)
För mer info hänvisar jag dej till till Johnny eller Linus. Epost finns i länkarna :)


//Simon
Äsch, inte så nyfiken. Fick för mig att du hade lite koll där bara.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
@leben och @hook har nya pusselbitar som lyfter, men jag ringaktar aldrig ens en millisekund de tre ursprungsmusketörernas känsla för grunden. Med de fem musketörerna stöter KS-floretterna framåt och överbryggas så bron håller för fler.
 
Senast ändrad:

Ninen79

Audemars
Kom ihåg när jag blev medlem för snart 6 år sedan så var vi väl ca 300 medlemar som bytte direkt från TTT till KS:)
Kom ihåg att jag var den första på KS som skapade första inlägget i Goodguy/ Badguy tråden:)
@vaniljglass gjorde första inlägget i min tråd efter att jag hade köpt en GMT 1675 av honom för 23,5 k:)
Bytte sedan mot @hook PO 2500 XL och fick några papp i mellanskillnaden. Det var tider det:)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Kom ihåg när jag blev medlem för snart 6 år sedan så var vi väl ca 300 medlemar som bytte direkt från TTT till KS:)
Kom ihåg att jag var den första på KS som skapade första inlägget i Goodguy/ Badguy tråden:)
@vaniljglass gjorde första inlägget i min tråd efter att jag hade köpt en GMT 1675 av honom för 23,5 k:)
Bytte sedan mot @hook PO 2500 XL och fick några papp i mellanskillnaden. Det var tider det:)
Det var bättre förr. 23,5k för en 1675 även i sämsta skick är ju overkligt bra.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
KS till Riksdagen......4% blir enkelt!!
Vi inför investeringsbidrag på 45000:- vid födsel och hanterar summan i en fond till dess man fyllt 18 år......och så lite sjukvård och skolor såklart....
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Detta är ju helt otroligt. Jag gick med för ca 4,5 är sen och är medlem 2474, vilken galen tillväxt.
Stort tack till er alla som engagerar er för detta fina forum, både det gamla och det nya teamet, bra jobbat :D
Av ren nyfikenhet, hur hittar man sitt medlemsnummer? Kul grej.
 

Wheelie

Cartier
Kul med 20000 medlemmar, men ska man vara ärlig så syns 99 % av dem inte till i trådarna. Jag har alltid undrat varför man reggar sig på ett forum och sedan inte postar inlägg !
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kul med 20000 medlemmar, men ska man vara ärlig så syns 99 % av dem inte till i trådarna. Jag har alltid undrat varför man reggar sig på ett forum och sedan inte postar inlägg !
Jag antar att det är många som bara reggat för att fråga någonting eller också att många reggar för att hålla på med köp och säljmarknaden.. .
 

Wheelie

Cartier
Jag antar att det är många som bara reggat för att fråga någonting eller också att många reggar för att hålla på med köp och säljmarknaden.. .

Håller med om att det säkert är svaret. Men hade jag haft en sida så hade jag hellre haft 100 aktiva medlemmar än 10000 inaktiva och passiva.

Kunde vara kul om det gick att ta fram statistik på hur många medlemmar som postat minst ett inlägg i månaden under 2018 (alltså 4 inlägg).
 

Simon.x

Rolex
Håller med om att det säkert är svaret. Men hade jag haft en sida så hade jag hellre haft 100 aktiva medlemmar än 10000 inaktiva och passiva.

Kunde vara kul om det gick att ta fram statistik på hur många medlemmar som postat minst ett inlägg i månaden under 2018 (alltså 4 inlägg).

Jag tror det har att göra med denna serverns plattform att göra samt vad drift ansvarig vill/kan visa.
(i marknads syfte och annons intäkter eller sponsoras)
Det finns en ratings sida över samtliga web sidor ex Aftonbladet. DN mm
Hur många som besöker sidan per Dag / månad

Gratis till 20.000 medlemar KS :)

OT..
Detta är på taget från en bilsida (Märkes relaterat) i Sverige.
Ämnen: 35 797, Inlägg: 295 233, Medlemmar: 26 719, Aktiva medlemmar: 566
Man måste ange ett Reg nr för att regga sig på denna och det måste vara samma märke och man måste äga detta fordon.
En ideell sammanslutning utan ekonomiska intressen.

Denna sida sponsras av generalagenten av detta märke något som är ganska unikt bland Sveriges bilklubbar.


//Simon
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Stort grattis till KS och alla medlemmar som får ta del av fantastiskt innehåll av varandra.

Tycker samtliga 20K medlemmar firar genom att pynta 10 bagis till BCF.


-
eeee
 

jandan

Panerai
Wow, inte illa. Kul att det går så bra... Tack till ledningen och alla som bidrar och gör så att forumet är så bra!!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Jättekul och grattis till både gamla och nya KS-ledningen. Ett lyckat forum det här.
En fundering, ser @hook och @leben någon statistik på hur många konton som egentligen är helt inaktiva och kanske också har varit det i många år, konton med bara en trådstart. Ni vet den där sortens medlemmar som registrerar ett konto för att fråga, "-Jag har ärvt den här klockan av en släkting, är den värd nåt?"
Fullt berättigad fråga men det känns som det kan finnas ett stort antal sådana. Inte för att det gör något men jag undrar bara.
Tas överhuvudtaget några skapade konton bort?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Grattis såväl nuvarande som tidigare patronage, och stort tack för allt arbete ni lägger ned.

/Medlem nr 14
 
Topp