• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack på nya servers!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Säkert bra när det börjar funka, men för tillfället så funkar det sporadiskt för mig! Kommer ut då och då vi 4G, men kommer inte ut alls via WI-FI!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vet inte om detta är serverrelaterat men sådär ser det ut när jag trycker på emojiknappen i alla fall @hook
Skärmavbild 2018-01-26 kl. 15.09.53.png


noterar att även drop-downen inte kommer fram när man ska pinga en användare med ''@'
 

MattWServices

Server Admin
2-Faktor
Vet inte om detta är serverrelaterat men sådär ser det ut när jag trycker på emojiknappen i alla fall @hook
Skärmavbild 2018-01-26 kl. 15.09.53.png


noterar att även drop-downen inte kommer fram när man ska pinga en användare med ''@'
Apologies for the post in English, however, I'm from the UK. I've had to make a change on the old server to Proxy access to the new server where people are still connecting to the old IP address because DNS hasn't updated. Unfortunately, you are one of those, so certain things may not work correctly until your DNS has updated and you are directly connecting to the new server, and not proxying through the old server.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade ju varit trevligt om vi fått reda på detta i förväg istället för att läsa om lösningen när man väl kom åt KS igen.
Planen var såklart att denna ändring skulle flyta smidigt och omärkbart. Tyvärr var det ngt som busade.
Men ingen av er når nog upp till min stressnivå.
Glad i hågen ska man starta FREDAGSTRÅDEN så kommer man inte in på KS?!? Vad faan händer??
Jag var ju beredd på att de tidigare Forumpatronerna skulle blocka mig på fredagarna för att på bukt med min civila olydnad. Men jag kunde ju inte tro att de nya skulle göra slag i saken.
Jag var i chock!!!!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Summering av dagen kan behövas.

Transfer från gamla långsamma severn gick kanon, men att få alla operatörers DNS'er att uppdatera tog desto längre och det har gjort att vi varit onåbara för vissa under dagen.
Hur vi än hade gjort hade detta påverkat er användare, och förvånad över de långa TTL värden som vissa operatörer har men nu verkar vi vara på banan för alla igen!
Tack vare flytten är KS nu snabbare, starkare och redo för vad som komma skall.

Trevlig helg!

/Hook
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Thanks. But honestly, that should not be something I need to handle as a "simple" user.
Håller med. Men i detta fall var det nog bara för att förklara att din operatör inte uppdatera sin PMS eller vad det heter. Därför hamnar du på den gamla servern. Denna ompekning ska ske automatiskt men tar mer eller mindre lång tid beroende på operatörer.
Men nu är du igång?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Håller med. Men i detta fall var det nog bara för att förklara att din operatör inte uppdatera sin PMS eller vad det heter. Därför hamnar du på den gamla servern. Denna ompekning ska ske automatiskt men tar mer eller mindre lång tid beroende på operatörer.
Men nu är du igång?
Jo jag är igång med allt utom smilys tydligen
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Planen var såklart att denna ändring skulle flyta smidigt och omärkbart. Tyvärr var det ngt som busade.
Men ingen av er når nog upp till min stressnivå.
Glad i hågen ska man starta FREDAGSTRÅDEN så kommer man inte in på KS?!? Vad faan händer??
Jag var ju beredd på att de tidigare Forumpatronerna skulle blocka mig på fredagarna för att på bukt med min civila olydnad. Men jag kunde ju inte tro att de nya skulle göra slag i saken.
Jag var i chock!!!!
En lika stor chock borde ju varit att inga skrev i din tråd. Jag hamnade på första sidan trots att jag försov mig i London;)
 

MattWServices

Server Admin
2-Faktor
Apologies for the post in English, however, I'm from the UK. I've had to make a change on the old server to Proxy access to the new server where people are still connecting to the old IP address because DNS hasn't updated. Unfortunately, you are one of those, so certain things may not work correctly until your DNS has updated and you are directly connecting to the new server, and not proxying through the old server.
I've just checked, and I'm no longer seeing any connections going via the old server. Will suggest @daviden leaves it running for another day or two to be safe.
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag trodde att jag till slut blivit blockad. Men icke... Inte ens en ny titel. Same same.
 
Topp