• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Viktigt Klocksnacks 20 kr per klocka till behövande i Ukraina

Kanoninitiativ, går det fortf till UNHCR eller hittade du annan org för bidragen?
Vill man inte skänka till FN och riskera att pengarna går till någon överbetald sociopat där eller till Hamas och liknande terrororganisationer finns det gott om alternativ i bloggposten som länkades tidigare i tråden. Jag postar den igen för säkerhets skull:
Att välja ut den organisation där pengarna gör allra mest nytta är nog väldigt svårt. Men jag gissar att man kan kasta tärning för att välja mellan frivilligorganisationerna och vara säker på att pengarna gör både mycket mer nytta och mycket mindre skada än om man skänkt till FN.

Jag har swishat några gånger till Blågula bilen. Om kommunisterna på ETC valt att publicera en artikel där de svartmålar organisationen och förtalar grundaren gissar jag att de gör skillnad. Och man behöver inte ens ha pengar för att hjälpa till. För en tid sedan skänkte jag verktyg och material till skyttegravar och fordonsverkstäder. Jag lämnade det till en kille som skulle gå i pension och skänkte firmabilen och körde den till Ukraina på sin fritid, utan att få en krona för det.

När jag skriver det här är jag på väg för att lämna ytterligare 14 kg grejer som ska få åka med Blågula bilen om några dagar. Det är najtång och -tråd, och några hammare och spik till att bygga värn med, och krafthylsor, fasta nycklar, skruvmejslar, osv till fordonsverkstäder.

Som svensk skattebetalare går det inte att undvika att vara terrorfinansiär via SIDA. Jag tycker att det är beklagligt om folk frivilligt väljer att skänka till FN också när det är så lätt att hitta mycket bättre alternativ.

20240615_175632.jpg

Tillbaka
Topp