• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack på nya servers!

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
EDIT:
Summering av dagen kan behövas.
Transfer från gamla långsamma severn gick kanon, men att få alla operatörers DNS'er att uppdatera tog desto längre och det har gjort att varit onåbar för vissa under dagen.
Hur vi än hade gjort hade detta påverkat er användare, och förvånad över de långa TTL värden som vissa operatörer har men nu verkar vi vara på banan för alla igen!
Tack vare flytten är KS nu snabbare, starkare och redo för vad som komma skall.

Trevlig helg!

/Hook


Inatt 03:30 migrerades KS till ny snabbare hosting.

Får ni detta problem så beror det på att er DNS server inte uppdaterats och ni blir hänvisade till den gamla servern. Starta om enheten ni sitter på eller om du vet hur du flushar DNS så att gör det.

Trevlig KS helg!

/Hook & Leben


D91CD8E5-6240-4A9D-BCB9-2C2940B8FE1E.png
201D3968-5F8C-4802-8C8F-0368F12C130F.png
 
Senast ändrad:

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Inatt 03:30 migrerades KS till ny snabbare hosting.

Får ni detta problem så beror det på att er DNS server inte uppdaterats och ni blir hänvisade till den gamla servern. Starta om enheten ni sitter på eller om du vet hur du flushar DNS så att gör det.

Trevlig KS helg!

/Hook & Leben


D91CD8E5-6240-4A9D-BCB9-2C2940B8FE1E.png
201D3968-5F8C-4802-8C8F-0368F12C130F.png
Tjena, kommer inte inte in via iphone trots omstart, vad är tricket? :)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det är varje operatörs DNS inställningar som styr när de ska göra förnyelse.
Vissa har 30min andra 4h och det finns de med 12h..
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tack, men ursäkta en no-technical; var i iphone ställer jag in det?
Inställningar > Wifi > Klicka på nätet du är ansluten till > Klicka på "Ställ in DNS" > Välj Manuellt > Skriv in 8.8.8.8 och/eller 8.8.4.4 (Googles DNS:er)

För det mobila nätet är jag osäker på om man kan ändra DNS. Om det inte går är det bara att vänta.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Inställningar > Wifi > Klicka på nätet du är ansluten till > Klicka på "Ställ in DNS" > Välj Manuellt > Skriv in 8.8.8.8 och/eller 8.8.4.4 (Googles DNS:er)

För det mobila nätet är jag osäker på om man kan ändra DNS. Om det inte går är det bara att vänta.
Tack ska du ha @Torsten, funkar när wifi är på men jag kör oftast mob bredband. Kör jag wifi på jobbet funkar inte mail i telefonen...:(
Edit: ser nu att det bara är att vänta :)
 
Topp