• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack uppdatering!

Fredrik_H

Omega
2-Faktor
Alltid roligt med förändringar och det kommer bli bra, men oj va det är ovant för ögat. Jag trodde först min webbläsare hade förstorat med ett antal %.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Känns mer mobilanpassad men likt tidigare talare känns det ganska inzoomat. Skulle gärna backa några procent.

Även jag kom in utan tvåsteg trots att det är aktiverat.

Saknar även att kunna välja sida i trådarna mer än bara bakåt/framåt.

I övrigt ovant såklart men man vänjer sig nog tillslut. Den största kritiken skulle vara att det blir väldigt inzoomat på telefon.

Märkte nu rätt snabbt att jag verkligen saknar att man kan klicka till med tummen i "rutan" på de man vill klicka in på. I vissa fall måste jag nu sikta på själva textraden. Verkar mest vara ifrån första sidan.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Riktigt fint, jag gillar det nya mer än gamla versionen:) ”senaste nytt” ikonen med blixten, är den helt ny eller har jag tidigare missat det?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Känns mer mobilanpassad men likt tidigare talare känns det ganska inzoomat. Skulle gärna backa några procent.

Även jag kom in utan tvåsteg trots att det är aktiverat.

Saknar även att kunna välja sida i trådarna mer än bara bakåt/framåt.

I övrigt ovant såklart men man vänjer sig nog tillslut. Den största kritiken skulle vara att det blir väldigt inzoomat på telefon.
Samma här. Jag tycker det känns för inzoomat på dator. Jag reagerade direkt genom att kolla ifall jag glömt zooma ut eller ifall jag av misstag hade zoomat in...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Trevlig uppdatering. Äntligen finns en tumme upp som jag tänker använda 👍 🙂
Känns tryggt och bekant för oss som lurkar runt även på Uhrforum. Förstasidan blev kalasbra och mycket mer lättöverskådlig.

Är det något jag skulle ändra på direkt, men det har inget med uppdateringen att göra och har påpekat det förut, är att flytta upp Hemslöjd, modd och fix över Lifestyle eller ännu hellre att göra Lifestyle till en egen underkategori som Köp&Sälj eller Nueva Estocolmo. Det finns så jäkla mycket kunskap i HMF-trådarna så de trådarna förtjänar en bättre placering.

Men visst har reglerna för köp&sälj gjorts om likt Uhrforum med en block från att kunna uppdatera? Jag kanske missar att det står skrivet någonstans, men kan vara bra att addera till reglerna i sådana fall. Kunde inte bumpa en köpesannons nu och fick info om hur många minuter det var kvar vilket var 2 dygn. Tidigare var det ju 1 gång per dygn oavsett klockslag. Om det är längre intervall nu mellan bumparna så tänker jag strössla med glada emojis också 🌈🍾🎆❤️


Skärmavbild 2020-10-13 kl. 08.12.51.png
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag ser att saker har gjorts om, men jag skulle gärna vilja veta mer exakt vad som gjorts. Är det några nya features. Är det en ren nysminkning. Är det mycket på baksidan. Etc. Kanske står i någon tråd någonstans, men jag hade förväntat mig att läsa det i den här.
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Snyggt jobbat! Satt med morgonkaffet och sömndruckna ögon och undrade ett tag över vad som va fel på telefonen 😂 riktigt snyggt jobbat med ”liknande trådar/annonser” 🙂
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Samma här. Jag tycker det känns för inzoomat på dator. Jag reagerade direkt genom att kolla ifall jag glömt zooma ut eller ifall jag av misstag hade zoomat in...
Storleken är ett knepigt område. Det beror på vad man är på för skärm, på browser, OS, hur bra syn man har... så det kan vara nästan omöjligt att hitta en inställning som passar alla.

Själv har jag såna omständigheter, och kass syn, att jag nästan alltid tycker att web-sidor har åt h-e för liten text, och måste zooma in i firefox (som jag normalt använder). Det hade jag gjort här också (110%), men nu kunder jag återgå till normalläget här, vilket jag alltså tycker är helt ok. :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Bra uppdatering
En bug som ligger kvar är när man öppnar en notis i ny tab så kommer man inte alltid till det inlägget utan man hamnar längst upp på sidan och måste scrolla ner för att hitta det inlägget som skapade notisen. Ingen big deal men lite irriterande är det...
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ser helt klart mer modernt och snyggt ut, så det är positivt. Gäller bara att bli van vid nya layouten men för oss som hänger här så mycket kommer inte det inte ta lång tid innan vi blir vana ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Riktigt bra också att Senaste Poster är uppflyttat så att det är bredvid alla huvudämnen. Snyggt och gör det ytterligare mer lättöverskådligt. Kör en applåd på den nu när man kan välja bland så många emojis 👏
 
Topp