• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocktips till en 14-åring, max 10´

3 alternativ har nu utkristalliserats. Vilken av alternativen tycker du att jag ska välja?

• Tag Heuer Aquaracer (beg)

Röster: 19 55.9%
  • Oris Aquis (beg)

Röster: 9 26.5%
  • Christopher Ward C60 Trident Pro 600 (ny)

Röster: 6 17.6%

• Totala väljare
    34

Tigerrrr

Guld
2-Faktor
Hej,
Jag tänkte köpa en klocka till sonen i julklapp. Helst skulle jag vilja ge honom en Rolex Sub men då budgeten är upp till ca 10' så måste titta på andra fabrikat:) Jag kan mycket väl tänka mig att köpa bättre begagnat såväl som nytt. Automatiskt urverk är det jag är ute efter. Jag tänker mig ngn dykarmodell med klassiskt svart vridring och svart tavla. Han har ganska stora handleder så minst 40mm, gärna runt 43mm.

Alla tips välkomna och tack på förhand!

Edit. Här kommer de 3 alternativen:
WAY201A-BA0927.png

20032_01%20733%207730%204154-07%208%2024%2005peb_verticale.png

c60-43ada2-sokko-bo_fr.jpeg

Senast ändrad:
92A510F1-C6A3-4C6E-BD93-B16223B7E8C7.jpeg
Hej,
Jag tänkte köpa en klocka till sonen i julklapp. Helst skulle jag vilja ge honom en Rolex Sub men då budgeten är upp till ca 10' så måste titta på andra fabrikat:) Jag kan mycket väl tänka mig att köpa bättre begagnat såväl som nytt. Automatiskt urverk är det jag är ute efter. Jag tänker mig ngn dykarmodell med klassiskt svart vridring och svart tavla. Han har ganska stora handleder så minst 40mm, gärna runt 43mm.

Kolla Christopher Ward, dykare 43mm Med 60 atm, finns i flertal varianter inom din budget. Bronsen är cool!
Går att få med Quartz (30atm) oxå...
https://www.christopherward.co.uk/
https://www.christopherward.co.uk/c60-trident-pro-600-bronze

Senast ändrad:
Tycker också Tag Heuer Aquaracer är ett grymt bra alternativ. Finns Quartz för bra pris beggade. Blev köpet till min son.
A4A9BC4F-E441-4906-9341-72694CB4E221.jpeg

Bild från nätet.

Min son 12år sa ha ville ha en Rolex. Jag har 3st Tudor jumbo. Förklarade skillnaden, visade alla Rolexdetaljer på och sen dess är det hans dagliga klocka. Han har lite tunna handleder med det löste vi med en flexlänk. Haft det ett bra tag nu och sköter den minst lika bra som jag. Handlar väl om att lära ut ansvar? Sen roligt att folk går igång på detta och tycker det ska vara en billigare klocka. Har era barn mobiltelefoner som kostade 499:- eller massa tusenlappar? Och deras cykel vad kostade den? Ett par stycken fotbollskor så har även 10k gått där. Alla dessa kommer att vara förbrukade men förhoppningsvis är klockan kvar?

Hej,

Jag vet av en Longines Legend Diver för 10000 kr. Använd fyra ggr.

Tack för alla förslag!

Jag var först inne på en billigare Seiko men tänkte sedan om då jag har märkt att han har visat ett visst intresse av mina klockor. Men jag tycker att de är för dyra för honom än så länge. Jag vill ge honom en klocka som han känner sig fin i och där det (förhoppningsvis) finns ett visst bestående värde i den. Jag tror att han kommer att sköta om den ordentligt. Den flesta på hans skola har DW och de gillar han inte (som tur är:D).

Jag håller med dig @Johanw och resonerar ungefär likadant. Cyklar, mobiltelefoner mm har nästan inget bestående värde. För att inte tala om alla märkeskläder... Telefoner får han antingen ärva eller jobba ihop själv till. Annars sportar han mest på sin fritid och det är väl investerade pengar tycker jag. Tyvärr håller klädkontot på att stiga och det gäller att hitta en vettig och sund balans där.

Till sist vill jag säga att han absolut inte är den bortskämda typen och jag tror att han begriper sig på pengars värde. Med det sagt så finns givetvis alla nivåer men jag tror att vi har hittat en som vi tycker är bra och sund. Det handlar ju sist om vilka värderingar man vill ge sina barn.

Men jag gillar Orientklockorna! Annars har jag sneglat lite på Tag Heuer Aquaracer samt Oris Aquis.

Gillar Seiko SNZF17, den är väldigt lik Subben men i en mer rimlig prisklass. Dessutom har den glas på baksidan vilket kan vara en bra ingång till att få prata lite om urverk.

Tillbaka
Topp