• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocksnack.se gillar alla!

njaaa, det där är ju en postuplistning, alltså ser man inte den blåa plutten för de olästa trådarna, texten är rörig och nästan hela listan fylls med "likes". Nåja strunt samma, jag kör tapatalk det verkar funka nu :)

Angående länkarna med nästa och föregående tråd så om man ställer sig i den senaste tråden så finns en länk till den absolut äldsta tråden :D

njaaa, det där är ju en postuplistning, alltså ser man inte den blåa plutten för de olästa trådarna, texten är rörig och nästan hela listan fylls med "likes". Nåja strunt samma, jag kör tapatalk det verkar funka nu :)

Angående länkarna med nästa och föregående tråd så om man ställer sig i den senaste tråden så finns en länk till den absolut äldsta tråden :D
Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter då...
https://klocksnack.se/find-new/threads <-- Den listar trådar med de senaste inläggen. Det är senaste nytt-länken som skickar dig vidare.

Enormt lyft att besöka sidan från mobil nu. Funkar till och med rätt bra. :) Men tapatalk klart smidigare ändå.

Ok, vi kör bilder

https://klocksnack.se/find-new/threads

Leder till en sida som visar senaste trådarna men ej trådar som redan är lästa, de sorteras efter tiden för senaste inlägg:

SBdidZ3.jpg

Den länk jag skickade in leder dock till en lista med alla trådar, inkl de jag redan läst. Lite smidigare för att kunna gå tillbaka och svara på saker utan att göra det direkt och utan att behöva gå till vanliga forumnavigeringen.
http://www.klocksnack.se/find-new/threads?recent=1

pYgzMZE.jpg

Nu kommer vi till det knepiga, sorteringen av dessa två listor. Både den du länkade till och den jag länkade till är genererade och färdigsorterade listor, det är alltså ett levande innehåll men fast sortering. Om man går in på någon av dem så får man som sagt en fin lista, men om du väntar 5min och sedan uppdaterar listan så borde den ju sorteras om efter de inlägg och trådar som finns just då, men det gör den inte. Du ser exakt samma ordning som innan du uppdaterar, bara de att de trådar du ser uppdateras med de senaste inläggen. Se på denna bild, här borde ju nya trådar ha lagts till och smulans öppningstråd borde ju ha lagts överst eftersom den har senaste inlägget.

fOS75x2.jpg

Åter igen så vet jag inte om detta är något bara jag använder och du behöver såklart inte lägga någon energi på det!

max, nu förstår jag. För att uppdatera listan måste du trycka på Senaste Nytt-länken igen - då genereras den. går alltså inte att bara reloada sidan.

Det andra ska jag ta en kik på, kan dock inte lova dig att det prioriteras...

Kanon, får köra på det!
Tack så mycket för ett grymt jobb som vanligt... det är fasen ingen barnlek att bygga om css:erna så att sidan blir såhär bra i alla enheter!!! Glöm inte bort hobbyn bakom det hela :)

Att detta bara fortsätter att bli bättre och bättre är ju helt otroligt. Tack för allt arbete! Grymt smidigt att ks:a från mobilen nu. Glöm inte surfa klockor ibland också!

Sweet! Precis det här jag satt och önskade i går. Fram med webben och bort med apparna. I alla fall när det blir så här bra.
PS. "Apparna" blev "läpparna" när autokorrekt fick bestämma. Det hade varit weird.

Hoppas bara man fortfarande kan zooma på paddan, för det kan man inte på vissa andra sidor som är anpassade till paddan.
Ganska jobbigt annars om man sitter på en ipad mini.

Skulle gärna ha lite bättre upplösning i paddan. Onödigt stor text för mig iaf. Vore trevligt att rymma mer. :)

Har t.o.m. lagt in kod för att loggan ska ändras om en enhet med Retinaskärm besöker sidan. ;)
It's the little things...

Tillbaka
Topp