john b
Silver
Tog emot den här kniven förra veckan efter några års väntetid.
Helt handgjord. Nästan helt utan CNCmaskin.
Tänkte att ni skulle uppskatta den här i knivtråden.
Snygg! Fina linjer, färger och ytor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tog emot den här kniven förra veckan efter några års väntetid.
Helt handgjord. Nästan helt utan CNCmaskin.
Tänkte att ni skulle uppskatta den här i knivtråden.
Ska du ha bord på expo?Två nya slipjoints som jag håller på med. Den vänstra är en beställning och den högra får följa med till Knivexpo i sommar
Båda i RWL34, den vänstra har desert ironwood och den andra stabiliserad rötad björk. Båda har infälld sköld i damasteel.
Ja jag har bokat ett bord och tänkte ge det ett försökSka du ha bord på expo?
Kul. Jag hoppas att det blir en trip någon av dagarnaJa jag har bokat ett bord och tänkte ge det ett försök
Fina Randalls.Ska sälja av hela samlingen. Om nån är intresserad, dra ett pm.
(Några redan tingade/sålda via andra forum dock)
Se bilder
Gott om referenser
Ja det måste du kosta på digKul. Jag hoppas att det blir en trip någon av dagarna
Man vill ju känna sig sofistikerad när man slashar någon, trots allt.Gentle och Slasher, schysst namn combo
Min senaste WIP.
Mora rostfritt 99mm blad. Jag tänkte försöka göra den i samma form som originalet så jag kan återbruka en gammal fiberslida ifrån 40 talet
Ursprungsplanen var att köra en frontplatta i 2mm mässing följt av 3st röda 3mm micarta skivor med 1mm mässing mellan. Jag hade en ide´om att ha fingerskydd som stack ut 4mm, men jag slopade den planen.
Jag ångrade mig med designen av fronten och tänkter istället göra en kopia på Pontus Holmbergs vanliga design med röda+svarta mellanskivor.
Det blev 4mm mässing i fram, följt av 3mm röd-mörkgrön+röd hemgjord micarta med 0,5mm mässing mellan i stället.
Handtaget är äppelträ ifrån den lokala parken Jag tog några fina bitar då det brakade trän i området under november, och jag har en handbollstor äppelknöl som ligger på tork fortfarande. Den ska bli spännande att såga upp för att se hur den är mönstrad inuti
Efter limning och ihopslagning kan man börja forma...
Grundformen är klar och passar fint i den gamla Moraslidan. Den funkar även bra i den nya modellen i plast.
Första oljningen är gjord. Nu ska den får härda en dag innan finputsning.
Det blir en trevlig vardagskniv av denna
Tack så mycket! Nu är det bara "finliret" kvar, tyvärr är det då man brukar se små missar, så det kan ta en evighet innan man är helt klarFantastiskt fint hantverk. Blev riktigt snyggt.
Vackert!Stor&Liten Den lilla med 78mm blad brukar ligga i messenger-bagen jag har till jobbet. Lagom storlek att plocka fram i parken om lunchmackan ska beredas
kanske sent svar,Har köpt den idag men känner inte signaturen igen är det någon som vet nått mer om det?!
Tusen tackkanske sent svar,
man det är Hans Hall.
Hade sin smedja i södra munkarp utanför eslöv (när han levde)
Den lilla har rökt-ekVackert!
Vad är det för träslag på den lilla?