• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack uppdatering!

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Alltid kul med uppdateringar! :)

Låg inte knapparna för sidnavigering längst till höger förut?

Svara-knappen med en pil bakåt känns lite konstigt men man vänjer sig väl.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
För att förhindra dålig stämning så skulle man kanske ta bort ett par reaktioner här?

Namnlös.png

Tvärtom, det är väl bra att man kan visa vad man tycker om ett inlägg?
 

Simon.x

Rolex
Detta ser inte bra ut på 27 pc skärm :borg:

Läser inte forumet via mobil o_O
Lite väl plottrigt.
Svenska och Engelska i menyn :oops:

/Simon
 
Senast ändrad:

Clemons

Rolex
2-Faktor
När man trycker på notiser om man har en notis, så framgår det inte längre vilka som är nya som det gjorde innan. Innan var exempelvis den översta lite mörkare, eller markerad som en ny, medan de andra notiserna inte var det.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
När man trycker på notiser om man har en notis, så framgår det inte längre vilka som är nya som det gjorde innan. Innan var exempelvis den översta lite mörkare, eller markerad som en ny, medan de andra notiserna inte var det.
För mig är det en svart prick till höger på nya notiser, ganska otydligt och gillade de gamla bättre dock.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Grymt jobbat!

Några kommentarer lite snabbt:

Om man fått fler nya notifications och klickar på ikonen så ser man inte vilka som är de nya. Det var mer läsbart förut när man såg direkt vilka som är nya.

Jag tror jag föredrar att ha notificationsikonen längst ut till höger då det är denna jag klickar på mest, speciellt när ikonerna är rätt små. Detta är dock såklart högst personligt och gäller endast mobil.
 
Senast ändrad:

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
3Kul med nytt utseende! Dock lite in zoomat som flera har nämnt tidigare. Men jag fattar inte hur jag ska göra i annonsdelen? Vill tex välja avslutade annonser, när jag valt den taggen hur gör jag sen🤔
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
För mig är det en svart prick till höger på nya notiser, ganska otydligt och gillade de gamla bättre dock.

Ah nu såg jag, när man hade musen över!

En annan sak är att man kan gå till sidan man är på (om man trycker på 1,2,3 nere på sidan), lite störigt då man kan råka gå till sidan man befinner sig på när man ska till nästa/bak.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Som flera skrivit innan, väldigt inzoomat och svårt att få en överblick över trådar och navigera.
Har nu på morgonen gått över till "datoranpassad webbsida" i Chrome för android, men det blir istället för plottrigt och en väldans massa pinch-zoomande.

Annars snyggt och roliga nya funktioner. :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Som flera skrivit innan, väldigt inzoomat och svårt att få en överblick över trådar och navigera.
Har nu på morgonen gått över till "datoranpassad webbsida" i Chrome för android, men det blir istället för plottrigt och en väldans massa pinch-zoomande.

Annars snyggt och roliga nya funktioner. :)
Löste en del problem, tack för det. Som sagt, lite väl inzoomat i mobilversionen samt väldigt mycket engelska.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Inte riktigt i min smak. Tycker gamla var bättre.
Jag vet dock att det krävs mycket tid och energi att dra runt en sådan här sak. Tack för ert jobb.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Jag kan tycka att utseendet är lite blockigt, framförallt runt ens användarnamn/notiser/DM/Sök.

Overall är det ett rejält lyft, sidan känns rapp och modern. Gillar även att man ser användarbilderna mer, blir mer personligt och färgglatt.

Annonserna känns lite för avskalade. Kanske ha något mer separation/box mellan annonsrubrik och annonsinnehåll. I dagsläget känns det lite svävande. Jag ser inte riktigt heller poängen med "similar threads" i köp/sälj, däremot är det bra i diskussionsforumet.

1602578658780.png




Den är på, det är just det som är oroväckande.

Då är allt som det ska, du loggade in på en trusted device eller på en IP du har loggat in på innan, därför promptades du inte av din 2FA :)

Så har det varit länge tror jag? För några år sedan blev man promptad av 2FA oavsett device, varje gång man loggade in, så är det inte längre.
 
  • Like
Reactions: bvb
Topp