• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knepigt mejl från Tradera!!!!

Konstigt sätt av Tradera att gå tillväga, speciellt då man ju redan legitimerar sig med mobilt bank-id när annonsen läggs upp!

En gissning från min sida är att det låga utropspriset har gjort någon mindre kunnig skeptisk som i sin tur anmält annonsen till Tradera för granskning och detta är deras tillvägagångssätt för att gå till botten med de misstänkte kopior som auktioneras ut där. Precis som Per säger så tycker jag det är en bra idé. :)

Förstår faktiskt inte vilka personuppgifter som är så farligt att skicka? Om man har namnet så går ju personnumret att få genom några klick eller ett samtal. Är ju ingen superhemlig uppgift direkt. Exempelvis om du sitter i en styrelse (t.o.m. i sin lilla Brf så ligger hela personnumret upp), sedan finns det många andra sajter som också lämnar den infon.
:confused:

Jag fick samma från Paypal och det var legit. Visade sig att jag satt in mycket pengar o gjort mycket affärer på Paypal (har det ej knutet till mitt kort, laddar Paypal så att säga) o de ville veta vem jag var. Tydligen går det bra att tvätta pengar på Paypal. Samma info som jag fick i mailet stod på mitt traderakonto, som de dessutom hade låst. De ville ha bild på leg tillsammans med bild på elräkningen för att de skulle kunna de att jag verkligen bodde på den adress jag sa. Fixade det o kontot återgick till det normala.

Flera personer i den här tråden har missat poängen helt när de anmärker att bilderna är bra och uppgifterna redan syns. Det betyder 0 säkerhetsmässigt, poängen är att Affe ska kunna visa att det är hans klocka och att han har den hemma i sin ägo. Därför begär man in nya bilder som ska fotas på ett visst sätt tillsammans med en annan handling. Det behöver inte ens vara ett kvitto, jämför med C24 som begär in foton på klockan inställd på exakt en viss tid istället.

Fast det märkliga är att Tradera är fullt av halvskumma handlare med tretusen auktioner där de säljer tveksamma grejer. De får fortsätta hur mycket man än anmäler dem. De är ju storkunder till Tradera.

Tillbaka
Topp