Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den var fin, frågan är bara om den blir för stor...Ser rätt så stor ut på bilderna, vore kul att testa!Seikoman87 skrev:Jag lägger min röst på SARB023Speciellt om du gillar vitt
, Tror micke_s har en till salu
SeikoSandra skrev:Den var fin, frågan är bara om den blir för stor...Ser rätt så stor ut på bilderna, vore kul att testa!Seikoman87 skrev:Jag lägger min röst på SARB023Speciellt om du gillar vitt
![]()
Seikoman87 skrev:SeikoSandra skrev:Den var fin, frågan är bara om den blir för stor...Ser rätt så stor ut på bilderna, vore kul att testa!Seikoman87 skrev:Jag lägger min röst på SARB023Speciellt om du gillar vitt
![]()
Den är 37mm utan krona, Den vita monster klockan är 42mm utan krona så tror den skulle kunna passa riktigt fint. Det är ju en klocka för den Japanska marknaden egentligen och dom har ju inga viking handleder i regel
![]()
Seiko och Rolex är lika på många sätt, bl.a. att dom båda lyckats hjärntvätta folks hjärnorSpencer66 skrev:Inte alltid Seiko, finns inget annat i era hjärnor?
Jag tror att hennes nickname blev ganska ledande.Spencer66 skrev:Inte alltid Seiko, finns inget annat i era hjärnor?
CaptainOats skrev:Seikoman87 skrev:SeikoSandra skrev:Den var fin, frågan är bara om den blir för stor...Ser rätt så stor ut på bilderna, vore kul att testa!Seikoman87 skrev:Jag lägger min röst på SARB023Speciellt om du gillar vitt
![]()
Den är 37mm utan krona, Den vita monster klockan är 42mm utan krona så tror den skulle kunna passa riktigt fint. Det är ju en klocka för den Japanska marknaden egentligen och dom har ju inga viking handleder i regel
![]()
Den bär större än vad den är, sedan är den 38 mm inte 37.
Både higushi o chino säger 38.Seikoman87 skrev:CaptainOats skrev:Seikoman87 skrev:SeikoSandra skrev:Den var fin, frågan är bara om den blir för stor...Ser rätt så stor ut på bilderna, vore kul att testa!Seikoman87 skrev:Jag lägger min röst på SARB023Speciellt om du gillar vitt
![]()
![]()
Den bär större än vad den är, sedan är den 38 mm inte 37.
Så dessa uppgifter stämmer inte ?
http://www.seiyajapan.com/product/S-SAR ... RB023.html
Seikoman87 skrev:Skitsamma den är fet, Jag blir mer och mer sugen varje gång jag ser din
![]()
80talisten skrev:Tudor använder han endast under sina toalettbesöktheargonaut skrev:+1 på den! F-n Mr Rolex, jag visste väl att du egentligen var en riktig Tudor-fanboySpencer66 skrev:Alltid frutsägbara Seiko.. Det finns andra klockor runt 5-6000.. Jag skulle säga lägg till lite och köp en Tudor mini Sub så får du definitivt något unikt på handleden och inte samma som alla andra..![]()
![]()
Den var jag inte så förtjust i, kanske lite för "grabbig"yonsson skrev:Sinn556 är också cool. Under 40mm. Finns även på länk
![]()
Den var snygg, men känner att det är dags för en mekaniskRber skrev:Om vi ska återgå till Seiko, så sitter denna överlägset snyggast på min flickvän av alla min klockor.
![]()
Blir en lagom oversized herrklocka som bärs något mindre än sina 40mm. Dock så är det Kinetic, a.k.a. automat-quartz om man kan leva med det. Lite kul med perpetual kalendern.
Tyvärr så använder jag den inte alls och min flickvän bär aldrig klockor så den ligger bortglömd i lådan och har varit ute på Blocket en sväng..
SeikoSandra skrev:Jag föredrar vit urtavla, men svart är också av intresse.yonsson skrev:Jag kan ge dig 100 förslag utifrån det. Har du fler preferenser? Färg på urtavla? Prisklass? Dressig eller toolig stil?
Prisklass ca 5000:-
Och jag gillar både den dressiga och lite "tuffare" stilen på klockor =)