• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack Talking Watches

Oew

Rolex
Tänkte kolla om intresset finns att göra en egen version av Talking Watches fast med medlemmar på KS? Tanken är endast att gaffla lite om klockor och höra vad några av medlemmarna har för bakgrund samt driv i deras klocksamling och sen självklart få se ett urval ur samlingen. Finns ju en bred grupp samlare här med allt från nya superklockor till gamla vintagedinkor med proveniens och jag tycker iallafall det vore något som skulle vara kul! Om andra är intresserade utav det så tar jag gärna tag i detta och ser till att det blir verklighet!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte kolla om intresset finns att göra en egen version av Talking Watches fast med medlemmar på KS? Tanken är endast att gaffla lite om klockor och höra vad några av medlemmarna har för bakgrund samt driv i deras klocksamling och sen självklart få se ett urval ur samlingen. Finns ju en bred grupp samlare här med allt från nya superklockor till gamla vintagedinkor med proveniens och jag tycker iallafall det vore något som skulle vara kul! Om andra är intresserade utav det så tar jag gärna tag i detta och ser till att det blir verklighet!
Kul idė! Kör :)
 

Oew

Rolex
Hade varit kul att se! Frågan är om de som sitter på tunga samlingar vill visa upp sig? Tänker på stöldrisken.
Tror inte det är någon större fara för stöldrisk, många personer med fantastiska klockor lägger dagligen upp bilder på det här redan. Sedan är det väl värt att tillägga att jag iallafall inte bara tycker man då ska fokusera på de med dyraste klocksamlingen utan mer intressant att få reda på bakomliggande orsaker till intresset hos många och se vad det är för olika saker som lockar en!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Har för mig att det här frågan har varit uppe förut.. Men jag hade absolut kollat. Närmast man kommer är väl "dagens klocka" av ett antal medlemmar
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Skitbra idé! En bra kamera, mikrofon och ett skönt upplägg sittandes på något lugnt café! Skulle definitivt titta! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon driftig borde dra igång en Kickstarter för oTV!
Vad menar du? Du får väl sparka på @John R så han kommer igång igen.

Jag gillar ju initiativ så till @Oscar Ostlin säger jag givetvis: Kör om du orkar och hinner. Jag är säker på att många med mig skulle uppskatta detta. Största problemet jag ser är att få folk att ställa upp på att bli intervjuade på film.
 

Oew

Rolex
Kul att så många verkar tycka om idéen! Börjar direkt med att försöka få ihop allt och framförallt att hitta någon som kan tänka sig bli intervjuad för första avsnittet. Om någon spontant känner att de gärna skulle vilja vara med så får de gärna höra av sig:D
 
Topp