• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Viktigt Klocksnack i ny kostym

Hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
För mer än åtta år sedan tog vi över Klocksnack, och tiden har gått fort. Under de här åren har ni gjort forumet till en självklar mötesplats för alla som gillar klockor. Ni har delat bilder i "Vad gör du och din klocka just nu?", som nu passerat 600 000 inlägg. Ni har hjälpt varandra att avgöra om en klocka är äkta, gjort affärer på Köp & Sälj och träffats på våra event. I dag rymmer Klocksnack över fem miljoner inlägg och drygt 200 000 trådar.

Allt det är er förtjänst. Vi har försökt ge det en bra plats att växa på, och nu är det dags att ge den platsen en ny kostym. I dag lanserar vi forumets nya identitet: ny logotyp, nya färger och ett tydligare formspråk. I grunden är det samma Klocksnack som vanligt.

Det här är nytt:

• Ny logotyp och nytt monogram. Logotypen är modern och enkel, inspirerad av typsnitt som funnits på urtavlor genom tiderna. Monogrammet bygger på samma typsnitt.
  • Piggare färger. Vi har skruvat upp färgerna en aning. De ger mer liv och bättre kontrast, med rötterna kvar i Klocksnacks gröna värld.
  • Nytt rubriktypsnitt. Rubrikerna flörtar nu med den nya logotypen, så att Klocksnack känns igen oavsett plattform och på våra event.
  • Tydligare prefix och ikoner. Vi har gått igenom prefixsystemet och hela ikongalleriet för att göra forumet lättare att överblicka.
Det här är bara första steget. Under hösten och vintern kommer fler nya funktioner, och vi ser fram emot att visa dem för er.

Tack för att ni är med och gör Klocksnack till Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS_Monogram.webp

Jag gillar nya loggan. Riktigt elegant.

Däremot förstår jag inte varför inte skratt-emojin någonsin får vara med i listan bland emojisar.
Apropå emojis tycker jag man kanske kan tjocka till stilen lite, syns knappt om man lämnat en like eller inte. Och då har jag ändå glasögon. Man vill ju inte få fler Pm av @laketwig att man missat lämna en like. Syns väl något bättre i denna croppade bild, men på fullsida är den väldigt liten.

Kanske något för @Hexagon ?
IMG_7204.webp

Apropå emojis tycker jag man kanske kan tjocka till stilen lite, syns knappt om man lämnat en like eller inte. Och då har jag ändå glasögon. Man vill ju inte få fler Pm av @laketwig att man missat lämna en like. Syns väl något bättre i denna croppade bild, men på fullsida är den väldigt liten.

Kanske något för @Hexagon ?
IMG_7204.webp

😆😆😆,

samma här, blev kallad på SS förhör varför jag gillat andras men inta hans 😆😆😆😆

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp