• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockstöld

Nousche

Omega
Tjena.
Hade lite otur häromdagen med någon som har svårt att skilja på ditt och mitt.
Tyvärr innebar det att mitt blev hans.
Kopplingen till KS är ju just att det var ett par klockor som försvann. Inget snordyrt eller superfancy men som ni alla vet så är ju klockstöld ett riktigt helgerån, oavsett prisklass.

Min favvo Tag (aquaracer) och bla några G-Shock's försvann men den jag tror skulle kunna vara uppseendeväckande är min Spectre Phantom 1 som jag köpte här på KS i höstas, det finns väl inte supermånga i omlopp så ser ni någon som säljs får ni gärna tjoa till.

Listan blev väl till slut
Tag Aquaracer
G-Shock Mudmaster
G-Shock Mudman
Ytterligare två G-Shocks
Spectre Phantom 1
Kronaby Sekel
Och lite annat gammalt, bland annat två träklockor, woodwatch och TreeHut osv...
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Lägenhet.
Tack, tyvärr sådant som händer ibland.
Bara att bita ihop och köpa nytt
Hemskt, otäckt när någon tar sig in i sitt hem. Hoppas du kan gå vidare snabbt. Blev du förresten av med något annat förutom klockorna?

Inte riktigt till dig utan snararare för allmänheten så vill jag understryka vad andra ovan tipsar om, säkerhetsdörr en väl värd investering.
 

Nousche

Omega
Hemskt, otäckt när någon tar sig in i sitt hem. Hoppas du kan gå vidare snabbt. Blev du förresten av med något annat förutom klockorna?

Inte riktigt till dig utan snararare för allmänheten så vill jag understryka vad andra ovan tipsar om, säkerhetsdörr en väl värd investering.
Klockor och lite smycken försvann, annars lugnt.
Säkerhetsdörr är bra, trodde min förstärkta dörr med säkerhetsbläck var tillräckligt men kommer byta upp mig rätt snart tänkte jag..
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Klockor och lite smycken försvann, annars lugnt.
Säkerhetsdörr är bra, trodde min förstärkta dörr med säkerhetsbläck var tillräckligt men kommer byta upp mig rätt snart tänkte jag..
För 7 år sedan så bodde jag i en lägenhet som inte hade säkerhetsdörr och låste nycklarna inne av misstag. Det var en dörr från 80-talet med säkerhetsbläck som jag trodde var skaplig. Låssmeden som kom och hjälpte mig öppna dörren fick upp den på mindre än en minut. Sedan dess sover jag inte bekvämt utan minst en RC3-dörr.
 

sinner

Panerai
Det där kontot är väl dött sen ett år tillbaka? Plus att det är nog enklare att sprida ordet här, än på ett konto med 83 följare.

Jag hoppas att det dör helt men det kommer troligtvis aldrig hända. Så länge det finns tjuvar och folk som vill dela med sig utav det som försvinner kommer kontot finnas kvar.

Vem vet? 83 följare kanske är fullt tillräckligt. Det räcker med en följare om den kan hjälpa till att hitta klockorna.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Beklagar TS :( Världen är full av hemska människor... Vet hur det känns, inte klockor men de flesta dyra saker jag ägde blev stulna när jag var fattig (gick i gymnasiet) Hoppas du får bra med försäkring och att grejerna kommer tillbaka.

En jag känner hade en modern säkerhetsdörr. Men den bröt tjuvarna upp runt dörren om ni förstår vad jag menar. Det var i ett "mindre creddigt" område och de var inte kända för att ha dyra värdesaker men var nån utländsk liga som bröt sig in på måfå. Idioterna skrämde tom. iväg deras katt som återfanns några dagar senare...
Så tyvärr är inte det en garanti att en bra dörr alltid räcker :(

Posta gärna bilder och ref så kan det bli enklare att hitta ifall det skulle dyka upp en annons eller liknande.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Beklagar TS :( Världen är full av hemska människor... Vet hur det känns, inte klockor men de flesta dyra saker jag ägde blev stulna när jag var fattig (gick i gymnasiet) Hoppas du får bra med försäkring och att grejerna kommer tillbaka.

En jag känner hade en modern säkerhetsdörr. Men den bröt tjuvarna upp runt dörren om ni förstår vad jag menar. Det var i ett "mindre creddigt" område och de var inte kända för att ha dyra värdesaker men var nån utländsk liga som bröt sig in på måfå. Idioterna skrämde tom. iväg deras katt som återfanns några dagar senare...
Så tyvärr är inte det en garanti att en bra dörr alltid räcker :(

Posta gärna bilder och ref så kan det bli enklare att hitta ifall det skulle dyka upp en annons eller liknande.
Runt dörren? Låter knasigt. Själva karmen ska ju vara i stål och väggen är ju oftast i betong...
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Runt dörren? Låter knasigt. Själva karmen ska ju vara i stål och väggen är ju oftast i betong...
Kan ha fel. Minns inte exakt hur det var, var några år sen. Men minns att polisen var rätt förvånad att de gått in just där och att det var en ordentligt säkerhetsdörr som man bänt loss på nåt vänster. Var brutalt gjort, inte bara en dyrkning.

Säkerhetsdörr är självklart bättre än en skitdörr som man får upp med en skruvmejsel typ men verkligen ingen garanti för att slippa inbrott. Desto mer konstigt var det ju att det här inte var i ett dyrt (långt ifrån ghetto men ändå) område plus att det var en ganska ny dörr och de hade inte särskilt mycket av värde. Men det var en liga som gjorde flera inbrott så de valde väl på måfå men var på flera ställen och hade tyvärr god kunskap till att få upp även en dyrare dörr.

Aja nu blev det lite OT. Hoppas det löser sig för TS :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Kan ha fel. Minns inte exakt hur det var, var några år sen. Men minns att polisen var rätt förvånad att de gått in just där och att det var en ordentligt säkerhetsdörr som man bänt loss på nåt vänster.

Säkerhetsdörr är självklart bättre än en skitdörr som man får upp med en skruvmejsel typ men verkligen ingen garanti för att slippa inbrott. Desto mer konstigt var det ju att det här inte var i ett dyrt (långt ifrån ghetto men ändå) område plus att det var en ganska ny dörr och de hade inte särskilt mycket av värde. Men det var en liga som gjorde flera inbrott så de valde väl på måfå men var på flera ställen och hade tyvärr god kunskap till att få upp även en dyrare dörr.

Aja nu blev det lite OT. Hoppas det löser sig för TS :)
Kan ha varit en bättre dörr, men inte en klass tre, som har hakar som ska motverka detta. Han kanske signalerade att han hade något värdefullt hemma, med tanke på en finare dörr jämfört med grannarna.
 

Moose

Omega
Kan ha varit en bättre dörr, men inte en klass tre, som har hakar som ska motverka detta. Han kanske signalerade att han hade något värdefullt hemma, med tanke på en finare dörr jämfört med grannarna.

Man kan ha en RC3 dörr eller bättre men om den inte är rätt monterad så är det inte speciellt svårt att lyfta ut dörr tillsammans med karm.

On topic
Tråkigt när det händer! Håller ögonen öppna:pompus:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Man kan ha en RC3 dörr eller bättre men om den inte är rätt monterad så är det inte speciellt svårt att lyfta ut dörr tillsammans med karm.

On topic
Tråkigt när det händer! Håller ögonen öppna:pompus:
Aa, utgår dock från att den ska vara rätt installerad, annars så kan man säga så om allt :)
 

daniel_se

Omega
Vet inte vad RC3 innebär, men min låssmed fick upp min säkerhetsdörr som föreningen köpte i början av 2000-talet på 3 minuter typ. Han hade en stor plåtskiva som han ruckade in bakom skyddsblecket på något sätt.

Köp larm även om man bor i lägenhet. Jag har inte mot larmcentral, men tjuter om man inte slår koden.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vet inte vad RC3 innebär, men min låssmed fick upp min säkerhetsdörr som föreningen köpte i början av 2000-talet på 3 minuter typ. Han hade en stor plåtskiva som han ruckade in bakom skyddsblecket på något sätt.

Köp larm även om man bor i lägenhet. Jag har inte mot larmcentral, men tjuter om man inte slår koden.
Låter inte som att det var en bra dörr. Om vi säger såhär. Brandkåren måste ha specialverktyg (murbräcka) för att kunna ta sig igenom en klass 3 dörr
 
Topp