• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skänkes Klocksnacks eviga ”pay-it-forward”-tråd

rogart-63

Patek
Lägger upp ett länk i stål silver även om det ser guldigt ut på bilden .17 mm och ganska långt typ 20-21 mm handled .Går att korta Man hakar av och på över ena bandstiftet .

DbecnO9.jpg

Ligger här hemma fortfarande plus att jag har en tunnare variant oxå .Till damen ?
 

rogart-63

Patek
Ett 24 mm mörkbrunt läder nato och ett 22mm svart nato .Det svarta natot är en gammal vinst från KS .Sista ringen avig vänd men inget som har någon betydelse annat än i sinnet .Och så en City klocka i gulddouble med FHF 96 verk 31 mm i diameter .Fungerar men kan trilskas ibland men håller hyfsat tiden .Skaka till så går den Först till kvarn .Skicka pm

RSCN2161.JPG



RSCN2157.JPG
 

Bilagor

  • RSCN2159.JPG
    RSCN2159.JPG
    195.6 KB · Visningar: 107

rogart-63

Patek
Ett 24 mm mörkbrunt läder nato och ett 22mm svart nato .Det svarta natot är en gammal vinst från KS .Sista ringen avig vänd men inget som har någon betydelse annat än i sinnet .Och så en City klocka i gulddouble med FHF 96 verk 31 mm i diameter .Fungerar men kan trilskas ibland men håller hyfsat tiden .Skaka till så går den Först till kvarn .Skicka pm

RSCN2161.JPG



RSCN2157.JPG
Cityn borta. Banden finns kvar
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Här kommer som lovat klockan:
IMAG1309.jpg
IMAG1305.jpg

En magnifik HMT.. Med ett äkta fejkläderarmband!
Tavlan skimrar guldgulaktigt och har även sina smutsfläckar som pryder den på ett naturligt patinerat sätt.

Klockan bär spår av användning men har fått sig en indisk service av tidigare säljare som bådar på att livslängden förlängdes med några dagar.

Exaktheten har jag ingen aning om, men visarna rör på sig vilket tyder på att någon exakthet existerar. De 50 gram som den väger med band tyder också på att robustheten finns om den jämförs med ett dollarur!

Slutligen så tycker jag om klockan men kommer aldrig använda den, därför hoppas jag att HMT:n får ett hem som kommer uppskatta henne!

Edit: Nu är hon bortlovad!
 

rogart-63

Patek
Ett 24 mm mörkbrunt läder nato och ett 22mm svart nato .Det svarta natot är en gammal vinst från KS .Sista ringen avig vänd men inget som har någon betydelse annat än i sinnet .Och så en City klocka i gulddouble med FHF 96 verk 31 mm i diameter .Fungerar men kan trilskas ibland men håller hyfsat tiden .Skaka till så går den Först till kvarn .Skicka pm

RSCN2161.JPG



RSCN2157.JPG
Banden borta oxå.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Nu är det snart nato-säsong igen!
Dessa har legat ute tidigare, men eftersom ingen tagit dem lägger jag ut dem, denna gång med omvänd polsk donation - säg vilket band du vill ha, så skänker jag 50.-/band till BCF och skickar bandet. Samtliga är sparsamt använda eller inte alls, och samtliga är 22mm.

Blå-gul-blå tagen.
Svart-vit-svart tagen.
Tüsk Taget! Äntligen!
New real bond tagen.

_DSC5150.jpg
 

maxmol

Panerai
Skänker bort dessa. Först till kvarn som gäller.

No-name dressaren behöver rejält med kärlek och går ca 13 min för fort i timmen.

Sialy De Luxe går fint men är en riktig sladdrig no-name, troligen med rötter i Kina eller i annat fall från Schweiz tröttaste urmakare.

Ger också bort dessa aftermarket inserts som jag testat att bleka. De passar rolex 5513, 1680 och Tudor 7016 och 9411. Den utbåtsgråa är lite böjd och saknar pärla. Den blå passar som ett smäck.

bild 6.JPG
 

maxmol

Panerai
Skänker bort dessa. Först till kvarn som gäller.

No-name dressaren behöver rejält med kärlek och går ca 13 min för fort i timmen.

Sialy De Luxe går fint men är en riktig sladdrig no-name, troligen med rötter i Kina eller i annat fall från Schweiz tröttaste urmakare.

Ger också bort dessa aftermarket inserts som jag testat att bleka. De passar rolex 5513, 1680 och Tudor 7016 och 9411. Den utbåtsgråa är lite böjd och saknar pärla. Den blå passar som ett smäck.

bild 6.JPG


Klockorna bort. Insert kvar! :D
 

maxmol

Panerai
Skänker bort dessa. Först till kvarn som gäller.

No-name dressaren behöver rejält med kärlek och går ca 13 min för fort i timmen.

Sialy De Luxe går fint men är en riktig sladdrig no-name, troligen med rötter i Kina eller i annat fall från Schweiz tröttaste urmakare.

Ger också bort dessa aftermarket inserts som jag testat att bleka. De passar rolex 5513, 1680 och Tudor 7016 och 9411. Den utbåtsgråa är lite böjd och saknar pärla. Den blå passar som ett smäck.

bild 6.JPG


Inserts borta. Allt är slut. :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En liten påminnelse!

Ni som som får något skickat till er, måste lägga upp något annat själva, att skänka vidare INOM 24 h, i denna tråd!

Kom ihåg att donera till BCF då ni ger iväg något, och skriv i tråden när det är gjort!

Läs gärna igenom trådstarten, för detaljerad information.

Tack på förhand!
 

rogart-63

Patek
Som tack för Natobandet från DrSbaitso .Har ännu ej fått det men det dyker nog upp på måndag .Lägger jag ut dessa två grejor . En macro-vdvinkellins till iphone eller annan mobiltelefon .Saknar magnetringen som klistras på telefon. Säkert kan man sätta dit en bricka istället . Och ett egentillverkat militärgrönt "racingband" 18 mm .Ganska tjockt så se till att det finns plats .Tillverkat av ett gammalt skärp .Först till kvarn ...................................

RSCN2441.JPG
 

rogart-63

Patek
Som tack för Natobandet från DrSbaitso .Har ännu ej fått det men det dyker nog upp på måndag .Lägger jag ut dessa två grejor . En macro-vdvinkellins till iphone eller annan mobiltelefon .Saknar magnetringen som klistras på telefon. Säkert kan man sätta dit en bricka istället . Och ett egentillverkat militärgrönt "racingband" 18 mm .Ganska tjockt så se till att det finns plats .Tillverkat av ett gammalt skärp .Först till kvarn ...................................

RSCN2441.JPG
Borta.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Nu ska jag vara en "tjatig påg" och påminna om det som theargonaut nyss påminde om. Att mottagaren ska lägga upp någonting med, annars fungerar inte tråden som den ska. Är ju kul om det fungerar och och tråden snurrar runt :)
 
Topp